Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Demonstratie F8X82A door Bernard Terlingen

Meer
12 apr 2013 17:27 - 12 apr 2013 17:28 #30858 door peter1952

Vanmiddag het meubel samen met Henk, Max en Bernard in Driebergen geplaatst en proefgedraaid. Zet jullie maar schrap! Het klinkt geweldig en iedereen is er helemaal klaar voor. Iedereen is ontzettend enthousiast en het belooft een prachtige dag te worden!
We rekenen op jullie!

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 12 apr 2013 17:28 door peter1952.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes, Willem Roseboom, Verdicom, Robin
Onderwerp is gesloten.
Meer
10 apr 2013 19:11 #30800 door arjenm
Hoi Henk ziet er prachtig uit ik kom zaterdag kijken en luisteren
Gr. Arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Onderwerp is gesloten.
Meer
10 apr 2013 16:58 #30796 door admin

Henk van 't Kruis
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes, NGG
Onderwerp is gesloten.
Meer
10 apr 2013 16:50 - 10 apr 2013 16:57 #30795 door admin
De F8X82A is er helemaal klaar voor om zijn kwaliteiten te tonen. Bulderende bassen zonder te boemen, een goed opgesteld middenveld en de heldere hogetonen die een dwarsfluit tot leven wekt.

Samengevat, een topmeubel.

Henk van 't Kruis
Laatst bewerkt 10 apr 2013 16:57 door admin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes, NGG
Onderwerp is gesloten.
Meer
06 apr 2013 17:39 #30556 door arjenm
Ik ben benieuwd, ik zal er zijn
Gr. Arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Onderwerp is gesloten.
Meer
03 apr 2013 15:04 - 03 apr 2013 15:05 #30444 door admin
Tijdens de komende NVHR ruilbeurs ( 13 April) wordt er een lezing gehouden door Bernard Terlingen over OTL versterker techniek en in het bijzonder over het Philipsmeubel, de F8X82A.

Jawel, onze Grundig man, we hebben hem dan ook volgestopt met philips informatie. En hij is, zoals altijd, uiterst enthousiast over de Philips technieken waar hij zich uiteraard vergaand in heeft verdiept.

De eigenaar van het meubel is Max Ramali en een complete revisie en restauratie is in de laatste fase. Het meubel is in zijn volle glorie een wolf in schaapskleren die het dak ervan af speelt.

Henk van 't Kruis
Bijlagen:
Laatst bewerkt 03 apr 2013 15:05 door admin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes, NGG, Verdicom, Robin
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena