Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Philips Reverbeo B7X43A

Meer
12 nov 2012 08:00 - 12 nov 2012 08:03 #23966 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Philips Reverbeo B7X43A
Hier kom je alleen uit met systematisch zoeken, en niet door lukraak aan kerntjes te draaien. Beginnen bij het laatste 452 Khz bandfilter, daar met een meetzendertje doorheen fluiten. Kijken hoeveel signaal je nodig hebt om iets hoorbaar te krijgen in de luidspreker. Ook kijken hoeveel AVR spanning je krijgt (circuit is heel hoogohmig, digitale meter gebruiken met minstens 10 M ohm ingangsweerstand) Als dat slecht werkt, het detectie gedeelte grondig aan de tand voelen
Als het in orde zou zijn, telkens een stapje verder naar voren in het toestel: rooster MF buis en vervolgens rooster G1 van de ECH 81.
Zonder meetzender lijkt het me héél lastig opsporen
Nico
Laatst bewerkt 12 nov 2012 08:03 door Ouwe Schipper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 nov 2012 07:33 #23965 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips Reverbeo B7X43A
Hallo Bart,
er kan verschillende oorzaken zijn
versleten ECH 81
defect osscilatorspoel middenfrequent spoel
kijk eens of aan de kerntjes zijn gedraait of eruit is gevallen gebeurt ook wel eens
Zelf heb ik wel een verbrandde spoel gehad
kijk bij ceramische condensatoren, weerstand rond ech 81
draai een s een stukje aan de mf spoel voorzichtig kijk of hij reageerd
zoniet daar zoeken spoel defect wel terug zetten in begin stand even markeren,
Probeer eens 1 van deze methode
succes

Mvg René Daemen

René Daemen

Meer
11 nov 2012 23:09 #23958 door Wildcat18
Beste,
Ik ben bezig met een Philips Reverbeo B7X43A aan het opknappen en heb een probleem waar ik niet goed aan uit raak. De ontvangst in FM is zeer goed, luid en duidelijk. Op AM-LG-KG is het zeer zwak. Ik kan met een goede langdraadantenne enkel Radio 10 Gold en, Radio Maria ontvangen met de volumeknop volledig open en dan klinkt het zeer zachtjes. Het is precies of er iets aan de versterking scheelt. Heb reeds de buizen EF89 en EBF89 eens vervangen: geen resultaat. Heb ook de pianokeuzeschakelaars eens goed gereinigd met een professionele contactcleaner en er eens één voor één goed ingedrukt om goed te schakelen: geen resultaat. De spanningen zoals op het schema aangegeven zijn ook allen redelijk juist.
Zou er misschien een condensator of weerstand in de MF-versterking of zo verlopen zijn die ik over het hoofd zie?
Als iemand ook dergelijk probleem gehad heeft in het verleden had ik graag wat info hierover ontvangen.

Vriendelijke groet,

Bart Tanghe

Gemaakt door Kunena