Algemeen
Radio caroline in de ether
22 dec 2017 23:43 #70063
door pieterv
Beantwoord door pieterv in topic Radio caroline in de ether
Het is aardig dat ik in mijn woonplaats Lelystad Radio Caroline op 648 kHz met name overdag goed kan ontvangen. Maar Radio Caroline zal daarmee niet mijn favoriete zender worden. Dit omdat Radio Caroline op 648 kHz het "Main Quality Album Channel" uitzendt.
In de jaren 70 vond ik zo een "Album" programma best nog wel leuk omdat het nauw aansloot bij de in die jaren geproduceerde pop muziek. Maar nu zullen op het Radio Caroline "Main Quality Album Channel" ook veel nieuwe pop langspeelplaat titels zullen worden uitgezonden hoeft het voor mij niet meer. Radio Carolines "Main Quality Album Channel" gaat veel lijken op wat bijvoorbeeld Radio Seagull op 1602 kHz uitzendt of wat het uit de aether verdwenen Arrow Classic Rock via een webstream brengt.
En dat ik voor aardige jaren 60 en 70 popmuziek aangewezen blijf op internet radio, dan weet ik wel aantrekkelijker webradio te vinden, denk bijvoorbeeld aan www.192radio.nl/ . Maar misschien is er nog hoop dat Radio Caroline ook het "Flashback" signaal (jaren 60 en 70 jaren popmuziek gaat uitzenden op 1296 kHz, dat zou ik veel leuker vinden dan het "Album" signaal. Destijds was de 1296 kHz ook bij de BBC world service in gebruik.
Nog een opmerking over NPO radio 5. Ik ben het met Huub eens dat het karakter van Radio 5 duidelijk is veranderd. Veel jaren 60 en 70 popmuziek is op radio 5 vervangen door "iets moderns". Het beleid schijt te zijn dat 50 plussers daarmee een stuk gemakkelijker zullen overstappen van NPO radio 2 naar NPO radio 5 omdat deze luisteraars op radio 5 ook de hun bekende muziek van Radio 2 zullen horen. Maar voor mij is daarmee radio 5 definitief afgedaan. Ik had al eerder genoeg gekregen van het vele kletspraat op radio 5, de onnozele interviewtjes, de kneuterige spelletjes en meer geleuter.
Met vriendelijke groet, Pieter.
In de jaren 70 vond ik zo een "Album" programma best nog wel leuk omdat het nauw aansloot bij de in die jaren geproduceerde pop muziek. Maar nu zullen op het Radio Caroline "Main Quality Album Channel" ook veel nieuwe pop langspeelplaat titels zullen worden uitgezonden hoeft het voor mij niet meer. Radio Carolines "Main Quality Album Channel" gaat veel lijken op wat bijvoorbeeld Radio Seagull op 1602 kHz uitzendt of wat het uit de aether verdwenen Arrow Classic Rock via een webstream brengt.
En dat ik voor aardige jaren 60 en 70 popmuziek aangewezen blijf op internet radio, dan weet ik wel aantrekkelijker webradio te vinden, denk bijvoorbeeld aan www.192radio.nl/ . Maar misschien is er nog hoop dat Radio Caroline ook het "Flashback" signaal (jaren 60 en 70 jaren popmuziek gaat uitzenden op 1296 kHz, dat zou ik veel leuker vinden dan het "Album" signaal. Destijds was de 1296 kHz ook bij de BBC world service in gebruik.
Nog een opmerking over NPO radio 5. Ik ben het met Huub eens dat het karakter van Radio 5 duidelijk is veranderd. Veel jaren 60 en 70 popmuziek is op radio 5 vervangen door "iets moderns". Het beleid schijt te zijn dat 50 plussers daarmee een stuk gemakkelijker zullen overstappen van NPO radio 2 naar NPO radio 5 omdat deze luisteraars op radio 5 ook de hun bekende muziek van Radio 2 zullen horen. Maar voor mij is daarmee radio 5 definitief afgedaan. Ik had al eerder genoeg gekregen van het vele kletspraat op radio 5, de onnozele interviewtjes, de kneuterige spelletjes en meer geleuter.
Met vriendelijke groet, Pieter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 dec 2017 20:48 #70057
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Radio caroline in de ether
Ik ben onder de indruk! Voor dat ene kilowattje wat ze de ether inpompen komt dat nu ('s avonds) prima door! Zit nu bij m'n Ma in zuid-west Drenthe. De dertig jaar ouwe getto blaster wist niet wat 'm overkwam! De fading komt van co-channel die met een ferrietantenne goed te nullen is. Met die actieve spriet in Amsterdam wordt dat vast lastiger. Overigens, de antenne staat
hierrrrrrrr
.
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tcante
22 dec 2017 19:56 #70056
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic Radio caroline in de ether
Toch even geprobeerd hoe de ontvangst is. Op een Grundig 4035W/3D op de ferriet antenne is de ontvangst zeer goed zonder storing Wel een beetje fading.
Thijs
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
22 dec 2017 19:04 - 22 dec 2017 19:07 #70053
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Radio caroline in de ether
Ach radio zender NPO 5 is toch ook
al weer ingepikt door de herry schoppers
het is ook alweer 3xniks gewoon van de iets ouderen
weer ingepikt zij kunnen het niet laten
ik luister alleen het nieuws . dat ook al niet meer normaal opgaat
met de gelul er voor . en niet precies op de uurtijd
ze rommelen maar wat .met al dat gedoe .
dus laat die zenders maar het nona krijgen zgz .
s.morgens vroeg als je bij de tafel zit te eten
dan rol je zo wat van je stoel van de herry op radio 5 .
ben blij dat ik de DAB radio heeft terug gestuurd heeft
huub.
al weer ingepikt door de herry schoppers
het is ook alweer 3xniks gewoon van de iets ouderen
weer ingepikt zij kunnen het niet laten
ik luister alleen het nieuws . dat ook al niet meer normaal opgaat
met de gelul er voor . en niet precies op de uurtijd
ze rommelen maar wat .met al dat gedoe .
dus laat die zenders maar het nona krijgen zgz .
s.morgens vroeg als je bij de tafel zit te eten
dan rol je zo wat van je stoel van de herry op radio 5 .
ben blij dat ik de DAB radio heeft terug gestuurd heeft
huub.
Laatst bewerkt 22 dec 2017 19:07 door Huub.
- Rene Daemen
- [Rene Daemen]
-
Onderwerp Auteur
22 dec 2017 18:44 #70052
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Radio caroline in de ether
Zij zenden weer vanaf de Ross Revenge
Muziek keus is ook niet mijn ding wel een paar oude sixties hits gehoord
Misschien gaat nog veranderen.
Maar goed beter dan groot nieuws radio of radio maria.
Ach even om een am radio te testen .
Muziek keus is ook niet mijn ding wel een paar oude sixties hits gehoord
Misschien gaat nog veranderen.
Maar goed beter dan groot nieuws radio of radio maria.
Ach even om een am radio te testen .
René Daemen
22 dec 2017 18:21 #70050
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Radio caroline in de ether
Verrukkulluk! Ze draaien nog steeds dezelfde teringherrie die ze ook draaiden toen ik ze met m'n brakke Siemens buizenradio van de Ross Revenge (of was het nog de Mi Amigo?) ontving! Als ik weer terugben in 020 zal ik m'n actieve spriet weer eens aanzwengelen.
Tjerk, 9ZZ