Algemeen
Nieuw NVHR-blad op de mat
Minder
Meer
09 jun 2011 17:40 #5514
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Nieuw NVHR-blad op de mat
Dat het het met de jaren 50 radio's dun bezaait is
valt mij ook op ik een paar jaar geen lid geweest en mij weer aangemeld
maar nog de vooroorlogse toestellen die besproken wordt
maar wil je een jongere generatie aantrekken dan ook wat verleggen naar de jaren 50 en 60
zoals Henk van t kruis hier schrijft op het forum.de reatauratie van de b8x72 a kijk dat kan in het RHT
leuke foto een schema erbij. iets over Audio Grammofoon Televisie
daar is ooit in eind jaren 90 1 deel geweest en een vervolg is uitgebleven of beeldfouten omgeklapt beeld enz
Element reparatie van John Hupse kijk dat zijn dingen waar je veel mensen mee bedient
daarnaast kun je een vooroorlogs toestel plaatsen.
Maar dan zal men zelf de pen ter hand moeten nemen om een verhaal te maken
niet iedereen zal een gave hebben om een smeuiig verhaal te maken maar daarbij zou iemand kunnen helpen om een goed geheel te maken.
René R en anderen kunnen wat over de Hifi vertellen met technische aanvullingen van een technisch persoon
over werking circlotron enz.
Begin transistor techniek OC 13 enz
Ik denk dat je allekanten op kunt gaan als de NVHR Kopij krijgt aan gelevert
en het RHT in PDF leuk maar er zijn nog steeds mensen die niet een computer hebben of mee kunnen werken
zeker als je wat ouder bent heb je er moeite mee met de pc
Dus de papieren versie moet gewoon leverbaar zijn en als je het inbind krijgje een Radio boek
op een gegeven moment zal er best een verschuiving komen en de NVHR zal er best voor open staan
MVG René Daemen
valt mij ook op ik een paar jaar geen lid geweest en mij weer aangemeld
maar nog de vooroorlogse toestellen die besproken wordt
maar wil je een jongere generatie aantrekken dan ook wat verleggen naar de jaren 50 en 60
zoals Henk van t kruis hier schrijft op het forum.de reatauratie van de b8x72 a kijk dat kan in het RHT
leuke foto een schema erbij. iets over Audio Grammofoon Televisie
daar is ooit in eind jaren 90 1 deel geweest en een vervolg is uitgebleven of beeldfouten omgeklapt beeld enz
Element reparatie van John Hupse kijk dat zijn dingen waar je veel mensen mee bedient
daarnaast kun je een vooroorlogs toestel plaatsen.
Maar dan zal men zelf de pen ter hand moeten nemen om een verhaal te maken
niet iedereen zal een gave hebben om een smeuiig verhaal te maken maar daarbij zou iemand kunnen helpen om een goed geheel te maken.
René R en anderen kunnen wat over de Hifi vertellen met technische aanvullingen van een technisch persoon
over werking circlotron enz.
Begin transistor techniek OC 13 enz
Ik denk dat je allekanten op kunt gaan als de NVHR Kopij krijgt aan gelevert
en het RHT in PDF leuk maar er zijn nog steeds mensen die niet een computer hebben of mee kunnen werken
zeker als je wat ouder bent heb je er moeite mee met de pc
Dus de papieren versie moet gewoon leverbaar zijn en als je het inbind krijgje een Radio boek
op een gegeven moment zal er best een verschuiving komen en de NVHR zal er best voor open staan
MVG René Daemen
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
09 jun 2011 17:14 #5509
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Nieuw NVHR-blad op de mat
Ja PDF kan ook, ik vind het blad ook prachtig. Heb recnt nog een aantal dikke boeken over kunnen nemen met bij elkaar iets van 16 jaargangen. De terugblik hierin is leuk om te lezen. En inderdaad, als we ook meer aandacht willen voor na-oorlogs perioden zullen we dat ook zelf moeten doen. Ik denk dat de redactie hier ook wel voor openstaat.
gr. henk
gr. henk
09 jun 2011 12:23 - 09 jun 2011 15:07 #5496
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Nieuw NVHR-blad op de mat
Hoi,
Zo zie je maar weer: we hebben allemaal onze wensen t.a.v. het RHT.
Zelf vind ik de rubriek Gezien in periodieken van zusterorganisaties in vogelvlucht niet zo interessant. Maar liefst 7 pagina's deze keer.
Maar ik snap dat de hoeveelheid kopij om een blad te vullen ook niet overhoud, dus ik heb er begrip voor.
Een RHT in PDF-formaat zie ik niet zo zitten.
Ik snap de wens op zich best, maar dan zou ik gewoon overgaan tot publicatie van artikelen op een website, al dan niet afgeschermd voor leden (met een wachtwoord).
Maar, milieu of niet, ik zou het papieren blad echt missen.
Het behandelen van radio's van voornamelijk voor 1950 is een kwestie van tijd.
Je ziet alom, en ik lees het ook in het verslag van de vergadering (in het RHT) dat de groeiende belangstelling voor recentere radio's wordt gesignaleerd en dat men er zeker wat mee wil gaan doen.
Een vast rubriek? Liever een terugkerend onderwerp.
Ik zou zeggen, mensen uit de groeiende groep belangstellenden zouden hier hun steentje aan bij kunnen dragen.
Groeten van Marcel
Zo zie je maar weer: we hebben allemaal onze wensen t.a.v. het RHT.
Zelf vind ik de rubriek Gezien in periodieken van zusterorganisaties in vogelvlucht niet zo interessant. Maar liefst 7 pagina's deze keer.
Maar ik snap dat de hoeveelheid kopij om een blad te vullen ook niet overhoud, dus ik heb er begrip voor.
Een RHT in PDF-formaat zie ik niet zo zitten.
Ik snap de wens op zich best, maar dan zou ik gewoon overgaan tot publicatie van artikelen op een website, al dan niet afgeschermd voor leden (met een wachtwoord).
Maar, milieu of niet, ik zou het papieren blad echt missen.
Het behandelen van radio's van voornamelijk voor 1950 is een kwestie van tijd.
Je ziet alom, en ik lees het ook in het verslag van de vergadering (in het RHT) dat de groeiende belangstelling voor recentere radio's wordt gesignaleerd en dat men er zeker wat mee wil gaan doen.
Een vast rubriek? Liever een terugkerend onderwerp.
Ik zou zeggen, mensen uit de groeiende groep belangstellenden zouden hier hun steentje aan bij kunnen dragen.
Groeten van Marcel
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 09 jun 2011 15:07 door Marcel L.
- Hoedendoosch
- [Hoedendoosch]
-
Minder
Meer
09 jun 2011 11:20 #5495
door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Re: Nieuw NVHR-blad op de mat
Hoi,
daar moet ik René gelijk in geven, het meeste in het RHT gaat over vooroorlogse radio's. Maar er is ook een keerzijde aan dit verhaal: zolang er niemand schrijft over (bijvoorbeeld) HiFi uit de jaren vijftig, zal er niets veranderen. Ik nodig René dan ook uit om de pen ter hand te nemen. Hij weet er veel van en kan er leuk over vertellen / schrijven. De kritiek moet je maar voor lief nemen, dat hoort erbij.
Wat me wel enorm stoort is dat het RHT nog steeds niet digitaal beschikbaar is als PDF. (als keuze, anderen hebben liever een boekje in handen of hebben geen internet, dus de papieren versie moet ook beschikbaar blijven voor wie dat wil). Het zou de vereniging een hoop geld besparen qua verzendkosten. De mogelijkheden zijn er, namelijk in de ledensectie van de website van de NVHR. Maar schijnbaar heeft men daar geen oren naar. Erg jammer en dat is pas echt een gemiste kans vind ik. Bovendien vind ik een digitale versie makkelijker, een mens heeft al zoveel spullen in huis.
Pim.
daar moet ik René gelijk in geven, het meeste in het RHT gaat over vooroorlogse radio's. Maar er is ook een keerzijde aan dit verhaal: zolang er niemand schrijft over (bijvoorbeeld) HiFi uit de jaren vijftig, zal er niets veranderen. Ik nodig René dan ook uit om de pen ter hand te nemen. Hij weet er veel van en kan er leuk over vertellen / schrijven. De kritiek moet je maar voor lief nemen, dat hoort erbij.
Wat me wel enorm stoort is dat het RHT nog steeds niet digitaal beschikbaar is als PDF. (als keuze, anderen hebben liever een boekje in handen of hebben geen internet, dus de papieren versie moet ook beschikbaar blijven voor wie dat wil). Het zou de vereniging een hoop geld besparen qua verzendkosten. De mogelijkheden zijn er, namelijk in de ledensectie van de website van de NVHR. Maar schijnbaar heeft men daar geen oren naar. Erg jammer en dat is pas echt een gemiste kans vind ik. Bovendien vind ik een digitale versie makkelijker, een mens heeft al zoveel spullen in huis.
Pim.
- René R
- [René R]
-
Minder
Meer
09 jun 2011 07:25 #5486
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Nieuw NVHR-blad op de mat
Hoi Hans.
Het blad gaat voor 95 procent over vooroorlogse radio's en radio's tot 1950.
Dat is een vanzelfsprekendheid en om dat te doorbreken kun je een categorie
aanmaken die eens niet over die onderwerpen gaat.
Ik bedoelde uiteraard geen hokjesgeest.
Ik zie in het blad dan juist één groot hok over vooroorlogse radio's.... :lachuh:
:smilythumb:
Het blad gaat voor 95 procent over vooroorlogse radio's en radio's tot 1950.
Dat is een vanzelfsprekendheid en om dat te doorbreken kun je een categorie
aanmaken die eens niet over die onderwerpen gaat.
Ik bedoelde uiteraard geen hokjesgeest.
Ik zie in het blad dan juist één groot hok over vooroorlogse radio's.... :lachuh:
:smilythumb:
09 jun 2011 06:34 - 09 jun 2011 06:49 #5484
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Nieuw NVHR-blad op de mat
Er zou een vaste categorie kunnen komen waar alleen bijdragen over de vijftiger jaren geplaatst kunnen worden. Dan is de redactie ook 'gedwongen' er kopij over te plaatsen, in elk blad.
Hoi Rene,
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van allerlei rubrieken over een bepaalde periode in het Radio Historisch Tijdschrift. Want waarom zou een bepaald tijdperk dan extra in de schijnwerpers geplaatst moeten worden? Dan wordt alles zo in hokjes geplaatst, hetgeen we in de maatschappij liever ook niet willen.
Maar af en toe kopij aanleveren is denk ik altijd welkom. In het verleden heb ik ook eens iets geschreven dat gepubliceerd werd. Dus leef je schrijftalent maar uit.
En op dit forum lees ik ook wel eens iets over de 50-er jaren, dus aandacht ervoor is er in ruime mate
Groeten, Hans
Hoi Rene,
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van allerlei rubrieken over een bepaalde periode in het Radio Historisch Tijdschrift. Want waarom zou een bepaald tijdperk dan extra in de schijnwerpers geplaatst moeten worden? Dan wordt alles zo in hokjes geplaatst, hetgeen we in de maatschappij liever ook niet willen.
Maar af en toe kopij aanleveren is denk ik altijd welkom. In het verleden heb ik ook eens iets geschreven dat gepubliceerd werd. Dus leef je schrijftalent maar uit.
En op dit forum lees ik ook wel eens iets over de 50-er jaren, dus aandacht ervoor is er in ruime mate
Groeten, Hans
Laatst bewerkt 09 jun 2011 06:49 door Johannes.