Radio's van 1950 tot 1970
Philips B7X72A na 37 jaar terug bij eigenaar
22 feb 2013 05:20 #28738
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Philips B7X72A na 37 jaar terug bij eigenaar
Bert, Leuk verhaal, en hoe kwam jij aan de radio? :thumbsup:
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 feb 2013 03:50 - 22 feb 2013 03:57 #28737
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Philips B7X72A na 37 jaar terug bij eigenaar
Hoi Bert,
Een bijzonder verhaal!
En nog meer bijzonder dat de radio er nog is en op de manier hoe!
Dat moet 2 dagen terug een aparte dag zijn geweest om deze mensen zo te ontmoeten.
Daarom had je het andere B7X72A toestel in je collectie.
Ook heeft deze radio het goed doorstaan, die ongetwijfeld wilde tijd met jullie.
Mooie radio en idd zo laten. :thumbsup:
Groet Frank
Een bijzonder verhaal!
En nog meer bijzonder dat de radio er nog is en op de manier hoe!
Dat moet 2 dagen terug een aparte dag zijn geweest om deze mensen zo te ontmoeten.
Daarom had je het andere B7X72A toestel in je collectie.
Ook heeft deze radio het goed doorstaan, die ongetwijfeld wilde tijd met jullie.
Mooie radio en idd zo laten. :thumbsup:
Groet Frank
Laatst bewerkt 22 feb 2013 03:57 door Franc.
22 feb 2013 00:16 - 22 feb 2013 00:21 #28734
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Philips B7X72A na 37 jaar terug bij eigenaar werd gestart door Bert Kn
Tijden mijn opleiding bij defensie periode september 1973 Mei 1976 had ik een Philips B7X72A op de legeringskamer staan.
Toen ik in mei 1976 mijn opleiding erop had zitten vroeg een mede leerling in opleiding welke nog 6 maanden opleiding te gaan had of ik de radio wilde laten staan zodat hij er nog gebruik van kon maken waarop ik ja heb gezegd.
Twee dagen geleden trof ik hem tijdens het afscheid van een collega en vertelde hij me dat hij nog steeds een radio had die mij toebehoorde.
Nadat hij dat vertelde bood hij aan de radio bij me thuis te brengen.
Gisteren heeft hij de radio terug gebracht en hebben we nog flink wat oude koeien uit de sloot gehaald.
Omdat er een gat in het rechter deel van het luidspreker doek zat heb er destijds een stukje papier voor geplakt hetgeen er nog steeds op zit.
Omdat ik er toch wel een stukje sentiment mee heb uit vervlogen tijden laat ik dat ook zitten.
De radio heb ik getest en speelt nog steeds goed.
Hieronder wat foto's.
Toen ik in mei 1976 mijn opleiding erop had zitten vroeg een mede leerling in opleiding welke nog 6 maanden opleiding te gaan had of ik de radio wilde laten staan zodat hij er nog gebruik van kon maken waarop ik ja heb gezegd.
Twee dagen geleden trof ik hem tijdens het afscheid van een collega en vertelde hij me dat hij nog steeds een radio had die mij toebehoorde.
Nadat hij dat vertelde bood hij aan de radio bij me thuis te brengen.
Gisteren heeft hij de radio terug gebracht en hebben we nog flink wat oude koeien uit de sloot gehaald.
Omdat er een gat in het rechter deel van het luidspreker doek zat heb er destijds een stukje papier voor geplakt hetgeen er nog steeds op zit.
Omdat ik er toch wel een stukje sentiment mee heb uit vervlogen tijden laat ik dat ook zitten.
De radio heb ik getest en speelt nog steeds goed.
Hieronder wat foto's.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 22 feb 2013 00:21 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin