Algemeen
Velleman functiegenerator DVM20
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
03 jun 2022 17:50 - 03 jun 2022 17:55 #94793
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Velleman functiegenerator DVM20
Wat is de laagste te kiezen uitgang-impedantie François ?
Dit bepaald de capaciteit, verder zou je over beide eindtransistoren 2 zenerdioden kunnen zetten met een iets grotere waarde dan de voeding.
een neonlampje aan de uitgang begrenst op 70 v ac/dc.
ik zie bij 50 ohm, en 30 Hz je 100uF kan nemen wil je lager naar 20 Hz dan voldoet 220uF zeker.
Dit bepaald de capaciteit, verder zou je over beide eindtransistoren 2 zenerdioden kunnen zetten met een iets grotere waarde dan de voeding.
een neonlampje aan de uitgang begrenst op 70 v ac/dc.
ik zie bij 50 ohm, en 30 Hz je 100uF kan nemen wil je lager naar 20 Hz dan voldoet 220uF zeker.
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 03 jun 2022 17:55 door Cees PA1DBA.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
03 jun 2022 14:56 #94790
door Francois129
Velleman functiegenerator DVM20 werd gestart door Francois129
Beste mensen,
ik heb door een vergetelheid de eindtrap van mijn functiegenerator bij het herstellen van een buizenversterker kapot gemaakt.
De HS is hier rechtstreeks op de uitgang gekomen. Gewoonlijk zet ik tijdens het meten er een C tussen, nu niet met het gevolg dat er een transistor defect gegaan is.
Nu mijn vraag. Om dit te voorkomen zou ik intern in serie met de uitgang een C willen plaatsen zonder dat deze teveel invloed heeft op het signaal.
Is dit een goed idee en welke waarde zou ik dan het best nemen?
François
ik heb door een vergetelheid de eindtrap van mijn functiegenerator bij het herstellen van een buizenversterker kapot gemaakt.
De HS is hier rechtstreeks op de uitgang gekomen. Gewoonlijk zet ik tijdens het meten er een C tussen, nu niet met het gevolg dat er een transistor defect gegaan is.
Nu mijn vraag. Om dit te voorkomen zou ik intern in serie met de uitgang een C willen plaatsen zonder dat deze teveel invloed heeft op het signaal.
Is dit een goed idee en welke waarde zou ik dan het best nemen?
François
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.