Algemeen
Philips 2501
- buurjongen
- [buurjongen]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 sep 2011 16:09 #9904
door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: Philips 2501
Beste Hans,
ja, jou Philips 2501 is zeker ook een heel mooi exemplaar. Toch heb je aan mij ooit verteld via dit forum dat jij wel degelijk in het bezit bent geweest van een groene schaalluidspreker ... die heb je toen aan iemand cadeau gegeven schreef je nog ... en dat exemplaar dat jij toonde vond ik eigenlijk veel mooier als de groene schaalluidspreker van mij ( hihi ). Nee Hans, jou groene schaalluidspreker, die was pas uniek ... ( geintje )
groetjes van Henk.
ja, jou Philips 2501 is zeker ook een heel mooi exemplaar. Toch heb je aan mij ooit verteld via dit forum dat jij wel degelijk in het bezit bent geweest van een groene schaalluidspreker ... die heb je toen aan iemand cadeau gegeven schreef je nog ... en dat exemplaar dat jij toonde vond ik eigenlijk veel mooier als de groene schaalluidspreker van mij ( hihi ). Nee Hans, jou groene schaalluidspreker, die was pas uniek ... ( geintje )
groetjes van Henk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 sep 2011 15:55 - 26 sep 2011 16:06 #9903
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Philips 2501
Hallo Henk,
Geweldig en gefeliciteerd met deze mooie radio. Het was de eerste radio die ooit door Philips is gemaakt. Ik waardeer jouw (of jullie) goede smaak.
Een 2501 in werkelijke nieuwstaat heb ik ongeveer 20 jaar geleden ook kunnen vinden. Maar dat wist je waarschijnlijk al. Alleen ontbreekt er nog een groene schaalluidspreker :
Maar met deze AKAH luidspreker ben ik ook erg tevreden, die is haast net zo zeldzaam :smilythumb: Dat Uiltje van AKAH is niet te koop want ik wil dat het ding over een paar jaar weer terug gaat naar de plaats waar hij in 1929 is gemaakt bij de radiofabriek van Hubertus Klasen in Oude Pekela. Ik geef hem daarom aan Jarno uit Oude Pekela, want ik vind dat deze luidspreker daar in Oude Pekela thuis hoort
.
Groeten, Hans
Geweldig en gefeliciteerd met deze mooie radio. Het was de eerste radio die ooit door Philips is gemaakt. Ik waardeer jouw (of jullie) goede smaak.
Een 2501 in werkelijke nieuwstaat heb ik ongeveer 20 jaar geleden ook kunnen vinden. Maar dat wist je waarschijnlijk al. Alleen ontbreekt er nog een groene schaalluidspreker :
Maar met deze AKAH luidspreker ben ik ook erg tevreden, die is haast net zo zeldzaam :smilythumb: Dat Uiltje van AKAH is niet te koop want ik wil dat het ding over een paar jaar weer terug gaat naar de plaats waar hij in 1929 is gemaakt bij de radiofabriek van Hubertus Klasen in Oude Pekela. Ik geef hem daarom aan Jarno uit Oude Pekela, want ik vind dat deze luidspreker daar in Oude Pekela thuis hoort
Groeten, Hans
Laatst bewerkt 26 sep 2011 16:06 door Johannes. Reden: typefoutje
- buurjongen
- [buurjongen]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 sep 2011 15:40 #9901
door buurjongen
Beste Albert,
Net heb ik even op jou website gekeken. Mijn mond viel open van verbazing. Heb jij al die radio's ? Dat is een museum bij jou! Die Philips 2802 ken ik trouwens. Mooi zeg, met die spoelenset. Jou collectie is werkelijk verbluffend. Ik ben jaloers hoor. En dan heb je ook nog eens al die mooie foto's gemaakt, wat een werk zeg. Jou collectie staat op de website heel mooi weergegeven. Jij moet wel een hele grote ruimte hebben om alles ( droog en verwarmd ) te kunnen neerzetten. Ik heb maar 7 toestellen waar ik al blij mee ben hoor. Maar jou collectie is echt heel bijzonder en erg mooi vind ik.
groeten van Henk.
Net heb ik even op jou website gekeken. Mijn mond viel open van verbazing. Heb jij al die radio's ? Dat is een museum bij jou! Die Philips 2802 ken ik trouwens. Mooi zeg, met die spoelenset. Jou collectie is werkelijk verbluffend. Ik ben jaloers hoor. En dan heb je ook nog eens al die mooie foto's gemaakt, wat een werk zeg. Jou collectie staat op de website heel mooi weergegeven. Jij moet wel een hele grote ruimte hebben om alles ( droog en verwarmd ) te kunnen neerzetten. Ik heb maar 7 toestellen waar ik al blij mee ben hoor. Maar jou collectie is echt heel bijzonder en erg mooi vind ik.
groeten van Henk.
26 sep 2011 15:04 #9899
door Radiotechniek
Waar een radio kan staat kan er ook twee staan.
Beantwoord door Radiotechniek in topic Re: Philips 2501
Best Henk,
Ik verzamel uiteraard de vroege Philips toestellen.
Een voorbeeld is dit toestel wat enorm lijkt op de 2501.
Dit is de 2802 van Philips uiterst zeldzaam.
Voor deze radio ben ik naar Frankrijk gereden.
Ik had ooit een vraag op mijn website staan en ik kreeg een reaktie uit Frankrijk.
Het toestel speeld prima en is in een goede staat en natuurlijk heb ik geprobeerd om daar allerlij zenders mee te ontvangen.
En dat werkt ook nog verbluffend goed.
Mijn web site vind je hier Radiotechniek
Maar ik verzamel ook apparaten die in een bepaald jaar een nieuwe ontwikkeling was van Philips.
Denk aan de eerste comercieeele zwart wit tv of de eerste kleuren tv.
Of de half getransitoriseerde buizen radio.
Dat zijn ontwikkelingen door de tijd heen die voor de techniek vooruitstrevend was maar ook soms nog niet klaar was.
Denk aan de BX700 de eerste radio met FM wat een miskleun was dat maar toch een intresant toestel.
En na restauratie toch redelijk speeld.
Er zijn heel veel hoogte punten in de techniek geweest en Philips heeft daar behoorlijk wat in betekend.
Dat maakt deze hobby zo intresant.
Dat is zo beetje mijn drive een soort ontdekkings reis door de techniek.
Groet Albert.: prima :
Ik verzamel uiteraard de vroege Philips toestellen.
Een voorbeeld is dit toestel wat enorm lijkt op de 2501.
Dit is de 2802 van Philips uiterst zeldzaam.
Voor deze radio ben ik naar Frankrijk gereden.
Ik had ooit een vraag op mijn website staan en ik kreeg een reaktie uit Frankrijk.
Het toestel speeld prima en is in een goede staat en natuurlijk heb ik geprobeerd om daar allerlij zenders mee te ontvangen.
En dat werkt ook nog verbluffend goed.
Mijn web site vind je hier Radiotechniek
Maar ik verzamel ook apparaten die in een bepaald jaar een nieuwe ontwikkeling was van Philips.
Denk aan de eerste comercieeele zwart wit tv of de eerste kleuren tv.
Of de half getransitoriseerde buizen radio.
Dat zijn ontwikkelingen door de tijd heen die voor de techniek vooruitstrevend was maar ook soms nog niet klaar was.
Denk aan de BX700 de eerste radio met FM wat een miskleun was dat maar toch een intresant toestel.
En na restauratie toch redelijk speeld.
Er zijn heel veel hoogte punten in de techniek geweest en Philips heeft daar behoorlijk wat in betekend.
Dat maakt deze hobby zo intresant.
Dat is zo beetje mijn drive een soort ontdekkings reis door de techniek.
Groet Albert.: prima :
- buurjongen
- [buurjongen]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 sep 2011 13:59 #9897
door buurjongen
Beste Albert,
Wat aardig dat je dat allemaal zegt. Bedankt voor jou positieve reactie. En geniet jij ook lekker van jou verzameling.
Verzamel jij ook vroege Philipd radio-toestellen ?
groeten van Henk.
Wat aardig dat je dat allemaal zegt. Bedankt voor jou positieve reactie. En geniet jij ook lekker van jou verzameling.
Verzamel jij ook vroege Philipd radio-toestellen ?
groeten van Henk.
26 sep 2011 13:53 #9896
door Radiotechniek
Beantwoord door Radiotechniek in topic Re: Philips 2501
Best Henk,
Het restaureren is een enorme passie van me.
En ook altijd geweest.
Dat maakt voor mij de hobby en het luisteren compleet.
Maar ik mag ook graag naar foto's van andere mensen kijken.
En zeker de groene pannekoek is zeldzaam en die van jouw is in een hele mooie staat.
En deze luidsprker hoord inderdaad bij dit toestel.
Geniet er van deze mooie en unieke combinatie.
: prima :
Groet Albert
Het restaureren is een enorme passie van me.
En ook altijd geweest.
Dat maakt voor mij de hobby en het luisteren compleet.
Maar ik mag ook graag naar foto's van andere mensen kijken.
En zeker de groene pannekoek is zeldzaam en die van jouw is in een hele mooie staat.
En deze luidsprker hoord inderdaad bij dit toestel.
Geniet er van deze mooie en unieke combinatie.
: prima :
Groet Albert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Philips