Algemeen
DHL perikelen.
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Minder
Meer
30 okt 2013 16:21 #37781
door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic DHL perikelen.
Hallo Ben , dat er door de douane BTW berekend wordt over het totaal bedrag is normaal . Wat DHL er in jouw geval van maakt lijkt mij ook niet gerechtvaardigd , ik zou links en rechts toch even gaan informeren . Heb dit soort criminaliteit gelukkig nog niet meegemaakt .
Groet , Henk
Groet , Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
30 okt 2013 14:56 #37779
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic DHL perikelen.
Hi Ben,
altijd opletten met nieuwe goederen, dan gaat er een import heffing overheen voor. Ik denk dat DHL hier geen zeggenschap over heeft. Als je iets buiten de EU koopt, laat er dan oude onderdelen op de verpakking zetten. Meestal kun je een eigen orderregel aangeven. Hiermee kun je het soms omzeilen.
Henk
altijd opletten met nieuwe goederen, dan gaat er een import heffing overheen voor. Ik denk dat DHL hier geen zeggenschap over heeft. Als je iets buiten de EU koopt, laat er dan oude onderdelen op de verpakking zetten. Meestal kun je een eigen orderregel aangeven. Hiermee kun je het soms omzeilen.
Henk
30 okt 2013 13:55 #37778
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
DHL perikelen. werd gestart door Ben
Onlangs bestelde ik in China wat onderdelen voor een bedrag van 75 USD (58,47 Euro) plus verzendkosten met DHL van 20 USD (15,59 Euro).
In totaal is 74,06 Euro overgemaakt via Western Union en aldaar ontvangen.
Wat schetst mijn verbazing dat DHL de waarde van de goederen op gaat tellen bij de waarde van het transport buiten de EEG, dan ook nog eens de waarde binnen de EEG en daarover 21% BTW gaat heffen.
In totaal wordt er dan 21% BTW geheven over 145,00 Euro.????
Als dank voor die berekening worden ook nog eens administratieve kosten in rekening gebracht van minimaal 10 Euro.
Mijn broek zakt af van deze manier van handelen door DHL en mede ook de overheid.
Conclusie, zorg voor een andere vervoerder want dit is geen eerlijke rekenwijze en lijkt meer op diefstal.
Groet, Ben
In totaal is 74,06 Euro overgemaakt via Western Union en aldaar ontvangen.
Wat schetst mijn verbazing dat DHL de waarde van de goederen op gaat tellen bij de waarde van het transport buiten de EEG, dan ook nog eens de waarde binnen de EEG en daarover 21% BTW gaat heffen.
In totaal wordt er dan 21% BTW geheven over 145,00 Euro.????
Als dank voor die berekening worden ook nog eens administratieve kosten in rekening gebracht van minimaal 10 Euro.
Mijn broek zakt af van deze manier van handelen door DHL en mede ook de overheid.
Conclusie, zorg voor een andere vervoerder want dit is geen eerlijke rekenwijze en lijkt meer op diefstal.
Groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.