Algemeen
Radio ontvangst via de ether !!!
25 jul 2011 15:54 - 25 jul 2011 15:59 #7036
door Martin
Beantwoord door Martin in topic Re: Radio ontvangst via de ether !!!
Pardon, maar......het word wel erg offtopic
Het onderwerp van deze draad is: "Radio ontvangst via de ether !!!"
Je ziet het belang van de vragenlijst in, of niet, je vult hem in, of niet !
Daar is iedereen vrij in en maakt dit voor zichzelf uit.
Bij de vragenlijst hoef je NIET je emailadres in te vullen, geen adres, geen naam, geen telefoonnummer
Er word alleen gevraagd: man of vrouw, geboortedatum, alleen de cijfers van je postcode, je hoogst genoten opleiding. Aan het eind kun je kiezen of je naar de site van Money Miljonair wil of niet.
Niks aan de hand dus.
Hier op het forum geef je meer gegevens van je zelf prijs dan bij het invullen van de vragenlijst.
Marcel, wat mij betreft sluit je deze draad vanaf nu.
met vriendelijke groet,
Martin
Het onderwerp van deze draad is: "Radio ontvangst via de ether !!!"
Je ziet het belang van de vragenlijst in, of niet, je vult hem in, of niet !
Daar is iedereen vrij in en maakt dit voor zichzelf uit.
Bij de vragenlijst hoef je NIET je emailadres in te vullen, geen adres, geen naam, geen telefoonnummer
Er word alleen gevraagd: man of vrouw, geboortedatum, alleen de cijfers van je postcode, je hoogst genoten opleiding. Aan het eind kun je kiezen of je naar de site van Money Miljonair wil of niet.
Niks aan de hand dus.
Hier op het forum geef je meer gegevens van je zelf prijs dan bij het invullen van de vragenlijst.
Marcel, wat mij betreft sluit je deze draad vanaf nu.
met vriendelijke groet,
Martin
Laatst bewerkt 25 jul 2011 15:59 door Martin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 jul 2011 15:46 #7032
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Radio ontvangst via de ether !!!
Enquettes moet je sowieso niet op ingaan
je krijgt de meeste rotzooi van en je gegevens gaan overal rond
of je n1 of 5 mail adressen heb maakt niets uit
als men mensen wil bereiken drukt men gewoon op papier af en brengt het rond
net als de brief van orgaan donor
als men op de website van de omroep gewoon een klachten box instelt dat je daar je kacht in kunt vullen overontvangst sturen hun het door
het is net als de enquette over merk artikelen waar je gratis boodschap kan winnen
nou die boodschappen krijgt niemand alleen zootje reclame op je scherm ik ben gewoon voorzichtig mee met dat soort dingen
Waar men ook moet opassen zijn de mails van ING ik krijg ze in mijn mailbox terwijl ik niet met ing te maken heb
maar gaat over inlog gegevens ga als je blieft niet op in want je bank rekening wordt geplundert
het zijn weer uit de oosteuropeesche landen die de boel hier verzieken.
Ing laat per brief weten als er wat verandert met internet bankieren zolang dit soort praktijken speelt moet ik geen internet bankieren en gaat het gewoon met een formulier lekker ouderwets maar ozo veilig
Mvg René D
je krijgt de meeste rotzooi van en je gegevens gaan overal rond
of je n1 of 5 mail adressen heb maakt niets uit
als men mensen wil bereiken drukt men gewoon op papier af en brengt het rond
net als de brief van orgaan donor
als men op de website van de omroep gewoon een klachten box instelt dat je daar je kacht in kunt vullen overontvangst sturen hun het door
het is net als de enquette over merk artikelen waar je gratis boodschap kan winnen
nou die boodschappen krijgt niemand alleen zootje reclame op je scherm ik ben gewoon voorzichtig mee met dat soort dingen
Waar men ook moet opassen zijn de mails van ING ik krijg ze in mijn mailbox terwijl ik niet met ing te maken heb
maar gaat over inlog gegevens ga als je blieft niet op in want je bank rekening wordt geplundert
het zijn weer uit de oosteuropeesche landen die de boel hier verzieken.
Ing laat per brief weten als er wat verandert met internet bankieren zolang dit soort praktijken speelt moet ik geen internet bankieren en gaat het gewoon met een formulier lekker ouderwets maar ozo veilig
Mvg René D
René Daemen
- René R
- [René R]
-
Minder
Meer
25 jul 2011 15:20 - 25 jul 2011 15:25 #7030
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Radio ontvangst via de ether !!!
Inderdaad gewoon een hotmail er bij voor de zaken die je niet vertrouwt of onbekend voorkomen.
Als ik mijn e-mailadres moet invullen op sites neem ik altijd eerst de hotmail.
Pas als ik zeker weet dat het betrouwbaar is geef ik mijn reguliere e-mail adres.
Daar heb ik dus nooit spam op.
Op hotmail zo af en toe, maar dat is dan niet erg. Ik kijk er niet dagelijks op.
En daar zit het dan meestal in de map ongewenst.
En de gouden regel: nooit berichten openen van afzenders die je niet kent.
Ik open eigenlijk ook nooit berichten als er geen onderwerp is ingevuld.
Maar de spammers zijn tricky. Zo kreeg ik laatst eentje geheel op naam van een goede
vriend van me. En die wist van niets. Hij vond het bijzonder eng. Ik vertrouwde het
al niet door het onderwerp en omdat we nooit via hotmail corresponderen, dus vroeg ik
hem voor het openen of het bericht daadwerkelijk van hem kwam.
Maar de filters zijn ook niet volmaakt.
Een kennis van me schrijft erg ambtelijk en zijn berichten kwamen steevast in de map
ongewenst. Filters zoeken namelijk ook in de woordkeuze en combinaties.
Toen ik hem vriendelijk vroeg eens 'gewoon' te schrijven, ging het goed...:lachuh:
Groet
René (R)
Als ik mijn e-mailadres moet invullen op sites neem ik altijd eerst de hotmail.
Pas als ik zeker weet dat het betrouwbaar is geef ik mijn reguliere e-mail adres.
Daar heb ik dus nooit spam op.
Op hotmail zo af en toe, maar dat is dan niet erg. Ik kijk er niet dagelijks op.
En daar zit het dan meestal in de map ongewenst.
En de gouden regel: nooit berichten openen van afzenders die je niet kent.
Ik open eigenlijk ook nooit berichten als er geen onderwerp is ingevuld.
Maar de spammers zijn tricky. Zo kreeg ik laatst eentje geheel op naam van een goede
vriend van me. En die wist van niets. Hij vond het bijzonder eng. Ik vertrouwde het
al niet door het onderwerp en omdat we nooit via hotmail corresponderen, dus vroeg ik
hem voor het openen of het bericht daadwerkelijk van hem kwam.
Maar de filters zijn ook niet volmaakt.
Een kennis van me schrijft erg ambtelijk en zijn berichten kwamen steevast in de map
ongewenst. Filters zoeken namelijk ook in de woordkeuze en combinaties.
Toen ik hem vriendelijk vroeg eens 'gewoon' te schrijven, ging het goed...:lachuh:
Groet
René (R)
Laatst bewerkt 25 jul 2011 15:25 door René R.
25 jul 2011 15:12 #7029
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Re: Radio ontvangst via de ether !!!
Precies.
Zo heb ik vijf gratis mailboxen bij m'n provider.
Als je verder zorgt dat het virus- en spamfilter daar staat ingeschakeld wordt het meeste wel geblokkeerd.
Daarnaast kan je in je eigen mailprogramma ook nog het eea instellen.
Anders kan je indien nodig altijd nog een tijdelijk hotmail-adres aanmaken.
Een beetje creatief zijn hierin en verder gewoon opletten.
Laat ik het afkloppen, maar ik krijg tegenwoordig bijna of geen spam meer binnen.
Groet,
Han
Zo heb ik vijf gratis mailboxen bij m'n provider.
Als je verder zorgt dat het virus- en spamfilter daar staat ingeschakeld wordt het meeste wel geblokkeerd.
Daarnaast kan je in je eigen mailprogramma ook nog het eea instellen.
Anders kan je indien nodig altijd nog een tijdelijk hotmail-adres aanmaken.
Een beetje creatief zijn hierin en verder gewoon opletten.
Laat ik het afkloppen, maar ik krijg tegenwoordig bijna of geen spam meer binnen.
Groet,
Han
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
25 jul 2011 14:24 #7028
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Radio ontvangst via de ether !!!
Zo doe ik het ook, heb meerdere email adressen en in dit soort gevallen gebruik ik een adres alleen hiervoor.
Gr. Henk
Gr. Henk
25 jul 2011 10:51 - 25 jul 2011 10:54 #7016
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Radio ontvangst via de ether !!!
Als je achteraf wilt weten van welke gelegenheid je e-mailadres is gebruikt voor het versturen van spam, zijn er meerdere mogelijkheden. Volgens een behoorlijk oude standaard die niet overal ondersteund wordt kan je een + teken gebruiken, waarbij je het deel achter de + voor elke toepassing willekeurig anders kiest. Mail komt dan nog gewoon op je eigen adres aan, als je provider dit ondersteunt. Je krijgt dan zoiets als:
Echt adres: voorbeeld@example.com
Gelegenheidsadressen: voorbeeld+buizenradioclub@example.com, voorbeeld+8@example.com, voorbeeld+enquete@example.com enzovoorts.
De forumsoftware herkent deze adressen al niet eens als valide, en zo gaat het elders ook wel eens met de ondersteuning van dit systeem. Er horen dus geen spaties na de +
Een mogelijkheid die tegenwoordig veel meer gebruikt wordt en ook betrouwbaarder is, is het aanmaken van mail-aliases bij je provider. Vaak krijg je de mogelijkheid om zelf gratis tientallen adressen aan te maken die allemaal naar jouw inbox verwijzen.
Echt adres: voorbeeld@example.com
Gelegenheidsadressen: voorbeeld+buizenradioclub@example.com, voorbeeld+8@example.com, voorbeeld+enquete@example.com enzovoorts.
De forumsoftware herkent deze adressen al niet eens als valide, en zo gaat het elders ook wel eens met de ondersteuning van dit systeem. Er horen dus geen spaties na de +
Een mogelijkheid die tegenwoordig veel meer gebruikt wordt en ook betrouwbaarder is, is het aanmaken van mail-aliases bij je provider. Vaak krijg je de mogelijkheid om zelf gratis tientallen adressen aan te maken die allemaal naar jouw inbox verwijzen.
Laatst bewerkt 25 jul 2011 10:54 door maarten.