Skip to main content
Algemeen

Wie kan mij helpen met een (kleine) reparatie van een radio?

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
03 apr 2015 14:25 #51776 door hkruis
Mooi Lammert, dat je het zelf op heb kunnen lossen. yes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 apr 2015 14:02 #51775 door Lammert
Hallo Henk,

Heel hartelijk dank voor het aanbod. Inmiddels heb ik de radio's nog heel even onder handen gehad en ik ben eruit.

1MF spoel stond er iets naast. Iets bijtrimmen en de zenders zijn bij optimale afstemming qua geluid nu het sterkst.

Wat die Fada betreft: in de 2e MF spoel maakte een draadje van de spoel geen elektrisch contact met het lipje in de behuizing. Door nog wat meten op deze punten was ik daarachter gekomen. Inmiddels is dit hersteld en de radio speelt uitstekend.

Groet,

Lammert

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
30 mrt 2015 18:21 #51688 door hkruis
Lammert, ik kan het voor je uitvoeren, maar dan moet de radio wel naar Purmerend.

Henk

Meer
30 mrt 2015 17:23 - 30 mrt 2015 18:18 #51685 door Lammert
Beste allemaal,

Wie zou mij kunnen helpen met het volgende:

-Afregelen van 2 MF spoelen van een Ducretet Thompson L624 en

-Oorzaak vinden van het zacht spelen bij voluit gedraaide volumeregelaar van een Fada 252(?)/(652)(?)?
De voedingselco's van deze radio zijn al vervangen alsmede de waspapiercondensatoren die aan de hoogspanning liggen. De overige wascondensatoren zijn gecontroleerd.
Buizen zouden nog goed moeten zijn, zeker de eindbuis. LF-trafo is ook in orde en de spanningen op de buiscontacten kloppen volgens mij ook.
Met de weerstanden is m.i. ook niet veel mis. Ik kom er niet uit.

Aangezien ik vanwege een beperking een concentratieprobleem heb, wordt het mij teveel om dit in orde te kunnen maken, dus wil ik vragen of er een ervaren iemand met meetappartuur is die met mij daar binnenkort op een vrijdagmiddag/zaterdagmiddag of een avond naar zou willen kijken.
Ik kan naar u toe komen. Het liefst in het centrum van het land of direct daaromheen.

Het schema van de Fada's (ik weet niet precies welk type het is (de verkoper had het over een 525) maar volgens mij is het een 625, tref je in de bijlagen aan.
Let op: de Fada is alleen geschikt voor 110V.

Bijlagen:
Laatst bewerkt 30 mrt 2015 18:18 door hkruis.

Gemaakt door Kunena