Algemeen
Raad de Radio - 4
18 jan 2015 14:38 #49953
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Raad de Radio - 4
De breedste Plano die Philips ooit heeft uitgebracht: De Philips B7X94a.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 jan 2015 14:28 #49951
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Raad de Radio - 4
Philips mono versterker welke als aanvulling op een Philips radio kon worden aangesloten voor stereo weergave?
Mvg.
Bert
18 jan 2015 12:31 - 18 jan 2015 14:18 #49948
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Raad de Radio - 4
Laatst bewerkt 18 jan 2015 14:18 door hkruis.
15 jan 2015 04:02 - 15 jan 2015 04:06 #49859
door maarten
Blaupunkt had er overigens een handje van om modelnamen gedurende vele modeljaren te gebruiken voor onderling verschillende modellen. Soms alleen technisch, soms ook uiterlijk. Uitsluitsel als je bijvoorbeeld een schema zoekt, krijg je door het (artikel)nummer dat achter het model of op een losse typesticker staat. Het modeljaar is overigens vanaf een zeker moment ook in dat nummer verwerkt. Ik meen in alle nummers vanaf 5 cijfers.
Beantwoord door maarten in topic Raad de Radio - 4
Ideal heette toen al lang gewoon alleen maar Blaupunkt. Ik snap wel waar het misverstand vandaan komt, maar als je daar even op de merknaam klikt zie je met een beetje geluk de geschiedenis. Alleen heel vroege modellen kwamen uit een fabriek met die naam.pietje b schreef : Blaupunkt ideal Granada
Blaupunkt had er overigens een handje van om modelnamen gedurende vele modeljaren te gebruiken voor onderling verschillende modellen. Soms alleen technisch, soms ook uiterlijk. Uitsluitsel als je bijvoorbeeld een schema zoekt, krijg je door het (artikel)nummer dat achter het model of op een losse typesticker staat. Het modeljaar is overigens vanaf een zeker moment ook in dat nummer verwerkt. Ik meen in alle nummers vanaf 5 cijfers.
Laatst bewerkt 15 jan 2015 04:06 door maarten.
14 jan 2015 23:05 #49856
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Raad de Radio - 4
Hoi Piet,
Die andere die ik heb is vele malen mooier met een glanzende gepolitoerde kast.
Maar dit exemplaar had ik onder handen om spelend te krijgen.
Ben benieuwd naar je raadsel!
Groet Frank
Die andere die ik heb is vele malen mooier met een glanzende gepolitoerde kast.
Maar dit exemplaar had ik onder handen om spelend te krijgen.
Ben benieuwd naar je raadsel!
Groet Frank
14 jan 2015 21:59 - 14 jan 2015 22:03 #49854
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Raad de Radio - 4
yes yes
Heb totaal geen verstand van modellen en types. Dacht tot voor kort dat dit soort kasten slechts mono waren met een speaker.
Ben uren aan het googelen geweest op buizenradio duits en stereodecoder.
Uiteideleijkk gevonden bij radiomuseum op de afbeelding was moeilijk het stukje terug te vinden.
Zo zie je maar je hoeft geen expert te zijn om aan dit leuke en leerzame spel mee te doen.
Is het goed als ik zaterdag mijn opgave plaats ?
ik heb namelijk een nieuwe ( oude ) radio gekocht.
welke ik vrijdag ga ophalen. Mijn B7X43A doet het prima. Waar ik overigens zeer verwonderd over ben.
Ik vind deze hobby zo leuk dat ik weer een nieuw project begin. beer
Maar ik ben helemaal Happy.
Overigens zeer mooi toestel wat je daar hebt. Met voor mij verassende kwaliteiten. Ik dacht dat alleen plano,s in stereo bestonden. :thumbsup:
Groet Piet.
Heb totaal geen verstand van modellen en types. Dacht tot voor kort dat dit soort kasten slechts mono waren met een speaker.
Ben uren aan het googelen geweest op buizenradio duits en stereodecoder.
Uiteideleijkk gevonden bij radiomuseum op de afbeelding was moeilijk het stukje terug te vinden.
Zo zie je maar je hoeft geen expert te zijn om aan dit leuke en leerzame spel mee te doen.
Is het goed als ik zaterdag mijn opgave plaats ?
ik heb namelijk een nieuwe ( oude ) radio gekocht.
welke ik vrijdag ga ophalen. Mijn B7X43A doet het prima. Waar ik overigens zeer verwonderd over ben.
Ik vind deze hobby zo leuk dat ik weer een nieuw project begin. beer
Maar ik ben helemaal Happy.
Overigens zeer mooi toestel wat je daar hebt. Met voor mij verassende kwaliteiten. Ik dacht dat alleen plano,s in stereo bestonden. :thumbsup:
Groet Piet.
Laatst bewerkt 14 jan 2015 22:03 door pietje b.