Algemeen
WDR 4 .. 80..procent engels en meer taligen goeden muziek
04 feb 2020 11:35 #81959
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic WDR 4 .. 80..procent engels en meer taligen goeden muziek
Ziggo zal voorlopig analoge radio signalen door moeten blijven geven, want dat zijn
ze van overheidswegen verplicht. Daarom krijg je het ook gratis en zonder abonnement.
Natuurlijk zouden ze het graag afsluiten en dat roepen ze al jaren. Toen de analoge tv er ook nog was, had ik een goedkoop abonnementje, maar de tv gebruikte ook nooit
(1 keer uit nood omdat de KPN wegviel).
Kortom, bleek radio op de kabel gewoon gratis te zijn.
Het signaal is gewoon prima via de kabel. Maar ook via de FM.
Uiteindelijk komt aan alles een eind in dit (kwetsbare) digitale tijdperk.
Zolang het kan gebruik ik mijn historische radio's zo authentiek mogelijk,
want dat is de lol en mijn doel er van.
Deze week op NPO4 de week van de filmmuziek.
Altijd prachtig om naar te luisteren, vooral a.s. vrijdag met de top zoveel.
ze van overheidswegen verplicht. Daarom krijg je het ook gratis en zonder abonnement.
Natuurlijk zouden ze het graag afsluiten en dat roepen ze al jaren. Toen de analoge tv er ook nog was, had ik een goedkoop abonnementje, maar de tv gebruikte ook nooit
(1 keer uit nood omdat de KPN wegviel).
Kortom, bleek radio op de kabel gewoon gratis te zijn.
Het signaal is gewoon prima via de kabel. Maar ook via de FM.
Uiteindelijk komt aan alles een eind in dit (kwetsbare) digitale tijdperk.
Zolang het kan gebruik ik mijn historische radio's zo authentiek mogelijk,
want dat is de lol en mijn doel er van.
Deze week op NPO4 de week van de filmmuziek.
Altijd prachtig om naar te luisteren, vooral a.s. vrijdag met de top zoveel.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 feb 2020 10:34 - 04 feb 2020 10:34 #81958
door paulsnip
Beantwoord door paulsnip in topic WDR 4 .. 80..procent engels en meer taligen goeden muziek
Grappig, ik had ook al het idee dat de kabelaansluiting een beter geluid gaf dan de ether. En dat er bij de etherzenders onderling verschil is merk ik ook. Ik dacht eerst dat dat aan mijn radio lag.
Helaas dreigt Ziggo de FM zenders niet meer door te gaan geven binnen afzienbare tijd. En hoelang de ether nog is dan de vraag?
Ik voorzie alle radio's die ik reviseer/opknap van een ingebouwde bluetooth module. Wel zodanig dat hij er zo weer uit kan natuurlijk. Alleen de geschakelde 220 volt tap ik af van de radio. Voor het signaal gebruik ik de din aansluiting van de bandrecorder of platenspeler. Met een stekker via de achterkant. Of ik soldeer de draadjes er aan de binnenkant bij op (kleine moeite om weer te verwijderen).
Installeer je dan de "Nederland FM" of "TuneIn Radio" app op je telefoon dan gaat er een wereld voor je open.
Zelf ben ik nog te jong voor de herinnering aan de uitzendingen van het Veronica schip. Maar mijn moeder was erg blij met de stream van 192 Radio:
www.192radio.nl/192radio/
De geluidskwaliteit van internet radio is over het algemeen ook best redelijk. Uiteraard afhankelijk van de gekozen bitrate.
Helaas dreigt Ziggo de FM zenders niet meer door te gaan geven binnen afzienbare tijd. En hoelang de ether nog is dan de vraag?
Ik voorzie alle radio's die ik reviseer/opknap van een ingebouwde bluetooth module. Wel zodanig dat hij er zo weer uit kan natuurlijk. Alleen de geschakelde 220 volt tap ik af van de radio. Voor het signaal gebruik ik de din aansluiting van de bandrecorder of platenspeler. Met een stekker via de achterkant. Of ik soldeer de draadjes er aan de binnenkant bij op (kleine moeite om weer te verwijderen).
Installeer je dan de "Nederland FM" of "TuneIn Radio" app op je telefoon dan gaat er een wereld voor je open.
Zelf ben ik nog te jong voor de herinnering aan de uitzendingen van het Veronica schip. Maar mijn moeder was erg blij met de stream van 192 Radio:
www.192radio.nl/192radio/
De geluidskwaliteit van internet radio is over het algemeen ook best redelijk. Uiteraard afhankelijk van de gekozen bitrate.
Laatst bewerkt 04 feb 2020 10:34 door paulsnip.
03 feb 2020 15:20 #81949
door Huub
Beantwoord door Huub in topic WDR 4 .. 80..procent engels en meer taligen goeden muziek
Albert dan jij je ook gelukkig prijzen
met ontvangst van beteren muziek en weergave
van de anderen zenders word IK alleen r Ziek
huub
met ontvangst van beteren muziek en weergave
van de anderen zenders word IK alleen r Ziek
huub
Minder
Meer
03 feb 2020 14:08 #81948
door albert v v
Beantwoord door albert v v in topic WDR 4 .. 80..procent engels en meer taligen goeden muziek
WDR4 of WDR 3 horen wij mooi op de kabel( Telenet of VOO.) ( Luik)
Radio4 en WDR 3 hebben een heel mooie weergave, speciaal voor radio4 op de rechtstreekse uitzendingen uit het concertgebouw op zaterdag middag of zondag morgenp DAB+ hebben wij alleen lokale frans-of duitstalige zenders.
Radio4 en WDR 3 hebben een heel mooie weergave, speciaal voor radio4 op de rechtstreekse uitzendingen uit het concertgebouw op zaterdag middag of zondag morgenp DAB+ hebben wij alleen lokale frans-of duitstalige zenders.
22 jan 2020 09:51 - 22 jan 2020 09:58 #81759
door Huub
Beantwoord door Huub in topic WDR 4 .. 80..procent engels en meer taligen goeden muziek
De NPO zenders beluister ik niet meer
zo ook de rtl en meer vrijen zenders niet
duitsland is nog wat goed ouderwets met de muiziek
daar hou ik ook wel wat van het oudren is veel beter
maar ik heb helkel aan de duitsen SLAGERS van de laasten jaren voor de oren
wel om te eten dan dat zit wel goed daar ga ik aan de tafel goed voor zitten wel
huub
zo ook de rtl en meer vrijen zenders niet
duitsland is nog wat goed ouderwets met de muiziek
daar hou ik ook wel wat van het oudren is veel beter
maar ik heb helkel aan de duitsen SLAGERS van de laasten jaren voor de oren
wel om te eten dan dat zit wel goed daar ga ik aan de tafel goed voor zitten wel
huub
Laatst bewerkt 22 jan 2020 09:58 door Huub.
22 jan 2020 08:18 - 22 jan 2020 08:33 #81758
door Franc
Beantwoord door Franc in topic WDR 4 .. 80..procent engels en meer taligen goeden muziek
Hier in Oost Brabant komt deze zender zwak binnen.
Maar door de ruis heen hoor je wel degelijk hoe een goede zender klinkt.
Stem je dan af op bv NPO 2 dan is het net of je eindtrap van je versterker er half uit ligt of het meerendeel van de elko’s is verdroogt of de uitgang van je buizenversterker vervangen is door een heel goedkoop standaard exemplaar, net hoe je het wilt noemen.
Wat een troep!:neeneenee:
Ik heb WDR 4 wel eens goed beluisterd in de auto in Duitsland, je weet echt niet wat je hoort!
De radio ging in ieder geval wel vol open!
Maar de BRT had vroeger op de vrijdagavond een Rock en Roll programma, dat klonk ook waanzinnig goed, het leek wel of je versterker ontplofte!
Dat ging echt los!
Een grotere Sansui tuner met flinke regelbare output rechtstreeks op een buizeneindtrap, mooier kon het bijna niet!
Groet Frank
Maar door de ruis heen hoor je wel degelijk hoe een goede zender klinkt.
Stem je dan af op bv NPO 2 dan is het net of je eindtrap van je versterker er half uit ligt of het meerendeel van de elko’s is verdroogt of de uitgang van je buizenversterker vervangen is door een heel goedkoop standaard exemplaar, net hoe je het wilt noemen.
Wat een troep!:neeneenee:
Ik heb WDR 4 wel eens goed beluisterd in de auto in Duitsland, je weet echt niet wat je hoort!
De radio ging in ieder geval wel vol open!
Maar de BRT had vroeger op de vrijdagavond een Rock en Roll programma, dat klonk ook waanzinnig goed, het leek wel of je versterker ontplofte!
Dat ging echt los!
Een grotere Sansui tuner met flinke regelbare output rechtstreeks op een buizeneindtrap, mooier kon het bijna niet!
Groet Frank
Laatst bewerkt 22 jan 2020 08:33 door Franc.