Skip to main content
Algemeen

Verkoop van de collectie van Het Radio TV Design Museum Haarlem.

Meer
20 nov 2024 22:55 #100439 door Herman
Bert,

Wat zit jou dwars.
Groet,
Herman.

Handtekening
Onderwerp is gesloten.
Meer
20 nov 2024 22:39 #100438 door RR1957
Ik heb begrepen dat de verkoop uiteindelijk wel een succes is,
al is lang niet alles verkocht.
Er is vast een mooi bedrag voor de goede doelen opgehaald.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Onderwerp is gesloten.
Meer
20 nov 2024 21:51 - 20 nov 2024 21:52 #100436 door Bert Kn
Wat me echt mijn neus uitkomt, zijn reacties in de trant van: "Als Huub eens een beetje naast de pot pist, valt iedereen over hem heen". Wat er volgens mij namelijk in werkelijkheid aan de hand is, is zoiets als: "Huub pist regelmatig op plekken waar in de verste verte geen pot te bekennen is.".

Mooi dat het je neus uit komt!

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 20 nov 2024 21:52 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
  • Robert Gribnau
  • []
20 nov 2024 21:44 - 20 nov 2024 21:44 #100435 door Robert Gribnau
Dag Huub,

Dank je voor jouw reactie.

Mijn boxen met Bombardons hebben niet op hun rug gelegen. De houten ondersteuning die ik in de boxen heb aangebracht zou dan niet werken.

Daar komt nog bij dat de twee aansluitingen op de rug zitten. Die steken uit. Vervoer op de rug zou dan meebrengen dat krachten op die twee aansluitingen voorkomen zouden moeten worden. Dat zou veel onnodig extra inpak werk meebrengen.

Ik heb mijn boxen daarom vervoerd zoals ze normaal op de vloer geplaatst worden (zie de foto's in de links in mijn vorige bericht).

Gelukkig hebben we onze eigen container voor vervoer van onze spullen naar Ghana zelf in kunnen ruimen zodat ik er zeker van was dat onze spullen veilig vervoerd zouden worden. Dat is ons op maar enkele kleinigheden erg goed gelukt.
Laatst bewerkt 20 nov 2024 21:44 door Robert Gribnau.
Onderwerp is gesloten.
Meer
20 nov 2024 21:16 - 20 nov 2024 21:21 #100432 door Huub
Robert met de Nagels sla IK de plank mis dat geef ik toe
Ik meen dat eens gelezen te hebben ik had het moeten nazien
Ik bezat veeelen jaren terug uit de erving van mijn broer
EEN losse bombardon ik weet ook niet waar die gebleven is
ik gebruikte ook vaak laag homige spiekers ik was voor mij zoon
Met Disco bezig .;. het is zo lan her ???
Sorry daar voor maar het zijn ook grote zware magneten van de BOM ..
dat werkt als Hamer kop .. met stevig neer zetten op de kast poten
Dat bedoel ik even maar . Rober is denk dat jou boxen op de RUG gelegen hebben .? transport 
Dat is een geluk als dat zo is . het is mijn denk wereld hoor
Succes met de geluids BOM .
Huub
Laatst bewerkt 20 nov 2024 21:21 door Huub.
Onderwerp is gesloten.
  • Robert Gribnau
  • []
20 nov 2024 20:26 - 20 nov 2024 21:02 #100430 door Robert Gribnau
Uit informatie gevonden op het internet lijkt te volgen dat de drie bouten waarmee de magneet van Bombardons aan de "spider" is bevestigd van messing zijn.

Op het internet zijn meerdere berichten te vinden waar uit blijkt dat die messing bouten van Bombardons breken.

Om de twee 800 Ohm Bombardons die ik wist te bemachtigen (hopelijk) te beschermen tegen eventuele breuk van die bouten, heb ik in de gesloten boxen die ik met ze heb gemaakt, gezorgd voor ondersteuning van de magneet met een houten constructie.

Ze hebben ze in ieder geval de boottocht naar Ghana, waar mijn echtgenote en ik sinds september 2022 wonen, overleefd.

Drie links naar informatie over (mijn) Bombardons:

De Bombardon

Gesloten Basboxen met Philips AD5201A Bombardon

Bombardon - Een bijzondere 20-Watt Lagetonenluidspreker

In het licht van zoiets als: "Een nagel is toch ongeveer hetzelfde als een bout.". Wat me echt mijn neus uitkomt, zijn reacties in de trant van: "Als Huub eens een beetje naast de pot pist, valt iedereen over hem heen". Wat er volgens mij namelijk in werkelijkheid aan de hand is, is zoiets als: "Huub pist regelmatig op plekken waar in de verste verte geen pot te bekennen is.".

Ik neem Huub serieus. Ik vraag me echter sterk af of dat voor sommige andere leden van dit forum ook geldt.
Laatst bewerkt 20 nov 2024 21:02 door Robert Gribnau. Reden: Aanvulling/verbeteringen
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena