Algemeen
Vreemde gewaarwording.
26 sep 2019 17:27 #79835
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic Vreemde gewaarwording.
Heb soms op mijn radio versterker ook zo'n rateltje die af en toe doorkomt als de radio zacht aanstaat.
Zo'n korte ratel als (brieper de briep).
Omdat ik een gewone dag en nachtmeter heb denk ik dat dit door de dag/nacht omschakelpuls van het lichtnet komt.
Dit is volgens mij niet hoogfrequent en loopt via het lichtnet direct de versterker door.
Een oplossing heb ik daar niet voor, de ene versterker doet dit wel de andere niet.
Groet, Ben
Zo'n korte ratel als (brieper de briep).
Omdat ik een gewone dag en nachtmeter heb denk ik dat dit door de dag/nacht omschakelpuls van het lichtnet komt.
Dit is volgens mij niet hoogfrequent en loopt via het lichtnet direct de versterker door.
Een oplossing heb ik daar niet voor, de ene versterker doet dit wel de andere niet.
Groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 sep 2019 16:55 #79834
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Vreemde gewaarwording.
Het volgende, wellicht is een van deze twee de oorzaak.
Sinds een maand of vier hebben Rina en ik een smartphone waarvan die van Rina continue aanstaat.
Een maand later zijn er hier slimme meters geplaatst, Gas en Electra.
Tot nu toe is het me tweemaal opgevallen in de late avonduurtjes een opname ervan maken zal lastig zijn het is dusdanig kortstondig een seconde of 15 en weer weg voordat ik de kans heb de camera te pakken.
De laatste keer hoorde ik het toen ik zonder signaal de volume knop van de HF306 los had getrokken om een indruk van de S/R op de phono trap te krijgen, overigens een prima S/R afstand met een EF86 moet ik zeggen en omdat de GV204 aan stond deze volume regelaar direct ook even verder los getrokken en daar hoorde ik het nog een seconde of vijf en toen waren ze beide weer stil.
Sinds een maand of vier hebben Rina en ik een smartphone waarvan die van Rina continue aanstaat.
Een maand later zijn er hier slimme meters geplaatst, Gas en Electra.
Tot nu toe is het me tweemaal opgevallen in de late avonduurtjes een opname ervan maken zal lastig zijn het is dusdanig kortstondig een seconde of 15 en weer weg voordat ik de kans heb de camera te pakken.
De laatste keer hoorde ik het toen ik zonder signaal de volume knop van de HF306 los had getrokken om een indruk van de S/R op de phono trap te krijgen, overigens een prima S/R afstand met een EF86 moet ik zeggen en omdat de GV204 aan stond deze volume regelaar direct ook even verder los getrokken en daar hoorde ik het nog een seconde of vijf en toen waren ze beide weer stil.
Mvg.
Bert
26 sep 2019 16:41 #79833
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Vreemde gewaarwording.
@Teunb.
De slimme meter ?
Kun je uitleggen hoe de slimme meter die storing zou kunnen veroorzaken?
Ben erg benieuwd.
De slimme meter ?
Kun je uitleggen hoe de slimme meter die storing zou kunnen veroorzaken?
Ben erg benieuwd.
Handtekening
26 sep 2019 16:32 #79832
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Vreemde gewaarwording.
Ik denk dat er wel ontstoor trafo,s zijn te koop
met de benodigden C.s naar massa
huub
met de benodigden C.s naar massa
huub
26 sep 2019 16:02 #79831
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Vreemde gewaarwording.
Huh? Dat ding zit ver van Bert's versterker af en zit alleen heel zelden met z'n meesters te communiceren. En misschien heeft Bert, net als ik, een nieuwe "domme" digitale meter zonder radio.
Tjerk, 9ZZ
26 sep 2019 13:16 #79828
door Teunb
Beantwoord door Teunb in topic Vreemde gewaarwording.
De Nieuwe Slimme meter kan dit probleem veroorzaken.