Skip to main content
Algemeen

Een tweede mono setje,of toch een stereo set?

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
06 aug 2013 17:59 #34903 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Een tweede mono setje,of toch een stereo set?
Bedoel je de HF306, is volgens mij de enige buizen stereo voorversterker van Philips.
Heeft een uitgangs gevoeligheid van 0,55 volt en de 9007 heeft rond de 5 volt ingangsgevoeligheid nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 aug 2013 17:26 - 06 aug 2013 17:27 #34901 door Rene Daemen
Hallo Robin,

Stereo is mogelijk alleen met 2 AG 9004 wordt alleen wat lastiger om precies volume te regelen
en klank in de ene stopje links en de andere rechts
maar ook eigenlijk een gelijke speaker set
Je zult je pickup ook moeten aanpassen voor stereo
wat ook een mogelijkheid is een mengpaneel op je AG9007's zetten
de regelt dan via het paneel en heb je een luxe zit er ook een toonregeling op
uitgang mengpaneel op line in 9007,s
dus kan je alle kanten op. tuner platenspeler maakt niet uit wat voor element
CD speler MD MP 3 PC ga zo door.
Mvg René Daemen

René Daemen
Laatst bewerkt 06 aug 2013 17:27 door Rene Daemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin

Meer
06 aug 2013 17:24 #34900 door Huub
Mischien de voor versterker stuur versterker groen kleurig
Van de philips trapjes met el 84 . Huub
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis, Robin

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
06 aug 2013 17:07 #34897 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Een tweede mono setje,of toch een stereo set?
Robin,
gefeliciteerd, hoe je het doet weet ik niet, het kan niet alleen geluk zijn. Mooie aanwinst. yes.gif

Je kunt in ieder geval nu een stereo set samenstellen met 2x AG9004 en 2X AG9007. Als je hiermee niet 1 van de eerste bent met een dergelijke opstelling, dan in ieder geval 1 van de weinige.

Volgens mij zijn de behuizingen prima op te knappen.

Je vraag na een stereo voorversterker kan ik even niet beantwoorden of Philips een dergelijk voorversterker ooit op de markt heeft gebracht. In ieder geval niet specifiek voor 2x AG9007.

Siemens heeft wel het een en ander volgens mij geproduceerd in de Klangfilm lijn die veelal ook ingezet werd in openbare ruimtes, bioscopen, e.d.

Meer
06 aug 2013 16:21 #34895 door Robin
Afgelopen week is het allemaal qua audio apparatuur een beetje apart verlopen.

Ondanks dat ik de laatste anderhalve maand haast geen tijd heb gehad om achter de computer te zitten(vanwege het
klussen in ons nieuwe huisje),is het mij op ongeloofelijke wijze gelukt om in de paar minuten dat ik achter marktplaats zat
(in de late uurtjes na het klussen,net voordat ik naar bed ging) aan 1 Philips AG9004 voorversterker te komen+aan 2 Philips
Ag 9007 eindversterkers.

Dit waren 2 advertenties die op Marktplaats waren gezet onder(in mijn ogen) een verkeerd rubriek.
De buizenversterkers stonden ook in het rubriek buizenversterkers,alleen degene die meer met dit soort
buizenversterkers bezig zijn zullen eerder onder: Antiek:TV en Audio zoeken.

De Philips AG9004 stond in Friesland,op dat moment was mijn moeder ook in Friesland.
Zei was aan het zijlen met haar vriend die ook echt een Fries is en ook nogsteeds in Friesland woont.
Op het moment dat ik mijn moeder belde om te vragen of zei deze versterker voor mij zou kunnen afhalen,bevond zei zich in het aangrensende dorp.
Dus de dag erna kom zei de versterker voor mij afhalen.

De 2 AG9007 versterkers stonden ook in het rubriek buizenversterkers.
In eerste instantie viste ik naast de boot met deze versterkers,want er was al een overeenkomst met iemand gemaakt.
Maar omdat ik na 2 dagen nogsteeds zag dat de versterkers op gereserveerd stonden(iets wat niet bij mij zou gebeuren,als ik de kans kreeg om ze op te mogen halen) stuurde ik de verkoper toch nog maar een mailtje met de vraag
of hij contact met mij kon opnemen als de koper het liet afweten.

Dit volgende gebeurde dan ook.
De koper dacht dat de versterkers laagohmig waren,en begon af te dingen.
Iets waar de verkoper niet op in ging,en toen benaderde hij mij of ik nog interesse had.
Ik kreeg dus gisteren om 7.15 een berichtje dat ik ze mocht ophalen.
Om 7.30 zat ik in de auto(eerst nog even een bakkie koffie gedaan,want die was al gezet) anders zat ik al om 7.16 in de auto.
Wat ik al zag,ik laat zoiets niet zo lang gereserveerd zijn,het kan maar binnen zijn.

Ik heb nog geen exact plan wat ik precies ga doen,maar ik dacht bij mezelf zoiets is maar eenmalig.
Er over nadenken wat ik precies ga doen kan later ook nog.

Het afhalen van de versterkers moest gebeuren in Geldrop iets voorbij Eindhoven.
Dus eerst anderhalf uur heen,toen nog een uur gekletst met die man,en toen anderhalf uur terug rijden.
Ik was gisteren pas om 11.30/11.45 thuis,toen kon ik gelijk mijn bed in.
Vandaar dat ik het nu pas post.

Nou zit ik nog te bedenken of ik een tweede mono setje ga neerzetten op zolder,ofdat ik er een stereo set van ga maken.
En of dit op een makkelijke manier mogelijk is.

Ik vroeg me dan ook af welke voorversterker ik dan zou moeten aanschaffen.
Tips zijn welkom!!!!

De versterkers zullen wel eerst gerviseerd en opgeknapt moeten worden voordat ik ze kan gebruiken want ze hebben al heel wat jaartjes op zolder gestaan.

Volgens die man komen ze uit de wisseloord studio's,en hij heeft ze toendertijd gekocht van Ben Spronk.
Ze zien er niet als nieuw uit,maar toch ben ik er enorm blij mee.
Hier even wat foto's

De AG9004 voorversterker heb ik helaas op dit moment geen foto van want die staat in ons nieuwe huis.
Deze ziet er trouwens wel echt heel netjes uit met nog de originele sterknopjes.

Ik hoor graag van jullie als er iets te binnen schiet wat betreft de stereo voorversterker die geschikt is.

Groet,Robin

(en nu ga ik weer snel klussen!!!)
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena