Radio's van 1950 tot 1970
Kleine tegenslag bij reparatie van Philips H4X32A
Minder
Meer
05 mei 2012 09:29 #17127
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Kleine tegenslag bij reparatie van Philips H4X32A
Hallo,
Intussen heeft Henk mij aan de gezochte schakelaar geholpen.
Bedankt!
Groeten van Marcel
Intussen heeft Henk mij aan de gezochte schakelaar geholpen.
Bedankt!
Groeten van Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Minder
Meer
04 mei 2012 20:31 #17116
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Re: Kleine tegenslag bij reparatie van Philips H4X32A
Hallo Henk toppie dat is nu echt iemand graag willen helpen super.......
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
04 mei 2012 20:28 #17115
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Kleine tegenslag bij reparatie van Philips H4X32A
Hi Marcel, zal ik dan maar een compleet chassis B3W22A opsturen, Ik haal de buizen eruit. rest in in orde.
Zie PM
Zie PM
04 mei 2012 20:02 #17110
door Marcel L
Hoi Marc,
We hadden al even chatcontact.
Als iemand iets heeft liggen is dat makkelijker. Anders neem ik even contact met je op.
Bedankt!
Groeten van Marcel
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Kleine tegenslag bij reparatie van Philips H4X32A
Marc en Patricia schreef : Hallo Marcel,
Als je hem opstuurd dan wil ik wel eens een gokje wagen om hem te repareren defect is hij helaas toch al hoor het wel van jou.
Mvgr Marc
Hoi Marc,
We hadden al even chatcontact.
Als iemand iets heeft liggen is dat makkelijker. Anders neem ik even contact met je op.
Bedankt!
Groeten van Marcel
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Minder
Meer
04 mei 2012 19:58 #17109
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Re: Kleine tegenslag bij reparatie van Philips H4X32A
Hallo Marcel,
Als je hem opstuurd dan wil ik wel eens een gokje wagen om hem te repareren defect is hij helaas toch al hoor het wel van jou.
Mvgr Marc
Mvgr Marc
04 mei 2012 19:48 - 04 mei 2012 19:50 #17107
door Marcel L
Kleine tegenslag bij reparatie van Philips H4X32A werd gestart door Marcel L
Hoi,
Vanavond was ik zover dat ik mijn Philips H4X32A weer in elkaar kon zetten, nadat ik wat kleine dingetjes had hersteld.
(Foto geleend van internet)
Ik was nog wat contacten aan het reinigen, en kwam daarbij ook bij de netschakelaar onder het chassis. Heel voorzichtig heb ik daar wat stof weg geborsteld en een klein beetje contactreiniger (geen smeermiddel) opgespoten, en vervolgens schakelde hij dus niet meer.
Eerst was het het schuivende gedeelte wat niet meer goed bewoog, daarna waren het de veerbladen van de switch zelf die niet meer goed werkten. Hij schakelt niet meer goed, en ik krijg het ook niet meer goed. Heb er nu ook wat aan gebogen, dus ik kan het schudden.
Balen! Mede omdat ik in principe klaar was met dit toestel en hem net in elkaar zou zetten.
Heeft iemand wellicht nog zo'n schakelaar liggen? Een chassis van een Philips H4X32A of B3W22A (nagenoeg zelfde chassis) is ook goed.
Hier nog wat foto's van de schakelaar.
Alvast bedankt!
Groeten van Marcel :whistle:
Vanavond was ik zover dat ik mijn Philips H4X32A weer in elkaar kon zetten, nadat ik wat kleine dingetjes had hersteld.
(Foto geleend van internet)
Ik was nog wat contacten aan het reinigen, en kwam daarbij ook bij de netschakelaar onder het chassis. Heel voorzichtig heb ik daar wat stof weg geborsteld en een klein beetje contactreiniger (geen smeermiddel) opgespoten, en vervolgens schakelde hij dus niet meer.
Eerst was het het schuivende gedeelte wat niet meer goed bewoog, daarna waren het de veerbladen van de switch zelf die niet meer goed werkten. Hij schakelt niet meer goed, en ik krijg het ook niet meer goed. Heb er nu ook wat aan gebogen, dus ik kan het schudden.
Balen! Mede omdat ik in principe klaar was met dit toestel en hem net in elkaar zou zetten.
Heeft iemand wellicht nog zo'n schakelaar liggen? Een chassis van een Philips H4X32A of B3W22A (nagenoeg zelfde chassis) is ook goed.
Hier nog wat foto's van de schakelaar.
Alvast bedankt!
Groeten van Marcel :whistle:
Laatst bewerkt 04 mei 2012 19:50 door Marcel L.