Algemeen
philips onder delen
Minder
Meer
24 nov 2022 21:02 - 24 nov 2022 21:09 #96087
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic philips onder delen
Daar zeg je zo wat Huub...
Raar eigenlijk dat ik daar nooit bij stil gestaan heb, bij de vraag waarom Philips nu zo'n uniek merk is en ik daar nooit echt een goed antwoord op wist te geven..
Het is niet zo dat Philips ook echt alles in eigen productie/beheer had :
Er werd o.a luidsprekerdoek ingekocht via vertegenwoordiger(s)...Wie voor een goede prijs het doek van goede kwaliteit kon leveren
was koopman.1 van die vertegenwoordigers die ik ooit sprak , vertelde mij dat de (exacte juiste ) kleur van het l.s doek helemaal niet zo belangrijk was. Als het motief maar klopte en de prijs en kwaliteit maar goed waren, dan werd er gewoon ingekocht.
Vandaag van Jantje en volgende keer misschien wel van Piet.
Je hebt absoluut gelijk wat betreft herkenbaarheid en unieke modellen, niet alleen qua kasten maar ook qua knoppen. chassies, varco's, trafo's , spoelenbussen elco's etc waardoor je alleen al door een deel van een binnenwerk te zien, al zeker weet dat het om een philips toestel gaat.
Dat heb je bij andere merken niet i.d.d
Groet,
Ben
Raar eigenlijk dat ik daar nooit bij stil gestaan heb, bij de vraag waarom Philips nu zo'n uniek merk is en ik daar nooit echt een goed antwoord op wist te geven..
Het is niet zo dat Philips ook echt alles in eigen productie/beheer had :
Er werd o.a luidsprekerdoek ingekocht via vertegenwoordiger(s)...Wie voor een goede prijs het doek van goede kwaliteit kon leveren
was koopman.1 van die vertegenwoordigers die ik ooit sprak , vertelde mij dat de (exacte juiste ) kleur van het l.s doek helemaal niet zo belangrijk was. Als het motief maar klopte en de prijs en kwaliteit maar goed waren, dan werd er gewoon ingekocht.
Vandaag van Jantje en volgende keer misschien wel van Piet.
Je hebt absoluut gelijk wat betreft herkenbaarheid en unieke modellen, niet alleen qua kasten maar ook qua knoppen. chassies, varco's, trafo's , spoelenbussen elco's etc waardoor je alleen al door een deel van een binnenwerk te zien, al zeker weet dat het om een philips toestel gaat.
Dat heb je bij andere merken niet i.d.d
Groet,
Ben
Handtekening
Laatst bewerkt 24 nov 2022 21:09 door Ben Dijkman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 nov 2022 10:27 - 24 nov 2022 10:28 #96084
door Huub
philips onder delen werd gestart door Huub
Wat ik zo opmerk dat bvb De Philips radio,s en versterkers
en meer appratuur ECHT Van Philips is ze maken veel alles
BVB de potmeters in Hoge veen .. De Knoppen ? Trafo,s
het radio doek ? kasten versterker kasten luid sprekers conden sators ELCO<s ?
Ga zo maar door DE PH producten Zij ook wel echt van PHilips
veeeeeel buitenlandse radio,s en dergelijken met onder delen van
Toelevering ?
huub
en meer appratuur ECHT Van Philips is ze maken veel alles
BVB de potmeters in Hoge veen .. De Knoppen ? Trafo,s
het radio doek ? kasten versterker kasten luid sprekers conden sators ELCO<s ?
Ga zo maar door DE PH producten Zij ook wel echt van PHilips
veeeeeel buitenlandse radio,s en dergelijken met onder delen van
Toelevering ?
huub
Laatst bewerkt 24 nov 2022 10:28 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.