Radio's van 1950 tot 1970
Kuba meubel Puszta
16 mrt 2013 23:17 - 17 mrt 2013 00:08 #29687
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Kuba meubel Puszta werd gestart door Bert Kn
Na een half jaar verbannen te zijn geweest naar de schuur heb ik dit meubel vier dagen geleden naar binnen gehaald.
Hij moest toen ruimte maken voor twee andere meubels.
En na vier dagen durfde ik het aan hem weer eens aan te zetten.
Bij dit zeer kleine meubel mis ik de platenspeler en zover ik weet zou dat een telefunken moeten zijn zie afbeelding geleend van radiomuseum.org
Als er iemand is die deze platenspeler in goedwerkende staat met goed element wil verkopen hoor ik het graag.
Momenteel draai ik er met een Philips platenspeler op maar is toch niet zoals het hoort.
Verder valt mij op dat dit meubel welke een Nordmende Carmen radio heeft meegekregen verrassend goed klink met een behoorlijk volume en dat slechts met een EL84 in de eindversterker.
En dan vraag ik me af wat deden de Duitsers anders als Philips Nederland.
Nu heb ik wel eens gehoord dat de Duitse toestellen meer vermogen uit een buis trokken hetgeen meer (prettige) vervorming gaf.
Ik bedoel daar mee te zeggen dat een buis volgens wat ik er van gelezen heb een prettige vervorming heeft waardoor ze warmer klinken als een transistor.
Maar dit even ter zijde ik vind het knap dat onze buren uit het Oosten uit een eindbuis meer vermogen halen waarbij het voor mij ook nog eens zeer prettig klinkt.
Daarbij wil ik ons nationale product niet tekort deze hebben mijn voorkeur.
Hieronder nog wat foto's van mijn exemplaar.
Hij moest toen ruimte maken voor twee andere meubels.
En na vier dagen durfde ik het aan hem weer eens aan te zetten.
Bij dit zeer kleine meubel mis ik de platenspeler en zover ik weet zou dat een telefunken moeten zijn zie afbeelding geleend van radiomuseum.org
Als er iemand is die deze platenspeler in goedwerkende staat met goed element wil verkopen hoor ik het graag.
Momenteel draai ik er met een Philips platenspeler op maar is toch niet zoals het hoort.
Verder valt mij op dat dit meubel welke een Nordmende Carmen radio heeft meegekregen verrassend goed klink met een behoorlijk volume en dat slechts met een EL84 in de eindversterker.
En dan vraag ik me af wat deden de Duitsers anders als Philips Nederland.
Nu heb ik wel eens gehoord dat de Duitse toestellen meer vermogen uit een buis trokken hetgeen meer (prettige) vervorming gaf.
Ik bedoel daar mee te zeggen dat een buis volgens wat ik er van gelezen heb een prettige vervorming heeft waardoor ze warmer klinken als een transistor.
Maar dit even ter zijde ik vind het knap dat onze buren uit het Oosten uit een eindbuis meer vermogen halen waarbij het voor mij ook nog eens zeer prettig klinkt.
Daarbij wil ik ons nationale product niet tekort deze hebben mijn voorkeur.
Hieronder nog wat foto's van mijn exemplaar.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 mrt 2013 00:08 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.