Skip to main content
Algemeen

Erres

Meer
16 nov 2024 18:47 - 16 nov 2024 19:14 #100354 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Erres

RR1957 mooi zo, want des te meer blijft er voor mij over, omdat ik deze radio's van Erres wél op waarde weet te schatten !! Het zal niet voor niets zijn dat het Design museum in Haarlem zijn deuren sluit ... Rondleiders met een ' tunnelvisie ' en geen wisselende presentaties zullen de hele zaak geen goed hebben gedaan.

???????????
Wat is dit? Ik schrijf alléén dat er geen belangstelling voor deze materie is geweest.
Niets bezonders en niets beledigends, alleen maar een constatering.
Simpelweg is er -helaas- niet één radio uit het interbellum verkocht.
Dat heeft NIETS met een mening te maken maar dat DE BEZOEKERS er
kennelijk geen interesse in hebben gehad bij deze verkoop, terwijl er veel verkocht is. 
Heeft niets met mij en zelfs niets met het (bestaan van het) musem te maken.

En wat komt er als reactie ; pure beledigingen! Niet alleen de schrijver dezes, maar ook nog eens
het museum...... ongelooflijk.
Belachelijk gewoon.
En zoals u zou moeten weten is Otto van de Tussenbroek een ontwerper van Erres geweest.
O.a. uw getoonde radio die een mijlpaal is geweest om van Art Deco naar Modernisme te veranderen.
Ook in een ander wereldberoemd Nederlands design object is hij een belangrijke schakel geweest,
maar ik zal het niet benoemen met het risico wederom in het openbaar door u beledigd te worden.....

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 16 nov 2024 19:14 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 nov 2024 17:32 - 16 nov 2024 17:33 #100352 door Henkie
Beantwoord door Henkie in topic Erres
RR1957 mooi zo, want des te meer blijft er voor mij over, omdat ik deze radio's van Erres wél op waarde weet te schatten !! Het zal niet voor niets zijn dat het Design museum in Haarlem zijn deuren sluit ... Rondleiders met een ' tunnelvisie ' en geen wisselende presentaties zullen de hele zaak geen goed hebben gedaan.
Laatst bewerkt 16 nov 2024 17:33 door Henkie.

Meer
16 nov 2024 14:46 #100349 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Erres
Staan ook te koop in het Radio TV Design Museum Haarlem,
maar er is geheel geen belangstelling voor.
En Haarlemmers hebben toch wel iets met Otto van de Tussenbroek....
Morgen de laatste dag van de leegverkoop.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Meer
16 nov 2024 07:51 - 16 nov 2024 07:53 #100345 door Henkie
Erres werd gestart door Henkie
Vorige week heb ik een Erres KY103 gekocht. Hij stond op marktplaats. Ik had al een KY108 en KY109 en ik wilde deze er dan ook graag bijzetten. De verkoper woonde een heel eind uit de buurt en hij was zo vriendelijk om de radio, voordat hij naar het werk ging, langs te komen brengen. Een zeer geschikte man was het en toen hij enkele dagen later een Erres KY107 aanbood, die ik ook nog niet had, heb ik die ook maar gekocht. Fijn dat er zo'n eerlijk mens bestaat dat zegt dat de radio's spelen en dat dat ook gewoon klopt. Dus ik zit al dagen te genieten van mijn KY107 uit 1930 en KY 103 uit 1929,    
Laatst bewerkt 16 nov 2024 07:53 door Henkie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn, admin

Gemaakt door Kunena