Algemeen
Nieuwe site
Minder
Meer
25 apr 2015 20:34 #52095
door Jac Janssen
.
Beantwoord door Jac Janssen in topic Nieuwe site
OK. Bedankt Henk.
Dan geniet ik gewoon van het forum zoals het nu is!
Groetjes,
Jac
Dan geniet ik gewoon van het forum zoals het nu is!
Groetjes,
Jac
.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 apr 2015 19:51 #52092
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Nieuwe site
Jac, de breedte die je ziet is een gevolg van de responsieve layout, Als je de browser kleine sleept verdwijnt in ieder geval de achtergrond. In je gebruikte browser, kun je zelf natuurlijk ook nog de nodige aanpassingen doen.
De kleurstelling (licht) wil ik in een later stadium nog wel een keer bekijken. Vooralsnog laat ik het even zo, omdat het ook weer afhankelijk is van je monitor instellingen. Misschien die ook weer eens een keer configureren.
Henk
De kleurstelling (licht) wil ik in een later stadium nog wel een keer bekijken. Vooralsnog laat ik het even zo, omdat het ook weer afhankelijk is van je monitor instellingen. Misschien die ook weer eens een keer configureren.
Henk
Henk van 't Kruis
25 apr 2015 18:18 - 25 apr 2015 18:18 #52085
door Jac Janssen
.
Beantwoord door Jac Janssen in topic Nieuwe site
Henk,
Kan ik zelf de indeling van het scherm (van wat ik zie dus) wat veranderen?
Als ik nu een posting bekijk is het actieve stuk tekst slechts een fractie meer dan de helft van de totale breedte van mijn scherm.
De rest gaat op om een soort lijsten om alles heen, een erg brede linkerkolom (met gebruikersmenu en zo) en een behoorlijk brede strook met naam en avatar van de poster.
Aan de rechterkant ook flink wat "dode" ruimte.
En kan ik de letterweergave zelf instellen? Nu is het donkergrijs op een lichtgrijze achtergrond.
Om het wat duidelijker te illustreren:
De Buizenradioclub nu:
Ter vergelijking het (voor mij prettig leesbare) engelse forum:
Bedankt alvast weer!
Jac
Kan ik zelf de indeling van het scherm (van wat ik zie dus) wat veranderen?
Als ik nu een posting bekijk is het actieve stuk tekst slechts een fractie meer dan de helft van de totale breedte van mijn scherm.
De rest gaat op om een soort lijsten om alles heen, een erg brede linkerkolom (met gebruikersmenu en zo) en een behoorlijk brede strook met naam en avatar van de poster.
Aan de rechterkant ook flink wat "dode" ruimte.
En kan ik de letterweergave zelf instellen? Nu is het donkergrijs op een lichtgrijze achtergrond.
Om het wat duidelijker te illustreren:
De Buizenradioclub nu:
Ter vergelijking het (voor mij prettig leesbare) engelse forum:
Bedankt alvast weer!
Jac
.
Laatst bewerkt 25 apr 2015 18:18 door Jac Janssen.
25 apr 2015 16:57 - 25 apr 2015 17:07 #52081
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Nieuwe site
Sweet! EM1 avatar is weer terug! En ik begrijp dat met Firefox nu ook kan worden ge-upload, chapeau!
De foutmelding die ik kreeg hierboven is nu ook verdwenen. :thumbsup:
Oh, toch nog een probleempje: als ik in het uitgebreid bewerkenraampje op een emoji klik wordt-ie niet ingevoegd. De thumbsup is met de hand gedaan. Browser: Firefox 37.0.1 op Ubuntu 12.04 LTS 64 bit.
Nog een probleempje: als ik op "Voorbeeld" klik komt dat keurig, maar als ik wat toevoeg verdwijnt het oude voorbeeld maar komt geen nieuwe terug. Pas als ik veel intik (zoals deze zin) komt het er wel. Misschien gevalletje "It's not a bug, it's a feature!"? Twee keer klikken helpt ook.
De foutmelding die ik kreeg hierboven is nu ook verdwenen. :thumbsup:
Oh, toch nog een probleempje: als ik in het uitgebreid bewerkenraampje op een emoji klik wordt-ie niet ingevoegd. De thumbsup is met de hand gedaan. Browser: Firefox 37.0.1 op Ubuntu 12.04 LTS 64 bit.
Nog een probleempje: als ik op "Voorbeeld" klik komt dat keurig, maar als ik wat toevoeg verdwijnt het oude voorbeeld maar komt geen nieuwe terug. Pas als ik veel intik (zoals deze zin) komt het er wel. Misschien gevalletje "It's not a bug, it's a feature!"? Twee keer klikken helpt ook.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 25 apr 2015 17:07 door PE9ZZ.
25 apr 2015 15:23 #52080
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Nieuwe site
Ik vind het netjes.
Henk (weer) goed bezig !
Henk (weer) goed bezig !
Als het oud is is het leuk
25 apr 2015 11:23 #52075
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Nieuwe site
Ziet er netjes uit!
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.