Radio's van 1950 tot 1970
Een LX422AB met een scheurtje in de schaal
23 nov 2011 10:05 #11960
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Een LX422AB met een scheurtje in de schaal
Hallo Armand,
Bedankt voor jouw wijze raad. Ik was er zelf al achter gekomen. Ik ga nooit als een dolle te keer en probeer het eerst maar eens voorzichtig. Nou het is allemaal gelukt. Bedankt weer:)
Vriendelijke groeten, Hans
Bedankt voor jouw wijze raad. Ik was er zelf al achter gekomen. Ik ga nooit als een dolle te keer en probeer het eerst maar eens voorzichtig. Nou het is allemaal gelukt. Bedankt weer:)
Vriendelijke groeten, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 nov 2011 09:55 - 23 nov 2011 09:56 #11959
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Een LX422AB met een scheurtje in de schaal
Hoi Arjan,
Geeft niks, het is je van harte gegund en nu hebben wij allebei tenminste een ontzettend mooie LX422AB.
Veel plezier mee !
Hee..... en laat anders eens horen hoe hij is en of hij nog goed speelt. Ik ben erg benieuwd
Groeten, Hans
Geeft niks, het is je van harte gegund en nu hebben wij allebei tenminste een ontzettend mooie LX422AB.
Veel plezier mee !
Hee..... en laat anders eens horen hoe hij is en of hij nog goed speelt. Ik ben erg benieuwd
Groeten, Hans
Laatst bewerkt 23 nov 2011 09:56 door Johannes.
23 nov 2011 09:50 - 23 nov 2011 10:01 #11958
door Armand
Beantwoord door Armand in topic Re: Een LX422AB met een scheurtje in de schaal
Hallo Hans,
Pas op als je het schaaltje eraf haalt.
Onderaan het schaaltje/LSgrille bevinden zich 2 inkepingen links en rechts (foto).
Door nu met een passend schroevendraaiertje lichtjes heen en weer te draaien en tevens een vinger op het hoekje te houden als tegendruk om barsten te voorkomen,komt het schaaltje los.
Zo heeft Philips het bedoeld.Maar het plastiek is na 60 jaren harder en brozer geworden.
BETER is om het binnenwerk eruit te halen (is wel wat werk) en dan zie je links en rechts onderaan een veertje zitten .Door nu deze veertjes wat weg te duwen,komt het schaaltje er heelhuids uit.Echter niets forceren.
Vriendelijke groeten,
Armand
Pas op als je het schaaltje eraf haalt.
Onderaan het schaaltje/LSgrille bevinden zich 2 inkepingen links en rechts (foto).
Door nu met een passend schroevendraaiertje lichtjes heen en weer te draaien en tevens een vinger op het hoekje te houden als tegendruk om barsten te voorkomen,komt het schaaltje los.
Zo heeft Philips het bedoeld.Maar het plastiek is na 60 jaren harder en brozer geworden.
BETER is om het binnenwerk eruit te halen (is wel wat werk) en dan zie je links en rechts onderaan een veertje zitten .Door nu deze veertjes wat weg te duwen,komt het schaaltje er heelhuids uit.Echter niets forceren.
Vriendelijke groeten,
Laatst bewerkt 23 nov 2011 10:01 door Armand.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes
23 nov 2011 09:44 #11957
door Johannes
Het advies van Wim heeft het volgende opgeleverd:
Het schaaltje er vanaf de binnenkant van de radio afhalen. Het scheurtje openbuigen en er vanaf de achterkant een drupje cyanoacrylaat (dit is gewoon secondelijm) in laten lopen. Het breukvlakje is mooi volgelopen en je ziet er niks meer van. Iedereen blij, vooral ik
Hans
Het schaaltje er vanaf de binnenkant van de radio afhalen. Het scheurtje openbuigen en er vanaf de achterkant een drupje cyanoacrylaat (dit is gewoon secondelijm) in laten lopen. Het breukvlakje is mooi volgelopen en je ziet er niks meer van. Iedereen blij, vooral ik
Hans
23 nov 2011 09:38 #11956
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Re: Een LX422AB met een scheurtje in de schaal
Misschien kan je het scheurtje onzichtbaar maken door er olie in te laten lopen/kruipen. De breukvlakken vallen dan wat minder op.
.
23 nov 2011 09:37 #11955
door ahavelaar
Beantwoord door ahavelaar in topic Re: Een LX422AB met een scheurtje in de schaal
Hallo Hans,
Die heb ik al gekocht. Ga ik morgenavond halen.
Vriendelijke groet,
Arjan
Die heb ik al gekocht. Ga ik morgenavond halen.
Vriendelijke groet,
Arjan