Algemeen
Radio en koffie
12 nov 2024 19:05 #100294
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Radio en koffie
dat is ook weer zo
H
H
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 nov 2024 18:11 #100293
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic Radio en koffie
Huub, laat een ieder toch in zijn waarde er is op alles wel iets aan te merken.
Henk, het is best wel mooi om zo'n overzicht van een verzameling te zien.
Denk ook dat hier forumleden zijn die het wel kunnen waarderen, weer eens iets anders.
Groet, Ben
Henk, het is best wel mooi om zo'n overzicht van een verzameling te zien.
Denk ook dat hier forumleden zijn die het wel kunnen waarderen, weer eens iets anders.
Groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
12 nov 2024 14:09 #100292
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Radio en koffie
Henky heb je nog Knikkers ook ?
hoeveel
H
hoeveel
H
12 nov 2024 13:02 #100291
door Henkie
Radio en koffie werd gestart door Henkie
Beste mensen,
Naast Philips radio's uit de periode 1927-1932 en wat ' Philetta's en luistervinkjes ' vind ik het ook erg leuk om de eerste type koffiezetapparaten te verzamelen. Ik heb er inmiddels een stuk of 10. Dat begint bij de eerste van Douwe Egberts uit 1963 en eindigt bij een Philips koffiezetapparaat uit 1975. Ik vind het zo gezellig ... lekker de oude radio op de achtergrond spelend terwijl ik met vrienden een ' bakkie ' zet met één van m'n historische koffie-paradepaardjes. Hier enkele voorbeelden :
Foto 1 : Douwe Egberts ' Wigomat ', het eerste koffiezetapparaat dat in Nederland is verkocht uit 1963.
Foto 2 : AEG koffiezetapparaat met Wigomat inhoud. Wigomat had destijds namelijk de patenten voor deze manier van koffie zetten.
Foto 3 : Reclame van het eerste Philips koffiezetapparaat uit 1964.
Foto 4 : Het eerste Philips koffiezetapparaat uit 1964
Foto 5 De eerste Douwe Egberts moccamaster uit 1969, te zien aan o.a. de stickertjes
Foto 6 : Wigomat de luxe, verkocht bij o.a. de V&D uit 1966
Foto 7 : Ruton koffiezetapparaat uit 1969.
Naast Philips radio's uit de periode 1927-1932 en wat ' Philetta's en luistervinkjes ' vind ik het ook erg leuk om de eerste type koffiezetapparaten te verzamelen. Ik heb er inmiddels een stuk of 10. Dat begint bij de eerste van Douwe Egberts uit 1963 en eindigt bij een Philips koffiezetapparaat uit 1975. Ik vind het zo gezellig ... lekker de oude radio op de achtergrond spelend terwijl ik met vrienden een ' bakkie ' zet met één van m'n historische koffie-paradepaardjes. Hier enkele voorbeelden :
Foto 1 : Douwe Egberts ' Wigomat ', het eerste koffiezetapparaat dat in Nederland is verkocht uit 1963.
Foto 2 : AEG koffiezetapparaat met Wigomat inhoud. Wigomat had destijds namelijk de patenten voor deze manier van koffie zetten.
Foto 3 : Reclame van het eerste Philips koffiezetapparaat uit 1964.
Foto 4 : Het eerste Philips koffiezetapparaat uit 1964
Foto 5 De eerste Douwe Egberts moccamaster uit 1969, te zien aan o.a. de stickertjes
Foto 6 : Wigomat de luxe, verkocht bij o.a. de V&D uit 1966
Foto 7 : Ruton koffiezetapparaat uit 1969.