Algemeen
AVO buizentester type 160
Minder
Meer
19 sep 2020 09:48 #85614
door Kees van Dijke
Beantwoord door Kees van Dijke in topic AVO buizentester type 160
Ik heb dezelfde, maar dan met een afwijkend (zelfbouw) paneel voor modernere buizen. Het is de Two Panel Valve Tester en niet de CT160.
Beknopte info, datasheets en schema's staan op mijn site.
groetjes,
-=Kees=-
Beknopte info, datasheets en schema's staan op mijn site.
groetjes,
-=Kees=-
De volgende gebruiker (s) zei dank u: onderdeel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 sep 2020 07:50 #85612
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic AVO buizentester type 160
Probleem met dit soort testers is dat ze maar op één instelling een GO/NOGO resultaat geven. Of een percentage. Een tester als µTracer geeft de volledige karakteristiek van een buis zoals die ook in de datasheet staat.
Dat gezegd hebbend, er zijn, bijvoorbeeld op Frank Philipse's excellente buizensite zat instructies te vinden hoe de AVO te gebruiken.
Als je specifieker bent over waar je niet uitkomt is het makkelijker je te helpen als je koste wat kost de AVO wilt gebruiken omdat je dat ding tenslotte toch al hebt staan.
Dat gezegd hebbend, er zijn, bijvoorbeeld op Frank Philipse's excellente buizensite zat instructies te vinden hoe de AVO te gebruiken.
Als je specifieker bent over waar je niet uitkomt is het makkelijker je te helpen als je koste wat kost de AVO wilt gebruiken omdat je dat ding tenslotte toch al hebt staan.
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: onderdeel
18 sep 2020 16:07 #85606
door onderdeel
Handtekening
AVO buizentester type 160 werd gestart door onderdeel
Beste mensen
Mijn oude avo meter tevoorschijn gehaald om wat buizen uit mijn project 14tx100a te testen,nu heb ik de gegevens van de data boeken op mijn pc maar ik kom er toch niet helemaal uit.Iemand die deze meter ook heeft en mij wat kan helpen.Ik zal de gegevens die ik heb over de avo meters met instellingen graag delen met iedereen die dat wilt hebben.
Mijn oude avo meter tevoorschijn gehaald om wat buizen uit mijn project 14tx100a te testen,nu heb ik de gegevens van de data boeken op mijn pc maar ik kom er toch niet helemaal uit.Iemand die deze meter ook heeft en mij wat kan helpen.Ik zal de gegevens die ik heb over de avo meters met instellingen graag delen met iedereen die dat wilt hebben.
Handtekening