Skip to main content
Algemeen

De opstelling van je verzameling radiotoestellen

Meer
23 mrt 2016 19:49 #59836 door Henkie
Beste Rudie,

Uiteraard waren in 1930 radio-toestellen voor de welgestelde weggelegd. Maar ik vind ze ook gewoon erg mooi.

Wat leuk dat jij je toestellen ook regelmatig afwisseld en gebruikt, leuk idee.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudie2013
  • [Rudie2013]
Meer
23 mrt 2016 19:30 #59835 door Rudie2013
Beantwoord door Rudie2013 in topic De opstelling van je verzameling radiotoestellen
Ik heb maar een klein aantal radio's. periode van 1950- tot 1970. Grundig 5088 op kantoor en een Philips B8X44A nu in de woonkamer met speakertje in de keuken en boven. De andere opgeslagen en wissel ik af en toe.

Jou opstelling is fraai om te zien, maar in de dertiger jaren zullen maar weinig mensen die mooie apparaten hebben kunnen betalen. Misschien 1 exemplaar als pronkstuk.

Ook heb ik wel grote verzamelingen gezien in wandstellingen en dat heeft ook wel iets.
Als we maar prettig met de hobby bezig zijn.

Meer
23 mrt 2016 13:08 #59827 door Henkie
Beste leden,

Eigenlijk ben ik heel benieuwd hoe iedereen zijn verzameling radio's opgesteld heeft staan. Ik denk dat, als wij daar ideeen over zouden kunnen uitwisselen of ideeen opdoen. Zodat je radio's er nog mooier/respectvoller bij komen te staan. Hierbij zal ik wat foto's voegen van mijn manier. Ik zelf hou ervan om de radio-toestellen in hun oorspronkelijke omgeving te plaatsen. Bij ons in huis worden de toestellen ook met enige regelmaat gewoon gebruikt, daar zijn ze immers voor. Ik heb een stuk of 10 á 15 toestellen. Dit vind ik genoeg. Alles werkt en is van het merk Philips. Met een uitzondering daargelaten ( zoals de Philips 636A ) loopt mijn verzamelingetje van de periode 1927 t/m 1931. Hierbij wat foto's :

Philips 2634

Philips 2511 met meesterzanger en grammofoon model 2901 :

Philips 932A :

Philips 2601 :

Philips grammofoon-uitrusting :

Philips 2537 :

Philips 2501 :
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Lee

Gemaakt door Kunena