Radio's van 1950 tot 1970
Modell RA399AB, Radiola (SFR); Paris:
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 sep 2012 20:51 #21069
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Modell RA399AB, Radiola (SFR); Paris:
Super komt in orde ,
Ik heb jou een PM gestuurd .
Mvgr Marc en Patricia
Ik heb jou een PM gestuurd .
Mvgr Marc en Patricia
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
05 sep 2012 17:47 #21063
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Modell RA399AB, Radiola (SFR); Paris:
Marc, je hebt een PM
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 sep 2012 09:33 #21047
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Modell RA399AB, Radiola (SFR); Paris:
Goedenmorgen TT ,
Gister heb ik een DL95 binnengekregen en die miste ik , sinds die erin zit heb ik een brommetje en is het oogje ook aan .
Als ik aan de zenders draai niets zender omschakelen doet ook niet ik snap er niets van , maar goed ik blijf er verder vanaf heb er geen verstand van.
Ik heb de buisjes getest en allen zijn prima ( neuberger rp270getest)
Dus eigenlijk zoek ik iemand die het wil nalopen maar goed ik zal de buisvoetjes en de voeten eens goed nalopen en eventueel inspuiten met contact reiniger en de buizen erin en uit trekken en dan nog eens kijken.
Heb wel een soort van PING geluid als ik tegen het chassis aan tik.
Dus als het niet lukt zoek ik iemand die het aanduft om hem na tekijken tegen vergoeding.
Mvgr Marc en Patricia
Gister heb ik een DL95 binnengekregen en die miste ik , sinds die erin zit heb ik een brommetje en is het oogje ook aan .
Als ik aan de zenders draai niets zender omschakelen doet ook niet ik snap er niets van , maar goed ik blijf er verder vanaf heb er geen verstand van.
Ik heb de buisjes getest en allen zijn prima ( neuberger rp270getest)
Dus eigenlijk zoek ik iemand die het wil nalopen maar goed ik zal de buisvoetjes en de voeten eens goed nalopen en eventueel inspuiten met contact reiniger en de buizen erin en uit trekken en dan nog eens kijken.
Heb wel een soort van PING geluid als ik tegen het chassis aan tik.
Dus als het niet lukt zoek ik iemand die het aanduft om hem na tekijken tegen vergoeding.
Mvgr Marc en Patricia
- TransistorTube
- [TransistorTube]
-
Minder
Meer
05 sep 2012 09:19 #21046
door TransistorTube
Beantwoord door TransistorTube in topic Modell RA399AB, Radiola (SFR); Paris:
Hallo Marc,
Leuke radio....... : FYI : Weet je zeker dat de buisjes goed zijn? Heb je ze al eens vervangen door andere(nieuwe)?
Maken ze goed kontakt in de buisvoet? Ook wel eens meegemaakt......Kun je lang zoeken :banghead:
Uit ervaring weet ik dat D buisjes vrij kwetsbaar zijn, en er zo mee kunnen ophouden, of"inzakken"......
Vandaar dat ik een schoenendoos vol met N.O.S. batterijbuisjes heb uit de 91, 92, 94 , 95, 96 en 97 serie.
Vooral de 96 en 97 serie buizen zijn volgens mij kwetsbaar, daar heb ik er geregeld 1 van vervangen......
Laatst zelfs een N.O.S. PHILIPS DF-97 die ik nieuw hand geplaatst, maar na zo'n 20 draai-uren het onderste gedeelte van de FM-band niet meer pakte. :neeneenee:
Vandaar......
Dus voordat je de hele radio uitelkaar sloopt......
Succes gewenst! :thumbsup:
TT :radioluiste
Leuke radio....... : FYI : Weet je zeker dat de buisjes goed zijn? Heb je ze al eens vervangen door andere(nieuwe)?
Maken ze goed kontakt in de buisvoet? Ook wel eens meegemaakt......Kun je lang zoeken :banghead:
Uit ervaring weet ik dat D buisjes vrij kwetsbaar zijn, en er zo mee kunnen ophouden, of"inzakken"......
Vandaar dat ik een schoenendoos vol met N.O.S. batterijbuisjes heb uit de 91, 92, 94 , 95, 96 en 97 serie.
Vooral de 96 en 97 serie buizen zijn volgens mij kwetsbaar, daar heb ik er geregeld 1 van vervangen......
Laatst zelfs een N.O.S. PHILIPS DF-97 die ik nieuw hand geplaatst, maar na zo'n 20 draai-uren het onderste gedeelte van de FM-band niet meer pakte. :neeneenee:
Vandaar......
Dus voordat je de hele radio uitelkaar sloopt......
Succes gewenst! :thumbsup:
TT :radioluiste
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 sep 2012 19:26 #21025
door Marc en Patricia
Modell RA399AB, Radiola (SFR); Paris: werd gestart door Marc en Patricia
Ik ben bezig met deze radio heb alle buizen nu die erin horen maar helaas geen geluid.
Wel brand het oogje , als ik de zenderschakelaar omhaal dan gebeurd er niets.
De groene weerstand daar meet ik op 112 volt en 8 volt , ik heb een andere ( philips) erbij gepakt en daar de voltages gemeten en die kloppen .
Ik kom niet verder is er iemand die met dit soort toestellen ervaring heeft ik weet het echt niet meer.
Uiteraard tegen vergoeding .
Nogmaals alle buisjes zijn goed !.
Mvgr Marc en Patricia
Wel brand het oogje , als ik de zenderschakelaar omhaal dan gebeurd er niets.
De groene weerstand daar meet ik op 112 volt en 8 volt , ik heb een andere ( philips) erbij gepakt en daar de voltages gemeten en die kloppen .
Ik kom niet verder is er iemand die met dit soort toestellen ervaring heeft ik weet het echt niet meer.
Uiteraard tegen vergoeding .
Nogmaals alle buisjes zijn goed !.
Mvgr Marc en Patricia