Algemeen
Is er nog iemand naar de veiling in Hoenderloo geweest??
03 nov 2013 10:03 #37918
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Is er nog iemand naar de veiling in Hoenderloo geweest??
Al weer een topic om zeep geholpen door geklets dat niets met de vraag van de topicstarter
van doen heeft. Dit gebeurt wel erg vaak op dit forum en is niet plezierig om te lezen offtopic
van doen heeft. Dit gebeurt wel erg vaak op dit forum en is niet plezierig om te lezen offtopic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 nov 2013 09:23 - 03 nov 2013 09:39 #37916
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Is er nog iemand naar de veiling in Hoenderloo geweest??
Dat duitser kopen is ook niet zoo verwondelijk
Gezien in den oorlog veel van het stedelijken
Plat gebomt is. waar de meesten ouden spullen aanwezig waren
Dus daar lang er nog jongeren mensen zijn met intresse ???
Dan is er daar nog wat markt voor . Maar vergeet ook niet dat duitsers
En wegsmijt cultuur hebben devan weg met die ouden scheissen.
Er moet Nieuw gekocht worden . Echt hoor de Kopers van dat ouden spul liggen op het kerk hof .
De prijzen Dalen aanmerkelijk . en vooral de gebruiks Klank speelt een rol ,
De toestellen MET FM .Blijven beter in de markt .
En het is ook nog zoo in duitsland .Dat het opbergen van ouden spullen
Vaak in slechten staat is Gezien .Dat de Zolders .Dachboden . geheten daar
Dat het Dak NIET beschoten is met Houten planken .Je kijk zoo tegen de dakpannen op
Met gevolg veel roet en stof en nog meer van dat soort vervuiling op de ouden spullen geeft
Die door de pannen gluiven gaat van buiten ook van wegen de kolen stof kachels .
Ik ben dat genoeg tegen gekomen . In nedereland is alles met hout betschoten en dan pannen
Er op dus minder vuil van buiten .dus blijven ook de ouden radio,s beter.
En dan ook niet te vergeten de kelders in duitsland die er niet best geschikt voor zijn .
Te koud en en warm te vochtig dat de radio travo,s gaan zweten bij temperatuurs verandering van daar de schuren ook niks zijn .
Huub
Gezien in den oorlog veel van het stedelijken
Plat gebomt is. waar de meesten ouden spullen aanwezig waren
Dus daar lang er nog jongeren mensen zijn met intresse ???
Dan is er daar nog wat markt voor . Maar vergeet ook niet dat duitsers
En wegsmijt cultuur hebben devan weg met die ouden scheissen.
Er moet Nieuw gekocht worden . Echt hoor de Kopers van dat ouden spul liggen op het kerk hof .
De prijzen Dalen aanmerkelijk . en vooral de gebruiks Klank speelt een rol ,
De toestellen MET FM .Blijven beter in de markt .
En het is ook nog zoo in duitsland .Dat het opbergen van ouden spullen
Vaak in slechten staat is Gezien .Dat de Zolders .Dachboden . geheten daar
Dat het Dak NIET beschoten is met Houten planken .Je kijk zoo tegen de dakpannen op
Met gevolg veel roet en stof en nog meer van dat soort vervuiling op de ouden spullen geeft
Die door de pannen gluiven gaat van buiten ook van wegen de kolen stof kachels .
Ik ben dat genoeg tegen gekomen . In nedereland is alles met hout betschoten en dan pannen
Er op dus minder vuil van buiten .dus blijven ook de ouden radio,s beter.
En dan ook niet te vergeten de kelders in duitsland die er niet best geschikt voor zijn .
Te koud en en warm te vochtig dat de radio travo,s gaan zweten bij temperatuurs verandering van daar de schuren ook niks zijn .
Huub
Laatst bewerkt 03 nov 2013 09:39 door Huub.
Minder
Meer
03 nov 2013 08:35 #37915
door francis grey
Handtekening
Beantwoord door francis grey in topic Is er nog iemand naar de veiling in Hoenderloo geweest??
Dit keer ben ik niet geweest maar op vorige veiling heb ik zelfs enkele toestellen zien toegewezen worden voor 3000 + euro's maar ook vele die de startprijs bijlange niet haalden . Zo kocht ik ondermeer een oude SBR die ingezet werd voor 400 voor 50 euro . Het waren vooral duitse kopers die de hoge bedragen boden .
MVG
Francis
MVG
Francis
Handtekening
03 nov 2013 06:04 #37911
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Is er nog iemand naar de veiling in Hoenderloo geweest??
@ Nico, het is snel gezegd, dat een forum er iets aan zou moeten doen. Ik zou niet weten hoe. Het is een vraag en aanbod spel en als forum een wespennest als deze zich zou gaan bemoeien met aan- en verkoop prijzen.
Het forum kan een platform zijn voor een verkoper om ites aan te bieden, maar dat is er al.
Het forum zou een rubriek kunnen aanmaken met de mogelijkeheid om door de leden aan-en verkoop prijzen te vermelden. RM-Org heeft iets dergelijks waar ook weinig van klopt. Er zijn ook geen vuistregels voor te bedenken.
Maar als je suggesties hebt hoor ik dat graag.
Henk
Het forum kan een platform zijn voor een verkoper om ites aan te bieden, maar dat is er al.
Het forum zou een rubriek kunnen aanmaken met de mogelijkeheid om door de leden aan-en verkoop prijzen te vermelden. RM-Org heeft iets dergelijks waar ook weinig van klopt. Er zijn ook geen vuistregels voor te bedenken.
Maar als je suggesties hebt hoor ik dat graag.
Henk
Henk van 't Kruis
Minder
Meer
03 nov 2013 02:07 #37909
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Is er nog iemand naar de veiling in Hoenderloo geweest??
"oud verzamelaars die er mee (moeten?) stoppen"
Helaas zijn daar nogal wat oud- verzamelaars bij die gestopt zijn met ademhalen, vóórdat ze kenbaar konden maken wat er met hun spullen moest gebeuren.
De erven kunnen:
a\ denken "wat moeten we met die ouwe meuk" en de collectie naar de stort brengen
b\ euro- tekentjes in de ogen krijgen en de collectie voor waanzinnige prijzen aanbieden
beide is funest; daar zouden forums als deze iets aan moeten kunnen dòèn
Nico
Helaas zijn daar nogal wat oud- verzamelaars bij die gestopt zijn met ademhalen, vóórdat ze kenbaar konden maken wat er met hun spullen moest gebeuren.
De erven kunnen:
a\ denken "wat moeten we met die ouwe meuk" en de collectie naar de stort brengen
b\ euro- tekentjes in de ogen krijgen en de collectie voor waanzinnige prijzen aanbieden
beide is funest; daar zouden forums als deze iets aan moeten kunnen dòèn
Nico
De volgende gebruiker (s) zei dank u: klaas
Minder
Meer
02 nov 2013 22:37 #37902
door Roland Huisman
Beantwoord door Roland Huisman in topic Is er nog iemand naar de veiling in Hoenderloo geweest??
Hoi Jan,
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik zag mooie toestellen voor enorme prijzen op marktplaats staan welke bij deze verkoping verkocht zouden moeten worden. Volgens mij is de tijd van 2000 euro voor een radio wel geweest. Zeker als het in de massa verkocht moet worden. Wellicht is ebay nog een aangewezen plek voor dit spul.
Een mooi Ducretet trapje zou bij mij ook niet misstaan. Maar ja die komen vanzelf wel op de markt van oud verzamelaars die er mee (moeten?) stoppen. Het jaren 20 spul zie je steeds meer op marktplaats verschijnen voor steeds minder geld. En de jonge aanwas (als die er al is) interesseert zich ook in steeds mindere mate voor dit spul.
Verder ben ik benieuwd wát er precies is geveild. Was het alleen de eigen collectie welke verkocht werd?
Groeten, Roland
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik zag mooie toestellen voor enorme prijzen op marktplaats staan welke bij deze verkoping verkocht zouden moeten worden. Volgens mij is de tijd van 2000 euro voor een radio wel geweest. Zeker als het in de massa verkocht moet worden. Wellicht is ebay nog een aangewezen plek voor dit spul.
Een mooi Ducretet trapje zou bij mij ook niet misstaan. Maar ja die komen vanzelf wel op de markt van oud verzamelaars die er mee (moeten?) stoppen. Het jaren 20 spul zie je steeds meer op marktplaats verschijnen voor steeds minder geld. En de jonge aanwas (als die er al is) interesseert zich ook in steeds mindere mate voor dit spul.
Verder ben ik benieuwd wát er precies is geveild. Was het alleen de eigen collectie welke verkocht werd?
Groeten, Roland