Radio's van 1950 tot 1970
B7X72A
07 nov 2011 07:08 #11382
door verbeek
Beantwoord door verbeek in topic Re: B7X72A
Goedemorgen Henk,
Dat ziet er schitterend uit, en een leuk reparatieverslag.
De manier waarop je de staalkabeltjes op lengte maakt is erg handig. Dat verdient navolging!!:thumbsup:
In de tekst staan wel enkele kleine foutjes. Zo is de radio uitgevoerd met een enkele OTL eindversterker met twee stuks EL86 en is de tweede AD3690AM de hogetonen luidspreker.
Als je het schema bekijkt, zie je het wel.
Maar nogmaals, een puike reparatie!
Gr. Paul
Dat ziet er schitterend uit, en een leuk reparatieverslag.
De manier waarop je de staalkabeltjes op lengte maakt is erg handig. Dat verdient navolging!!:thumbsup:
In de tekst staan wel enkele kleine foutjes. Zo is de radio uitgevoerd met een enkele OTL eindversterker met twee stuks EL86 en is de tweede AD3690AM de hogetonen luidspreker.
Als je het schema bekijkt, zie je het wel.
Maar nogmaals, een puike reparatie!
Gr. Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
06 nov 2011 21:55 #11378
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: B7X72A
Thx Armand. Leuke radio om aan te werken.
gr. henk
gr. henk
06 nov 2011 21:36 #11377
door Armand
Beantwoord door Armand in topic Re: B7X72A
Hallo Henk,
Je hebt er terug een mooie en degelijke radio van gemaakt.
Altijd leuk om een restauratieverslag te lezen,ik heb er weer van genoten.: prima :
Vriendelijke groeten,
Armand
Je hebt er terug een mooie en degelijke radio van gemaakt.
Altijd leuk om een restauratieverslag te lezen,ik heb er weer van genoten.: prima :
Vriendelijke groeten,
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
06 nov 2011 20:23 #11375
door hkruis
Een tijdje terug al gemekd bezig te zijn met de restauratie van een B7X72A. Deze vandaag afgeleverd bij
mijn schoovader en het Bose multiwave systeem buitengebruik gesteld. De B7X72A aangesloten op het
kabelnet met gebruikmaking van een 75\300 Ohm filter.
Ter plaatse een Telefunken DVD speler aangesloten op de radio. Geluid was prima in orde echter als de
radio in gebruik is en de DVD speler staat aan via de aan\uit knop ontstaat er een behoorlijke ruis op de FM band.
Dit werd minder als de interne antenne aansluiting verder van de antenne ingang werd gelegd. kennelijk geeft de DVD speler zoveel storing dat dit door de interne antenne wordt opgepikt. Ik heb het opgelost door de interne antenne geheel in de radio terug te plaatsen, is nu niet meer te horen. Overigens een oude CD speler van philips ook nog even geporbeert, CD110, Deze gaf geen enkele storing of ruis.
Voor een restauratie verslag verwijs ik even naar mijn nw website ( die volop in revisie is)
www.hksservices.nl/detail_radios.htm
In ieder geval geeft de radio perfect geluid en is men zeer tevreden.
B7X72A werd gestart door hkruis
Een tijdje terug al gemekd bezig te zijn met de restauratie van een B7X72A. Deze vandaag afgeleverd bij
mijn schoovader en het Bose multiwave systeem buitengebruik gesteld. De B7X72A aangesloten op het
kabelnet met gebruikmaking van een 75\300 Ohm filter.
Ter plaatse een Telefunken DVD speler aangesloten op de radio. Geluid was prima in orde echter als de
radio in gebruik is en de DVD speler staat aan via de aan\uit knop ontstaat er een behoorlijke ruis op de FM band.
Dit werd minder als de interne antenne aansluiting verder van de antenne ingang werd gelegd. kennelijk geeft de DVD speler zoveel storing dat dit door de interne antenne wordt opgepikt. Ik heb het opgelost door de interne antenne geheel in de radio terug te plaatsen, is nu niet meer te horen. Overigens een oude CD speler van philips ook nog even geporbeert, CD110, Deze gaf geen enkele storing of ruis.
Voor een restauratie verslag verwijs ik even naar mijn nw website ( die volop in revisie is)
www.hksservices.nl/detail_radios.htm
In ieder geval geeft de radio perfect geluid en is men zeer tevreden.