Algemeen
New kid on the block
18 mei 2017 21:50 #67027
door Roel
Beantwoord door Roel in topic New kid on the block
Heren,
Bedankt voor het welkom. Plezier zal ik zeker beleven, aan de hobby én aan dit forum.
@Marco: om de hoek is altijd makkelijk, b.v. bij een 'gevalletje hulp nodig'
@ Henk: ik weet dat er een versterker bestaat die past bij deze tuner. Maar ik heb 'm nooit voorbij zien komen op MP.
Het plan is wel om beurzen te gaan bezoeken en wie weet wat er daar te vinden is.
Groeten,
Roel
Bedankt voor het welkom. Plezier zal ik zeker beleven, aan de hobby én aan dit forum.
@Marco: om de hoek is altijd makkelijk, b.v. bij een 'gevalletje hulp nodig'
@ Henk: ik weet dat er een versterker bestaat die past bij deze tuner. Maar ik heb 'm nooit voorbij zien komen op MP.
Het plan is wel om beurzen te gaan bezoeken en wie weet wat er daar te vinden is.
Groeten,
Roel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
18 mei 2017 19:53 #67026
door Cees PA1DBA
18 mei 2017 17:20 #67025
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic New kid on the block
Hallo Roel,
Welkom hier en veel hobby plezier.
Welkom hier en veel hobby plezier.
Mvg.
Bert
18 mei 2017 16:52 #67024
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic New kid on the block
HAllo Roel, welkom bij de buizenradioclub. Je hebt toch al een paar leuke radio's. Bij de tuner komt natuurlijk nog een leuke versterker. Veel plezier ermee.
Henk van 't Kruis
18 mei 2017 13:22 #67023
door marcola64
Marco
Beantwoord door marcola64 in topic New kid on the block
Hallo Roel,
welkom op het forum.
Ik woon zelf in Oegstgeest; tamelijk om de hoek dus.
Groeten,
Marco.
welkom op het forum.
Ik woon zelf in Oegstgeest; tamelijk om de hoek dus.
Groeten,
Marco.
Marco
18 mei 2017 13:01 - 18 mei 2017 13:13 #67022
door Roel
New kid on the block werd gestart door Roel
Nou ja, kid.. 70 jaar, maar voor wat betreft de hobby ben ik inderdaad nog een kleuter. Ik heb nu een paar dagen rond geklikt op dit forum en ik zit dicht tegen een minderwaardigheidscomplex aan;
het kennisniveau van de leden is torenhoog en iedereen schijnt zo'n beetje alle interessante toestellen te bezitten.
Als er een vraag komt over een bepaald apparaat is het steevaste antwoord: "oh, ik zal eens kijken hoe dat bij míjn exemplaar zit".
Helaas zal dat voor mij nog heel lang duren, áls het al zo ver komt. Ik heb namelijk wel begrepen dat er voor de wat bijzondere toestellen diep in de buidel moet worden getast. Voor een BX998A bijvoorbeeld, wordt erg veel geld gevraagd en dan heb ik het nog eens over de echt historische toestellen van vóór en kort na de oorlog.
Maar: je kunt toch wel dansen, al is het niet met de bruid en ik heb inmiddels een paar -in mijn ogen- mooie toestellen verzameld: B5X74A, B7X43A en de buizen tuner A5X83A, waar ik ook blij mee ben.
Overigens ben ik nog niet bezig met actief zoeken/kopen van toestellen. Eerst ga ik mijn "lab" inrichten, wat gezien mijn niet optimale lichamelijke gesteldheid wel wat tijd zal kosten.
Maandag ga ik naar een dorpje in Groningen waar ik via Marktplaats een Philips buizenvoeding PE 4830 op de kop heb getikt. Vanuit mijn woonplaats 263 Km rijden, maar voor zo'n mooi apparaat moet je wat over hebben, toch?
Inmiddels ga ik verder met het lezen van jullie leerzame bijdragen, en misschien komt het nog eens zo ver dat ik ook van mijn kant iets nuttigs kan leveren.
Vriendelijke groeten,
Roel
Als er een vraag komt over een bepaald apparaat is het steevaste antwoord: "oh, ik zal eens kijken hoe dat bij míjn exemplaar zit".
Helaas zal dat voor mij nog heel lang duren, áls het al zo ver komt. Ik heb namelijk wel begrepen dat er voor de wat bijzondere toestellen diep in de buidel moet worden getast. Voor een BX998A bijvoorbeeld, wordt erg veel geld gevraagd en dan heb ik het nog eens over de echt historische toestellen van vóór en kort na de oorlog.
Maar: je kunt toch wel dansen, al is het niet met de bruid en ik heb inmiddels een paar -in mijn ogen- mooie toestellen verzameld: B5X74A, B7X43A en de buizen tuner A5X83A, waar ik ook blij mee ben.
Overigens ben ik nog niet bezig met actief zoeken/kopen van toestellen. Eerst ga ik mijn "lab" inrichten, wat gezien mijn niet optimale lichamelijke gesteldheid wel wat tijd zal kosten.
Maandag ga ik naar een dorpje in Groningen waar ik via Marktplaats een Philips buizenvoeding PE 4830 op de kop heb getikt. Vanuit mijn woonplaats 263 Km rijden, maar voor zo'n mooi apparaat moet je wat over hebben, toch?
Inmiddels ga ik verder met het lezen van jullie leerzame bijdragen, en misschien komt het nog eens zo ver dat ik ook van mijn kant iets nuttigs kan leveren.
Vriendelijke groeten,
Roel
Bijlage niet gevonden
Laatst bewerkt 18 mei 2017 13:13 door Roel.