Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Buiten zonnig, maar niet op de middengolf.....

Meer
17 dec 2011 13:41 #12700 door klaas
Hans, als je jou zender aansluit op de output van je computer, parallel aan je speakers zeg maar, dan kan je alles wat je maar wil laten klinken op je oude radio. Van radio Oranje, tot alle kerstplaatjes, of wat je maar wil. Online luisteren is ook heel goed te doen. Elke zender is online te vinden...

Prettige luisterkerst, en vergeet de top 2000 op radio 2 straks niet!

Groet, Klaas:kerstkrans:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 dec 2011 13:23 - 17 dec 2011 13:27 #12699 door Johannes
Hallo allen,

In dit sombere jaargetij brengt de zon vandaag tenminste iets vrolijks. Dat kan ik van de te ontvangen middengolfzenders helaas niet zeggen. Onlangs werd er nog aangekondigd dat een populaire MG zender in de lucht zou zijn, maar die is kennelijk zo zwak dat ik er niks aan heb. Dan ga ik vanmiddag maar weer eens een FM zender op mijn AM radio ( de LX422AB die het weer prima doet) beluisteren via de Otto Tuil ontwerp AM modulator.

Voor hen die deze mogelijkheid nog niet weten: dit zelfbouw minizendertje vormt de FM ontvangst van je moderne installatie om naar een AM signaal en zendt dit vervolgens naar jouw oude middengolfontvanger binnen een bereik van ca. 15 meter. Voldoende dus om in heel je huis FM op je oude middengolfradio te kunnen ontvangen.

Je kunt natuurlijk de FM zender rechtstreeks via je hifi stereo set ontvangen, maar dit vind ik veel leuker :cheer: .

Groeten, Hans
Laatst bewerkt 17 dec 2011 13:27 door Johannes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena