Skip to main content
Algemeen

Website en forum informatie

Meer
05 jan 2018 16:30 #70286 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Website en forum informatie
Dit is de digitale werkelijkheid. Ik heb er ook mee te maken gehad (gehackt e-FUCKEN-bay account vanwege zwak wachtwoord). Vind het wel een faal van de hosting provider dat die de DDoS niet heeft kunnen afvangen.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 jan 2018 14:56 #70284 door Ben
Beantwoord door Ben in topic Website en forum informatie
Het lijkt er op dat er steeds meer treiters en pestkoppen het leuk vinden om een willekeurige site plat te gooien.
Ze kunnen dat anoniem en zonder gevolgen doen, vanachter hun beeldscherm.
Daarna lekker opscheppen tegen je hackers vrienden.
Goed dat je meer beveiligingen hebt ingeschakeld en nu maar hopen dat die treiters bij de overheid gaan pesten.
Groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.

Meer
05 jan 2018 14:21 #70283 door admin
Beste lezers,

Zoals jullie gemerkt hebben lag de website er een tijdje uit. Oorzaak was een DDOS aanval op de buizenradioclub.

Dat dit mogelijk was, komt waarschijnlijk door een fout die ik gemaakt heb in een aantal formulieren om berichten aan de admin te zenden. Dit is nu opgelost en voorzien van een extra beveiliging.

Gasten
Waar de website ook last van heeft gehad is de enorme hoeveelheid data die gedownload wordt, foto's, documenten e.d. Dit was mogelijk omdat het open stond voor gast gebruik. Dit is gewijzigd in alleen toegang voor geregistreerde leden.

Registratie
Hoewel de registratie van nieuwe leden nog niet tot problemen heeft geleid wordt hier ook een nieuwe beveiliging aan toegevoegd d.m.v. Rechapta.

Het blijft vreemd dat een totaal onbelangrijke website als de buizenradioclub een doelwit is geweest. Ik ga er dan ook maar van uit dat het willekeurig is geweest. Of misschien zijn we wel juist heel belangrijk.

Uw kroegbaas

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martin, Francois129, Bert Kn, PE9ZZ, PA2JAN, Cees PA1DBA

Gemaakt door Kunena