Algemeen
Condensator vraagje
17 feb 2014 19:37 #40971
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Condensator vraagje
O,47uF met een tolerantie van 10% en een DC spanning van 400 volt.
0,47uF is gelijk aan 470nF = 470.000pF
Deze condensatoren zul je niet vaak aantreffen <1000pF =0.001uF. Kleinere waardes zijn vaak keramische condensatoren. Ook verschillen de eigenschappen van de verschillende type condensatoren afhankelijk van de toepassing HF - LF - veiligheid - ontstoring e.d.
0,47uF is gelijk aan 470nF = 470.000pF
Deze condensatoren zul je niet vaak aantreffen <1000pF =0.001uF. Kleinere waardes zijn vaak keramische condensatoren. Ook verschillen de eigenschappen van de verschillende type condensatoren afhankelijk van de toepassing HF - LF - veiligheid - ontstoring e.d.
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 feb 2014 18:25 - 17 feb 2014 18:59 #40968
door Lee
Condensator vraagje werd gestart door Lee
Wat ik altijd lees (en zelf intussen ook doe) is dat bij reparatie/restauratie vaak de oude condensatoren worden vervangen.
Ik vraag mij af of deze altijd vervangen kunnen worden door de gele C`s van Jukebox Revival.
Er zijn zoveel verschillende soorten o.a. de teerknollen van Philips , de mosterd,wima enz.
Misschien geen slimme vraag maar ik wil het toch graag weten.
Als `oefenproject` heb ik een B3X00U waarop ik mij aan het uitleven ben, natuurlijk zijn
de teerknollen al vervangen en het toestel speelt nog steeds :woohoo: :woohoo: .
Lee
P.s.
Welke waarde heeft deze C en hoe moet ik dat lezen ?
Ik vraag mij af of deze altijd vervangen kunnen worden door de gele C`s van Jukebox Revival.
Er zijn zoveel verschillende soorten o.a. de teerknollen van Philips , de mosterd,wima enz.
Misschien geen slimme vraag maar ik wil het toch graag weten.
Als `oefenproject` heb ik een B3X00U waarop ik mij aan het uitleven ben, natuurlijk zijn
de teerknollen al vervangen en het toestel speelt nog steeds :woohoo: :woohoo: .
Lee
P.s.
Welke waarde heeft deze C en hoe moet ik dat lezen ?
Laatst bewerkt 17 feb 2014 18:59 door Lee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.