Algemeen
Volksempfänger VE301dyn en VE301dyn GW
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
25 feb 2026 10:27 #102025
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Volksempfänger VE301dyn en VE301dyn GW
Hier vind je het schema van de ve301dyn , ik zou hier eerst mee beginnen omdat deze net gescheiden is :
Van die 2 kan je 1 compleet werkende maken, en die GW uitvoering weer verkopen.
Deze kasten met de papagaai er nog op zijn gewild.
www.vintageradio.nl/radio's/emud_ve301dyn.htm
Van die 2 kan je 1 compleet werkende maken, en die GW uitvoering weer verkopen.
Deze kasten met de papagaai er nog op zijn gewild.
www.vintageradio.nl/radio's/emud_ve301dyn.htm
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 feb 2026 09:20 - 26 feb 2026 08:58 #102024
door zjokkeh
Volksempfänger VE301dyn en VE301dyn GW werd gestart door zjokkeh
Hoi,
Onlangs heb ik 2 volksontvangers aangekocht zonder voorkennis. Nu blijkt dat er in beide wel wat modificaties gebeurd zijn. in de DynGW zit een andere lamp en lampvoet en ontbreekt de VF7 . In de Dyn zit ook een andere lamp in. Knoppen kloppen niet en ringen rond schakelaars ontbreken. Mjah 'what is done is done' dom van mij. Niet tegenstaande wil ik ze toch werkend krijgen en de ontbrekende stukken vind ik wel. Wat ik raar vind is de spanningskeuze plaat van de DynGW. Deze is er wel, maar de keuzeschakelaar ontbreekt. Wel staat de adelaar erop. Is dit dan vast gezet op 1 spanning door de Firma Braun? Nergens vind ik hier een ander voorbeeld van. Het is enige tijd geleden dat ik nog een buizenradio gerestaureerd heb, dus alle hulp is welkom.
Onlangs heb ik 2 volksontvangers aangekocht zonder voorkennis. Nu blijkt dat er in beide wel wat modificaties gebeurd zijn. in de DynGW zit een andere lamp en lampvoet en ontbreekt de VF7 . In de Dyn zit ook een andere lamp in. Knoppen kloppen niet en ringen rond schakelaars ontbreken. Mjah 'what is done is done' dom van mij. Niet tegenstaande wil ik ze toch werkend krijgen en de ontbrekende stukken vind ik wel. Wat ik raar vind is de spanningskeuze plaat van de DynGW. Deze is er wel, maar de keuzeschakelaar ontbreekt. Wel staat de adelaar erop. Is dit dan vast gezet op 1 spanning door de Firma Braun? Nergens vind ik hier een ander voorbeeld van. Het is enige tijd geleden dat ik nog een buizenradio gerestaureerd heb, dus alle hulp is welkom.
Laatst bewerkt 26 feb 2026 08:58 door admin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.