Skip to main content
Algemeen

Artikel over vooroorlogse Erres-radiotoestellen

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
30 jun 2011 06:07 - 30 jun 2011 06:08 #5974 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Artikel over vooroorlogse Erres-radiotoestellen
Goedemorgen Gidi, Volgens mij zijn er ook hier voldoende liefhebbers van vooroorlogse radiotoestellen. Persoonlijk lees ik je artikelen met veel plezier zowel in het RHT als op je eigen website. Om praktische reden is ondergetekende meer met naoorlogse toestellen bezig. Ook je artikel over de KY109 volgen velen, en kijken uit naar het vervolg.

Gr. Henk
Laatst bewerkt 30 jun 2011 06:08 door hkruis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René R
  • [René R]
Meer
30 jun 2011 05:40 - 30 jun 2011 06:13 #5973 door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Artikel over vooroorlogse Erres-radiotoestellen
Hoi Gidi.

Dat is een mooi streven en dank.

Dat niet iedereen geïnteresseerd is in radio's van voor 1950 wil nog niet zeggen dat men
er geen belangstelling voor heeft om er kennis van te vergaren. Men heeft alleen een keuze
gemaakt om zich als praktische hobby met de radio's van na 1950 bezig te houden.
Dat doe ik ook, maar het wil nog niet zeggen dat ik niet met belangstelling de bijdragen
lees over de voorgangers van mijn geliefde radio's en hifi uit de jaren vijftig.
En ik ben er van overtuigd dat vele anderen hetzelfde hebben.
Er is gewoon een keuze gemaakt.
Ik 'stoor' me beslist niet aan de bijdragen over vooroorlogse radio's, integendeel!
In elk decennium dat de radio aanwezig was speelt hij een bepaalde maatschappelijke rol in
de geschiedenis, zoals jouw onderzoeken en geschriften ook overtuigend bewijzen. De radio
maakte steeds meer deel uit van het persoonlijk dagelijkse leven en had er zelfs invloed
op. Één van de belangrijke redenen dat men zich nog steeds met die apparaten bezig houdt.

Het mooie van de fora is dat er juist geen begrenzingen zijn in de decennia dat de radio
deel ging uitmaken van de maatschappij.

Het gaat om de belangstelling en niet altijd om de mogelijkheden om het ook te bezitten.

Mij bekruipt vaak het gevoel dat liefhebbers van de jaren vijftig radio's daar een stuk
flexibeler in zijn dan velen van hun collega's die zich met de oudere radio's bezig houden.

Vriendelijke groet
René (R)
Laatst bewerkt 30 jun 2011 06:13 door René R.

Meer
30 jun 2011 00:23 - 30 jun 2011 08:58 #5972 door Gidi Verheijen
Het is me bekend dat niet iedereen op dit forum geïnteresseerd is in vooroorlogse toestellen. Maar een bezoeker van dit forum heeft mij gevraagd mijn artikelen on-line te plaatsen. Dat heb ik ook nu weer gedaan met mijn laatste artikel in het Radio Historisch Tijdschrift over vooroorlogse Erres-radiotoestellen. Het betreft het eerste deel van een serie van twee. Het tweede deel zal in het septembernummer verschijnen.
In het eerste deel komt o.a. het hier eerder besproken model KY169 aan de orde.

Artikel (te downloaden als PDF-bestand)

Vriendelijke groet,

Gidi
Laatst bewerkt 30 jun 2011 08:58 door Marcel L.

Gemaakt door Kunena