Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Opknappen Philips H4X64A

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
13 okt 2012 19:20 #22591 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Opknappen Philips H4X64A
Hallo Michael,

De knoppen kun je inspuiten met tuner of contactspray (weinig) Hiernaar de knoppen een aantal keren bedienen. Daarna reinigen met IPA (alcohol) en eventueel inspuiten met een vaseline.

Om het doek te vervangen moet je de radio uitkasten, dan de plank met de speaker eruit, en kun je er nieuw doek oplijmen. Doek is wellicht verkrijgbaar bij Ben Dijkman.

De ontvangst van de FM wordt verzorgt door de FM-tuner met de ECC85 buis. Je kunt proberen deze eerst eens te vervangen door een goede ECC85. De knoppenkast kan ook een oorzaak zijn. Als dit geen resultaat heeft is er ietsje meer aan de hand.

Gegevens over je radio vind je hier.
H4X64A

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Michel1976
  • [Michel1976]
  • Onderwerp Auteur
Meer
13 okt 2012 19:04 #22588 door Michel1976
Opknappen Philips H4X64A werd gestart door Michel1976
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een oude philips H4X64A welke ik een beetje wil opknappen, ik zou graag wat advies over deze zaken willen weten voor ik hieraan begin.

De radio en pickup werken op zich goed alleen stoort (knettert) de bediening bij het indrukken van de toetsen en zit er een gat in het doek van de voorzijde.

Ik wil dus kijken hoe ik het gekraak eruit kan krijgen en het doek vernieuwen/restaureren. Tevens vindt ik geen zenders op de FM stand. Ik heb losse kabels als antenne in de achterzijde gemonteerd maar dit geeft geen resultaat. MW werkt prima

alle hulp is welkom

hartelijk dank alvast voor de feedback

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena