Skip to main content
Algemeen

nieuwe indeling rekken met radio's en werkplaats

Meer
30 jun 2011 17:20 #5996 door Bjorn Kusters
nou voor de laatste keer off topic dan hahahaha

Wersi is naast Hammond mijn favourite orgel.
Als ik Klaus Wunderlich op een Hammond of zoals later een Wersi hoor spelen gaat het bloed toch wel sneller stromen.

Gr Bjorn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
30 jun 2011 15:10 #5992 door hkruis
ff off topic. Heel leuk dat er nog meer mensen zijn die orgel spelen,: prima : ik heb ook diverse Bohm en Wersi orgels gebouwd, o.a. een Helios en de laatse was een DX500. Op het ogenblijk geen orgel meer in huis. Speel nog wel regelmatig op een pijporgel in diverse kerken.

Een Hammond met groot pedaal komt er wellicht ook wel weer eens.

Gr. henk

Meer
30 jun 2011 10:51 #5976 door Bjorn Kusters
Vanalles eigenlijk , momenteel ben ik bezig met time is tight van Booker T aan het leren.
Je hoort duidelijk dat het geen B3 is maar hij heeft wel een echte Hammond sound.
Ik ben tevreden met de H112 uit '69

Hij is afgelopen winter helemaal uit elkaar geweest en voorzien van nieuwe condensatoren en weerstanden daar waar het nodig was.
De toetsen zijn gerepareerd en de contacten schoon gemaakt.

Ik moet alleen de voedingselko's nog vervangen , en een foutje in de percusion er uit halen.
zodra ik dez inschakel blijft die doorklinken ongeacht de stand van de schakelaar van touch controll en second voice.

Maar goed dat komt nog wel eens als ik weer zin heb om de dik 200 kilo wegende kolos naar voren te schuiven hahahaha

Gr Bjorn

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
30 jun 2011 06:12 #5975 door hkruis
En Bjorn, wat spelen we op je mooie Hammond.

Meer
29 jun 2011 22:21 #5971 door Bjorn Kusters
Hallo

Vanavond begonnen met het herindelen van de rekken voor de radio's en werkplaats.
Dit heb ik gedaan omdat diverse spullen die er tot vanavond stonden a.s. zaterdag
mee gaan naar driebergen.
Dan krijg ik eindelijk plaats om de radio's die blijven netjes in de woonkamer te zetten.
Ook is de werkplaats weer een beetje netjes opgeruimd.

Tevens heb ik besloten toch afscheid te gaan nemen van de Bx642a als compleet set.
het is niet iets wat persee weg moet maar als hij over een tijdje vervangen word door de B6x62a
zal hij naar "het magazijn" verhuizen om vervolgens maar wat te staan.
Dan kan die beter naar een andere liefhebber toe.

De radio's op de planken blijven , alleen de bx560a is te koop , maar ook voor deze geld hij hoeft niet persee weg.

Wat nog meer te koop is is te zien op het NFOR , buiten de bovengenoemde radios staan me die spullen in de weg.
Vooral de 3 tv's.....er komen er weer 2 mee terug vanuit driebergen hahahaha

Wat een mens zich toch niet al op de hals haalt hahahahaha

Gr Bjorn
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena