Skip to main content
Algemeen

Radio met buizen die "veel" licht geven, om te forograferen

Meer
18 nov 2024 14:15 #100386 door DannyK
Hoi allemaal, ik heb een aparte vraag.
Ik ben op zoek naar mogelijkheden om foto's te maken van de binnenkant van een buizenradio, met daarin een aantal buizen die licht geven Achtergrond: Mijn hobby is om foto's te maken met een ouderwetse "camera obscure" techniek, zonder lens maar met een klein gaatje. In internettaal het dat "pinhole fotografie", omdat die gaatjes vaak een speldeprik zijn. Voor wie echt meer wil weten: mijn website is www.lensloos.nl .
En ik heb nu het idee om het binnenste van buizenradio te fotograferen alsof je er midden in staat. Met deze vorm van fotografie is close-up werk namelijk heel gemakkelijk. Ik heb via marktplaats een oude Philips B3X81U gekocht, maar die heeft wat mij betreft nog niet genoeg van binnen. Al heeft ie wel een mooi verlichte schaal met zenders.
Kortom: de radio hoeft geen mooi geluid te geven, maar moet van binnen wel een aantal buizen hebben die licht geven.
Heeft iemand ideeën? Ik zou ook met de camera ergens heen kunnen gaan om de foto's te maken, ik hoef de radio's niet te kopen.
Zie voorbeeld van een oude poging, daar gaf het lampje van de afstemschaal dan weer teveel licht..

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena