Algemeen
Radiokaart
13 jun 2011 21:53 #5653
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Radiokaart
Toch liepen dergelijke ambtenaren nog tot ver in de jaren '90 hun rondes. Pas toen, het zal wel ergens rond 1996 geweest zijn, werd hier het kijk- en luistergeld afgeschaft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 jun 2011 15:23 - 12 jun 2011 16:21 #5615
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Radiokaart
Lee,
In die jaren belden opsporings ambtenaren wel vaker aan je deur. Mijn ouders hadden net een nieuwe TV in de winkel gekocht. Dat konden zij zien aan aan de glimmende antenne op je dak.... maar je mocht er niet naar kijken zonder eerst kijk- en luistergeld belasting te betalen. Niet meer voor te stellen tegenwoordig. Ook toen harkte de overheid al belastingcentjes binnen
.
Het was omstreeks 1979 dat een ambtenaar met een legitimatiebewijs mijn huis wilde inspecteren op de aanwezigheid van een televisietoestel in verband met de toenmalige belasting voor het kijken naar televisie ...... Dat zou toch tegenwoordig echt niet meer kunnen........
In die jaren belden opsporings ambtenaren wel vaker aan je deur. Mijn ouders hadden net een nieuwe TV in de winkel gekocht. Dat konden zij zien aan aan de glimmende antenne op je dak.... maar je mocht er niet naar kijken zonder eerst kijk- en luistergeld belasting te betalen. Niet meer voor te stellen tegenwoordig. Ook toen harkte de overheid al belastingcentjes binnen
Het was omstreeks 1979 dat een ambtenaar met een legitimatiebewijs mijn huis wilde inspecteren op de aanwezigheid van een televisietoestel in verband met de toenmalige belasting voor het kijken naar televisie ...... Dat zou toch tegenwoordig echt niet meer kunnen........
Laatst bewerkt 12 jun 2011 16:21 door Johannes.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
11 jun 2011 19:52 #5597
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Radiokaart
Ja, toen betaalde je nog apart voor de kijk en luistergelden, zit nu ergens in de IB balstingaanslag.
11 jun 2011 17:24 - 11 jun 2011 17:43 #5595
door Lee
Radiokaart werd gestart door Lee
Hopelijk staat dit in de goede rubriek, anders hoor ik het wel.
Vandaag eens tussen de oude papieren gesnuffeld en daar kwam onze radiokaart weer naar boven
Deze kaart stond op de naam van mijn vader en mijn eerste woonadres in Amsterdam.
Een leuk bewaardingetje dat ik jullie toch even wil laten zien
Hij ligt nu netjes bij de radio (B6X62) want dat moest vroeger voor als de controleur kwam
heb ik mij laten vertellen:)
Lee
Vandaag eens tussen de oude papieren gesnuffeld en daar kwam onze radiokaart weer naar boven
Deze kaart stond op de naam van mijn vader en mijn eerste woonadres in Amsterdam.
Een leuk bewaardingetje dat ik jullie toch even wil laten zien
Hij ligt nu netjes bij de radio (B6X62) want dat moest vroeger voor als de controleur kwam
heb ik mij laten vertellen:)
Lee
Laatst bewerkt 11 jun 2011 17:43 door Lee.