Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Een zwak voor radio meubels plus een wat late voorstelling

Meer
30 okt 2012 16:56 - 30 okt 2012 16:58 #23463 door Bert Kn
René Daemen

je kan de link ook hier kwijt kunnen we genieten van de platenspele

Kan wel maar door een minder leuke ervaring in het verleden doe ik dat (nu) nog niet.
Ik wil de radio gewoon door Henk onder handen laten nemen, zeker daar deze wat complexer is.
Mijn B7X63A heeft hij ook gedaan en is weer in top conditie met een geweldig geluid.

Mg.
Bert.

Mvg.
Bert
Bijlagen:
Laatst bewerkt 30 okt 2012 16:58 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 okt 2012 16:36 #23462 door Rene Daemen
Hoi Bert

je kan de link ook hier kwijt kunnen we genieten van de platenspeler
maar de radio reviseren zal je best wel lukken na een aantal Hiq sets
te hebben gedaan zijn er geen geheimen meer condensatoren en weerstanden vervangen
en voila muziek
Tja meubels zijn leuk maar de huizen te klein????
succes

René Daemen

René Daemen

Meer
30 okt 2012 16:03 #23456 door Bert Kn
Lee,
Link naar het filmpje stuur ik je via de PM.
mg.
Bert.

Mvg.
Bert

Meer
30 okt 2012 11:14 #23448 door Lee
Wat een leuk verhaal Bert
Ik denk dat jij de mazzelaar van dit forum bent :cheer:
Eerst het mazzeltje met de Garrard 4HF voor `n grijpstuiver en nu weer een weekendje
Luxemburg tegen gereduceerde prijs plus een mooi meubel
Het is je van harte gegund hoor :smilythumb:

Ben benieuwd naar de foto`s, heb je de link naar het filmpje nog ?

Lee

Meer
30 okt 2012 00:07 #23444 door Bert Kn
Sinds afgelopen December ben ik als ex medewerker van defensie met FLO (functioneel leeftijd ontslag) anders gezegd met de VUT.
En omdat afgelopen maart het oude virus radio's en aanverwante spullen weer de kop op stak besloot ik dat weer op te pakken.
De zolder gaat ingericht worden als zestiger jaren ruimte.
Mijn eerste aanschaf was een Philips FX995A meubel waarvan de radio inmiddels top gereviseerd is, met dank aan Henk van 't Kruis.
Daarnaast inmiddels de verzameling uitgebreid met een aantal andere leuke items.
Daar het Philips meubel FX995A gezien zijn formaat niet naar de zolder kan verhuizen en ik toch een zwak heb voor radiomeubels besloot ik toch uit te kijken naar een ander top exemplaar.
Omdat de wisselaar in mijn FX995A niet geheel naar behoren werkt, hij brengt de arm na afspelen niet terug keek ik naar een beter exemplaar uit.
Onlangs kwam deze op mijn weg via MP en de aanbieder een mailtje gestuurd of de platenspeler geen hinderlijke bijgeluiden had wat op een hard geworden aandrijfwiel duidt en of hij nog wisselde antwoordde ze.
Hij staat in Luxemburg en mailde een link naar een filmpje van de platenspeler in meubel zoals ze hem geadverteerd had ook de maten gaf zij toen door.
Uiteindelijk blijkt het een Radiomeubel F7X60A te zijn.
Zij had hem op MP gezet voor vrienden (Nederlanders in Luxemburg)
Hij staat daar in een luxe hotel waarbij we ook nog indien we hem zelf zouden afhalen 30% korting krijgen op de hotelkosten.
Omdat wij samen met mijn zwager en schoonzus regelmatig een weekeindje weg zijn en Luxemburg nog op het lijstje stond hebben we besloten dit te combineren, ook zij krijgen 30% korting.
Al met al hebben wij in de periode 22-11-2012 24-11-20012 een voordelig weekeindje weg en ben ik een F7X60A rijker,
Hoe mooi kan de hobby zijn.
Op het filmpje speelt het meubel mooi met de platenspeler, hoe de radio verder functioneert weet ik niet mogelijk weer een project voor Henk.

Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Niels

Gemaakt door Kunena