Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Aansluiten CD speler op mono buizenradio

Meer
09 jan 2013 20:52 #26717 door Bert Kn
Nico.
Ik gebruik een sony zoals op de foto.
Dus geen weerstandjes?

Mvg.
Bert
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jan 2013 20:40 #26715 door Ouwe Schipper
Zover ik kan overzien bij het snoertje dat Hans vertoont, is dat bedoeld voor een speler met eindversterker(tje)s. In dat geval zijn zulke serieweerstandjes echt noodzakelijk; anders zou, in geval van grote signaal verschillen tussen L en R, het éne versterkertje vermogen gaan leveren aan het àndere. Daar kan het spul van stukgaan
Nico

Meer
09 jan 2013 19:05 #26712 door Bert Kn
Nico en Hans bedankt.
Ik had er ooit wel wat gekrakeel van gezien maar kon het niet terug vinden.
Hans ook ik wil geen risico nemen en ga dus met de weerstandjes aan de slag.

Mvg.
Bert

Meer
09 jan 2013 18:08 - 09 jan 2013 18:10 #26709 door Johannes
Dag Bert,

Hoewel sommigen het linker en rechter kanaal van de (stereo) cd-speler of FM radio zonder aanpassing aan elkaar knopen en aansluiten op een mono radio wil ik geen enkel risico lopen en soldeer ik een weerstandje in beide draden vanaf het linker en rechter kanaal. Ik heb hiervoor 2 weerstandjes van 4,7 K gebruikt. Minder mag ook; de waarde is niet kritisch. Na de weerstandjes kun je het linker en rechter kanaal zonder gevaar voor storing aan elkaar verbinden.

Hier mijn verbindingskabeltje, in dit geval met een 3,5 mm stereoplug aan de ene kant en een mono tulpstekker aan de andere kant. In het grijze gedeelte zijn de twee weerstandjes van 4,7 K ondergebracht.

Op dit forum zijn over dit onderwerp al eens bijdragen geschreven. Mogelijk is er via de zoekfunctie wat over terug te vinden.

M.vr.gr. Hans
Bijlagen:
Laatst bewerkt 09 jan 2013 18:10 door Johannes.

Meer
09 jan 2013 17:35 #26708 door Ouwe Schipper
Als het een speler is zonder eindversterkers kun je de uitgangen gewoonlijk zonder meer parallel knopen. Toch- voor àlle securiteit- zou ik per kanaal een heel klein serieweerstandje opnemen. Daar is 1 Kohm al genoeg. Overigens is er over dit onderwerp al heel wat gekrakeel geweest op dit forum
Nico

Meer
09 jan 2013 16:43 #26705 door Bert Kn
Ik wil een cd speler bij wijze van proef eens op mijn B7X63A aansluiten.
Het maken van een snoer 2x tulp naar de oude mono aansluiting is het probleem niet maar moet ik nog een of andere aanpassing doen?
Alvast bedankt.

Mvg.
Bert

Gemaakt door Kunena