Radio's van 1950 tot 1970
Mysterie Rondova radio opgelost?
05 nov 2011 20:57 #11346
door Bart B
Beantwoord door Bart B in topic Re: Mysterie Rondova radio opgelost?
Die in Amsterdam bedoel je.Ja is een mooie maar beetje te ver weg.
Bart
Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
05 nov 2011 19:10 #11343
door Klaas Postma
Beantwoord door Klaas Postma in topic Re: Mysterie Rondova radio opgelost?
Hey Bart,
Er staat nog een Rondova te koop op Marktplaats!!!!
groet Klaas
Er staat nog een Rondova te koop op Marktplaats!!!!
groet Klaas
01 nov 2011 21:48 #11201
door Bart B
Beantwoord door Bart B in topic Re: Mysterie Rondova radio opgelost?
Hij speelt niet Klaas,er komt ruis uit maar geen muziek ja ergens in de verte 1 op de AM.Toch is ie al wel door iemand
aangepakt want ik zag wat nieuwe c's zitten en hij is mooi schoon van binnen.Mischien nog even wat proberen met de buizen maar dat is voor later,eerst de Philips daar heb ik net de nieuwe c's voor gekregen.
Ook die moet nog even wachten want ik ben eerst mijn werkplaatsje aan het isoleren en aftimmeren.
Gr.Bart
aangepakt want ik zag wat nieuwe c's zitten en hij is mooi schoon van binnen.Mischien nog even wat proberen met de buizen maar dat is voor later,eerst de Philips daar heb ik net de nieuwe c's voor gekregen.
Ook die moet nog even wachten want ik ben eerst mijn werkplaatsje aan het isoleren en aftimmeren.
Gr.Bart
Minder
Meer
01 nov 2011 19:49 #11193
door Klaas Postma
Beantwoord door Klaas Postma in topic Re: Mysterie Rondova radio opgelost?
He Bart,
Nou ben ik benieuwd of de Bernau Nauen ook al speelt!!!
groet Klaas
Nou ben ik benieuwd of de Bernau Nauen ook al speelt!!!
groet Klaas
01 nov 2011 01:29 - 01 nov 2011 01:34 #11178
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Mysterie Rondova radio opgelost?
Stern en aanverwante fabrieken (RFT) maakten bij mijn weten zelf de kasten voor de eigen toestellen of lieten deze lokaal maken, maar exporteerden ook graag losse chassis, merkloze of gerelabelde toestellen en custom gebouwde toestellen op basis van bestaande chassis. Dit deden ze voor postorderbedrijven, maar ook voor meubelfabrieken en zelfs voor Philips en Erres. Een custom merk dat hier of op het NFOR laatst opdook was Casanova.
Rondova is mogelijk de gelijknamige Nederlandse meubelmakerij, die klant was bij RFT (het kleine bedrijf is meestal klant bij het grotere bedrijf in dit soort gevallen). De details daarvan moeten nog nagegaan worden (iets waar ik aantekeningen over heb liggen maar nog niet achteraangegaan ben).
Rondova is mogelijk de gelijknamige Nederlandse meubelmakerij, die klant was bij RFT (het kleine bedrijf is meestal klant bij het grotere bedrijf in dit soort gevallen). De details daarvan moeten nog nagegaan worden (iets waar ik aantekeningen over heb liggen maar nog niet achteraangegaan ben).
Laatst bewerkt 01 nov 2011 01:34 door maarten.
29 okt 2011 19:15 #11072
door Bart B
Mysterie Rondova radio opgelost? werd gestart door Bart B
Ik heb hier al een tijdje een Rondova Nauen staan waarover ik geen info heb kunnen vinden.
Nu was ik vandaag bij Klaas Postma(kp34)en kwam deze radio ter sprake.Bij de naam Nauen ging bij Klaas
een belletje rinkelen, hij dacht een radio te hebben met die naam.
Toen we na de koffie zijn verzameling gingen bekijken zag ik daar hetzelfde toestel staan maar met de
naam Stern Bernau/Nauen.Precies mijn Rondova Nauen maar met iets andere schaal(met opdruk Rondova).
De mijne mist ook nog een gedeelte van de fm-afstemming en de ferrit-antenne.
Zal Rondova dit toestel verkocht hebben als hun eigen toestel door een andere schaal te plaatsen of heeft Stern ook gebruik gemaakt van de kasten van Rondova(als meubelmaker).
Groet Bart
Nu was ik vandaag bij Klaas Postma(kp34)en kwam deze radio ter sprake.Bij de naam Nauen ging bij Klaas
een belletje rinkelen, hij dacht een radio te hebben met die naam.
Toen we na de koffie zijn verzameling gingen bekijken zag ik daar hetzelfde toestel staan maar met de
naam Stern Bernau/Nauen.Precies mijn Rondova Nauen maar met iets andere schaal(met opdruk Rondova).
De mijne mist ook nog een gedeelte van de fm-afstemming en de ferrit-antenne.
Zal Rondova dit toestel verkocht hebben als hun eigen toestel door een andere schaal te plaatsen of heeft Stern ook gebruik gemaakt van de kasten van Rondova(als meubelmaker).
Groet Bart