Algemeen
Bijzondere?? buisjes
30 aug 2019 06:56 #79346
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Bijzondere?? buisjes
't Is natuurlijk wat een gek ervoor geeft. Ik had twee ex-equipment ECC803, de zeeeeeeer gewilde Spanngitteruitvoering van de ECC83 en die gingen weg voor een vermogen. Ze waren dan ook als nieuw.
ECC808 is zeldzaam, ECC83 wordt nog gemaakt door allerlei vage fabriekjes. Zelluf vind ik de 6Н2П (6N2P) bijzonder interessant. Had een hele bups gescoord die als NOS waren aangeboden maar die all over the place zaten toen ik ze in de buizentester prikte. Denk dat ze daarom ook een slechte naam hebben.
ECC808 is zeldzaam, ECC83 wordt nog gemaakt door allerlei vage fabriekjes. Zelluf vind ik de 6Н2П (6N2P) bijzonder interessant. Had een hele bups gescoord die als NOS waren aangeboden maar die all over the place zaten toen ik ze in de buizentester prikte. Denk dat ze daarom ook een slechte naam hebben.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 aug 2019 20:47 #79330
door Kees van Dijke
Beantwoord door Kees van Dijke in topic Bijzondere?? buisjes
Ik heb hele goede ervaringen met de ECC808 van Telefunken. Muisstil en ideaal als microfoon voorversterker, MD voorversterker maar ook als guitar pre-amp. Ook ideaal om er een buizen mengpaneel mee te bouwen in combinatie met de ECC82. ECC83 heeft vooral meer brom en ook wat meer ruis dan de ECC808, maar heeft wel dezelfde versterkingsfactor.
groetjes,
-=Kees=-
groetjes,
-=Kees=-
- Doktordirk
- [Doktordirk]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 aug 2019 20:31 #79329
door Doktordirk
Bijzondere?? buisjes werd gestart door Doktordirk
Wat voor ontzettend goede eigenschappen hebben buisjes (ecc83) met een rode punt?
Als ik de in mijn ogen belachelijk hoge vraagprijs (590 euro) voor een paartje zie vraag ik me af wie is er nu gek?
Volgens mij werkt de eerste de beste buis uit de voorraadbak of een Chinese of Russische vervanger ook prima.
Een"collega"aanbieder op mp wil er op verzoek zelf wel een kleurtje aan geven, en er zijn twee bieders die er ruim 32000 euro (geintje) voor over hebben .
Als ik de in mijn ogen belachelijk hoge vraagprijs (590 euro) voor een paartje zie vraag ik me af wie is er nu gek?
Volgens mij werkt de eerste de beste buis uit de voorraadbak of een Chinese of Russische vervanger ook prima.
Een"collega"aanbieder op mp wil er op verzoek zelf wel een kleurtje aan geven, en er zijn twee bieders die er ruim 32000 euro (geintje) voor over hebben .