Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Loewe Opta Luna Plastic 741W

Meer
01 mei 2013 18:58 #31479 door admin
Beantwoord door admin in topic Loewe Opta Luna Plastic 741W
De radio voor Niels is weer gereed. Was toch nog behoorlijk wat werk. mede omdat een 2-tal schakelsegmenten gerepareerd\nagemaakt moesten worden. Ik heb ook nog foto's van de beginn situatie. deze volgen nog. In ieder geval hierbij het eindresultaat. Het doek is niet helemaal schoon geworden. Toch vond ik het originele net even fraaier dan een nieuw doek.

De laatste foto is een montage plaat voor een Thorens platenspeler die opgeknapt is en in een leverkleur gespoten.

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 feb 2013 20:04 #28528 door admin
Vandaag was Peter weer in de werkplaats, ik zet wat klusjes voor hem klaar en speel verder magazijnmedewerker en besteed tijd aan het sorteren van onderdelen.
Er moest nog iets gebeuren aan een 830 en we kwamen beide tot de conclusie dat deze radio i.c.m. een pannenkoek nog een best geluid geeft.

De loewe Opta Luna Plastik 741W stond nog te wachten op een oscillator spoel voor de MG die onderbroken was. De FM had ik al eerder weer hersteld. Tijdens de beurs te Emmen 2 Loewa meegenomen om hier de spoel uit te halen. Echter ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om deze te slopen, ga ik later nog wat moois van maken.

Dus toch nog even flink gesnuffeld in de nog niet gesorteerde donor chassis en kwam een 3711 tegen. De juiste spoel zat er niet in, schema er bij gepakt en toen was te zien dat in beide Loewe radio's het verschillend was aangepakt. In de 3711 was het een enkele spoel met een directe koppeling van de ECH81 anode via een weerstand en een C-tje naar de voeding.

In de 741W verkreeg de ECH81 zijn spanning via de onderbroken spoel. Peter heeft de schakeling in de 741W aangepast aan de schakeling in de 3711 en dat werkt uitstekend. Nu alleen de kast nog.

Loewe 741

3711

Henk van 't Kruis
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena