Skip to main content
Algemeen

restauratie verslagje philips 122ABC portable.

Meer
09 sep 2011 18:12 #9346 door Pouwel
Hallo,

Inderdaad en vroege portable, maar voor deze waren er nog een paar types...Deze stond op mijn verlanglijstje en kon hem nog geen 15 kilometer van huis ophalen, dus helemaal geluk.

En ja het volgende project.. Ik heb nog wel wat staan waar nog "iets " aan moet gebeuren, maar echt een nieuw project heb ik nog niet.

Heb hem dagelijks even spelen en heeft op zich nog best veel en goed geluid.

Bedankt voor de possitieve reacties.

Groeten,

Pouwel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 sep 2011 21:28 - 08 sep 2011 21:35 #9325 door klaas
Schitterende radio, en ook erg mooi gerestaureerd! Weer een mooi restauratieverslag op het forum!
Ik ken deze radio niet, en vraag mij af of dit een erg vroeg portable exemplaar van Philips is...
Ik dateer zo op het eerste gezicht deze radio uit de tweede helft jaren 40, of heb ik het mis? Speelde dit toestel ook al op batterijen?

Je maakte wel de blits met zo'n toestel op het strand, zo vlak na de oorlog!: prima :

Klaas.

...........Ik lees net op het www, introductiejaar 1941! WOW!.... en 90V anode batterij, 4,5V radio batterij. Mooi man! Een erg vroege portable!:thumbsup:
Laatst bewerkt 08 sep 2011 21:35 door klaas.

• TransistorTube
  • [TransistorTube]
Meer
08 sep 2011 19:38 #9316 door TransistorTube
Beantwoord door TransistorTube in topic Re: restauratie verslagje philips 122ABC portable.
Er is maar 1 woord voor...

PRACHTIG!:thumbsup:
En geweldig dat hij weer lekker werkt, da's genieten.....
En nu op naar het volgende project? :)

vriendelijke groeten, TT.

Meer
07 sep 2011 20:05 #9289 door Huub
Dat heb je werkelijk weer mooi Gemaakt
Luiken Radio. Huub

Meer
07 sep 2011 19:46 #9282 door Pouwel
Hallo Hans,

Klopt helemaal en die klokradio werkt ook nog prima , maar dat deed hij al! Ik vermaak me er enorm mee en iedere keer leer je weer wat.

Vooral via beide forums . Gewoon vragen en zijn vaak genoeg die je weer verder op weg helpen, maar met doormeten heb ik nog wel eens moeite. Een vriend van me hier helpt me dan weer uit de brand als ik het echt niet meer weet, maar altijd eerst zelf en dan pas vragen..

Inmiddels is mijn verzameling alweer gegroeid tot een stuk of 13 philips portables en nu weer op zoek naar wat anders dus..

Groeten Pouwel

Meer
07 sep 2011 19:09 - 07 sep 2011 19:09 #9278 door Johannes
Hallo Powel,

Het toestel ziet er weer perfect uit :smilythumb:

Ik merk ook dat je in korte tijd heel veel vaardigheden op radiogebied hebt opgedaan. Het begon eigenlijk met de Philips klokradio / caravanradio. En nu deze 122 ABC.
Wat een mooie structuur heeft de kast. Ik dacht altijd dat de kast van bakeliet was.......

Groeten, Hans
Laatst bewerkt 07 sep 2011 19:09 door Johannes.

Gemaakt door Kunena