Skip to main content
Algemeen

Wat kunnen onze historische radio’s en apparatuur wel of niet!

Meer
17 mei 2020 05:42 #83708 door PE9ZZ
Helemaal mee eens. Ik heb mijn BX700A beoordeeld met mijn lokale FM zendertje en mijn eigen housemuziek. En vond dat-ie Radio Decibel en R10G ook prima afspeelde. Als een radio "boemboem" doet staat-ie niet goed. En als de toonregeling brak is ligt dat aan de radio en niet aan de smaak. Ik heb toonregelingen gezien (Philips!) waarvan ik geen idee had wat de ontwerper daarvan had zitten roken.

Zit nu in Radio Bulletin van 1952 en ik word om de oren geslagen met WW dit en WW dat. Destijds speelde dit dus al. Geen zin om me als tonale masochist op te stellen met historische radio's. Als een radio een prul is dan is het een prul. En dat zijn niet alleen de DKE'tjes.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 mei 2020 02:38 - 17 mei 2020 03:05 #83707 door Bert Kn
In een ander bericht las ik het volgende!

Een historische radio is naar mijn idee alleen te beoordelen met platen uit dezelfde
tijd met dezelfde smaak van de verantwoordelijken van de opnames als de smaak.

Mag ik dat totale onzin vinden?

Als ik bijvoorbeeld Barcelona va Freddy Mercury & Gaballe of Kingston Town van UB40 en zo zijn er velen anderen uit een veel later tijdperk op mijn F9X38A meubel of de AG9004/9007 set met bijbehorende AD5034 luidspreker set afspeel of op andere historische apparatuur uitzonderingen daargelaten wat dan ook denk ik wel eens nou dat klinkt toch ook erg goed.
Een ieder mag zo zijn eigene mening hebben maar ga me nu niet vertellen dat alles uit hetzelfde tijdperk moet komen.
Nogmaals ik vind dat onzin! of is het tegen beter weten in lullen?

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 mei 2020 03:05 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: FMX

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena