Mijlpaal !!!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Bij een koperen stift van een niet- geregelde bout is, dat die stift neiging heeft om véél te heet te worden. Dan begint het koper te corroderen en op te lossen in de soldeertin. Het vloeimiddel kan zelfs verbrand zijn voordat je las goed gevloeid is. De ouderwetse stiften van het Wellertje waar ik 't over had zijn "verijzerd" en zolang die ijzeren bekleding héél blijft gebeurt er nix met je stift. Een niet- geregelde bout kun je ook in serie zetten met een dimmer; het wordt al gauw vergeten om die naar half te draaien als er even geen werk voor je bout is. Een truc die ik heb zien toepassen is een microswitch onder de aflegsteun van je bout; zodra die werd ingedrukt kwam er een diode in serie met de bout te staan.
Heleboel wegen die naar Rome leiden
Nico
- hkruis
- [hkruis]
-
Op naar de 1000 soldeer verbindigen.
Henk
Johannes schreef : Hoi René,
Ik zag trouwens dat je NOG een mijlpaal had bereikt:
Jij hebt met jouw steeds weer interessante en afwisselende bijdragen het aantal van 1000 bijdragen, let wel duizend bijdragen op dit forum ........ bereiktNou, laat dit een inspiratie zijn voor ieder die het ook leuk vindt om af en toe iets over zijn of haar affiniteit met de radiohobby te schrijven. Daar is dit forum voor :smilythumb:
Ik denk wel eens dat sommigen zich onterecht schromen om iets te schrijven. Nergens voor nodig. Zelfs dyslectische forumlezers schromen niet om wat te schrijven. Het gaat tenslotte om de leuke hobby die wij met zijn allen er aan beleven......
Hans
Een soldeerstation van 150 euro is aan mijn niet besteed, omdat ik er gewoon te weinig
gebruik van maak. Dus een gewoon goed en handig gewoon soldeerapparaat voor het fijne werk zou mij prima passen...... Met een roestvrijstalen stift eventueel, ik heb er geen ervaring mee.
Ik hoor wel of er iemand ervaring meer heeft en of iemand weet of er iets goeds te koop is. En iets goeds hoeft voor mij niet goedkoop te zijn. Ik koop liever goed spul om er jaren plezier van te hebben......
Hans
heeft van die Soldeer stations
50 of 60euro ongeveer
had ze een aantal weken geleden nog gezien
René D
René Daemen