Algemeen
Filmpjes van Bernard Terlingen staan online
20 jul 2013 19:49 - 20 jul 2013 20:48 #34366
door Bert V.
Beantwoord door Bert V. in topic Filmpjes van Bernard Terlingen staan online
Ik wil hierbij toch wel een lans breken voor de heer Rademaker, wat betreft de enigszins negatieve berichtgeving omtrent de aard van bovengenoemde.
Ik heb de heer Rademaker, als hoofd magazijn, ruim 12 van de 14 jaren {die ik bij Grundig(Sieverding) met veel plezier werkzaam ben geweest}, meegemaakt.
Zo negatief als hier geschetst wordt heb ik geenszins in die tijd van de goede man mogen ervaren.
Ik heb, als technicus op de bandrecorder-afdeling, die eerste tijd op het Christiaan-Huygensplein en later na de verhuizing van de TD naar Weesp, deze man als nauwkeurig, soms wat knorrig, maar evengoed als zeer behulpzaam, en in voor een geintje, meegemaakt
Hij woonde in Bussum (misschien nog) en ik in Naarden, en wij haalden elkaar (om benzinekosten te besparen) om beurten op om naar Amsterdam te rijden, en daarbij nog een TV-technicus in Diemen op te pikken.
Nogmaals, zoals Bernard de aard van de man schetste kan ik niet onderschrijven. Weliswaar heeft B. de heer Rademaker ook nog meegemaakt toen de TD nog op het hoofdkantoor op de Koningslaan gevestigd was, en er zal heus wel een en ander gebeurd zijn, maar het is toch ook zo, dat de waarheid vaak in het midden ligt, en de tegenpartij nu geen weerwoord (meer) kan geven.
Van beide zijden zal er iets voorgevallen zijn, waar beiden behoorlijk "gefrustreerd" van zijn geraakt, en dat zal in de loop der tijd meermalen tot een uitbarsting zijn gekomen.
Een paar smeuïge anekdote's zijn zo verteld en de toehoorders zijn maar al te happig om dit soort gebeurtenissen te horen, die in de loop der tijd misschien toch wel aangedikt zijn.
Dat de heer Rademaker toentertijd in een "inrichting" is opgenomen is mij niet bekend, wel dat hij later ernstig ziek was, kan ik mij vaag herinneren.
Bernard wil ik beslist niet afvallen, ik heb grote bewondering voor zijn kennis en opgebouwde ervaring.
De gedrevenheid van de man, ondanks het wars zijn van de tegenwoordige techniek, is om jaloers op te worden.
De kennis in de buizentechniek e.d. is onomstreden, en is tekenend zoals bij de lezingen van hem is bewezen.
Groet aan allen.
Bert
Ik heb de heer Rademaker, als hoofd magazijn, ruim 12 van de 14 jaren {die ik bij Grundig(Sieverding) met veel plezier werkzaam ben geweest}, meegemaakt.
Zo negatief als hier geschetst wordt heb ik geenszins in die tijd van de goede man mogen ervaren.
Ik heb, als technicus op de bandrecorder-afdeling, die eerste tijd op het Christiaan-Huygensplein en later na de verhuizing van de TD naar Weesp, deze man als nauwkeurig, soms wat knorrig, maar evengoed als zeer behulpzaam, en in voor een geintje, meegemaakt
Hij woonde in Bussum (misschien nog) en ik in Naarden, en wij haalden elkaar (om benzinekosten te besparen) om beurten op om naar Amsterdam te rijden, en daarbij nog een TV-technicus in Diemen op te pikken.
Nogmaals, zoals Bernard de aard van de man schetste kan ik niet onderschrijven. Weliswaar heeft B. de heer Rademaker ook nog meegemaakt toen de TD nog op het hoofdkantoor op de Koningslaan gevestigd was, en er zal heus wel een en ander gebeurd zijn, maar het is toch ook zo, dat de waarheid vaak in het midden ligt, en de tegenpartij nu geen weerwoord (meer) kan geven.
Van beide zijden zal er iets voorgevallen zijn, waar beiden behoorlijk "gefrustreerd" van zijn geraakt, en dat zal in de loop der tijd meermalen tot een uitbarsting zijn gekomen.
Een paar smeuïge anekdote's zijn zo verteld en de toehoorders zijn maar al te happig om dit soort gebeurtenissen te horen, die in de loop der tijd misschien toch wel aangedikt zijn.
Dat de heer Rademaker toentertijd in een "inrichting" is opgenomen is mij niet bekend, wel dat hij later ernstig ziek was, kan ik mij vaag herinneren.
Bernard wil ik beslist niet afvallen, ik heb grote bewondering voor zijn kennis en opgebouwde ervaring.
De gedrevenheid van de man, ondanks het wars zijn van de tegenwoordige techniek, is om jaloers op te worden.
De kennis in de buizentechniek e.d. is onomstreden, en is tekenend zoals bij de lezingen van hem is bewezen.
Groet aan allen.
Bert
Laatst bewerkt 20 jul 2013 20:48 door Bert V..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc
- [Marc]
-
Minder
Meer
20 jul 2013 10:39 #34348
door Marc
Beantwoord door Marc in topic Filmpjes van Bernard Terlingen staan online
Wat is de Bernard een slimme man , jammer dat hij geen internet heeft of juist misschien goed anders zou het gehele internet flink aan info zijn gekomen ..
20 jul 2013 07:25 - 20 jul 2013 07:28 #34343
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Filmpjes van Bernard Terlingen staan online
Ja ik heb dat ook aangezien Maar TOCH.???
Moet ik zeggen Dat verhaal over philips
OTL serie schakeling Dat ik daar niet in mee ga
Ik heb verschillende OTL serie radio,s onder mijn hande
Gehad maar een bvb Schorre Fagot of dergelijk instrumenten
Nooit gehoord Ja Wel met een Slechte draaitafel met slechte naald
En of er nou een buis als Diode geschakelt staat dat zal mij zoo een zorg zijn
Kort om het geluid is gewoon perfeckt van deze Philips schakelingen
Ik gebruik de radio,s nu nog met veel plezier en bisonder goed geluid dat kan ik
Van mij vorige grundigs NIET zeggen .Kijk ballance versterkers geeft behoorlijk veel meer aan watt,s
Maar er zit ook VEEL meer ROTZOOI tussen aan spullen ook meer aan uitgangs travo,s
Het is ook al eens meer omschreven door eene piet nvhr dat Singel endet beter is
En dat is ook zoo .en vooral OTL daar zit nog minder tussen .
Huub
Moet ik zeggen Dat verhaal over philips
OTL serie schakeling Dat ik daar niet in mee ga
Ik heb verschillende OTL serie radio,s onder mijn hande
Gehad maar een bvb Schorre Fagot of dergelijk instrumenten
Nooit gehoord Ja Wel met een Slechte draaitafel met slechte naald
En of er nou een buis als Diode geschakelt staat dat zal mij zoo een zorg zijn
Kort om het geluid is gewoon perfeckt van deze Philips schakelingen
Ik gebruik de radio,s nu nog met veel plezier en bisonder goed geluid dat kan ik
Van mij vorige grundigs NIET zeggen .Kijk ballance versterkers geeft behoorlijk veel meer aan watt,s
Maar er zit ook VEEL meer ROTZOOI tussen aan spullen ook meer aan uitgangs travo,s
Het is ook al eens meer omschreven door eene piet nvhr dat Singel endet beter is
En dat is ook zoo .en vooral OTL daar zit nog minder tussen .
Huub
Laatst bewerkt 20 jul 2013 07:28 door Huub.
19 jul 2013 23:24 #34340
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Filmpjes van Bernard Terlingen staan online
Piet,
Is natuurlijk even een zit de filmpjes
Maar keurige kwaliteit, is goed te volgen.
Ook goed rekening gehouden met het verhaal en kon ik Bernard dus goed volgen.
Grootte dank voor je werk.
Jammer dat net als de vorige opname d'r altijd bij zijn die aan eind pontificaal met dikke pens voor gaan staan.
Normaal mens vraagt even, ben je klaar met filmen.
Volgende keer dan even Lint afzetting toepassen en als je klaar bent kan ieder nog de hele middag aan de knoppen draaien.
Dat de jongelui niets kunnen voorstellen bij de Eend perikelen snap ik,echter de oudere weten toch zeker wel waarom de Apk is ingevoerd.
Heette dat programma ook al weer Tros.... Blik schroot?, enfin met die Tros auto figuur begin 80 op TV.
En weet eind 70 ook wel de nodige aan te wijzen met dergelijke brikken.
Is natuurlijk even een zit de filmpjes
Maar keurige kwaliteit, is goed te volgen.
Ook goed rekening gehouden met het verhaal en kon ik Bernard dus goed volgen.
Grootte dank voor je werk.
Jammer dat net als de vorige opname d'r altijd bij zijn die aan eind pontificaal met dikke pens voor gaan staan.
Normaal mens vraagt even, ben je klaar met filmen.
Volgende keer dan even Lint afzetting toepassen en als je klaar bent kan ieder nog de hele middag aan de knoppen draaien.
Dat de jongelui niets kunnen voorstellen bij de Eend perikelen snap ik,echter de oudere weten toch zeker wel waarom de Apk is ingevoerd.
Heette dat programma ook al weer Tros.... Blik schroot?, enfin met die Tros auto figuur begin 80 op TV.
En weet eind 70 ook wel de nodige aan te wijzen met dergelijke brikken.
19 jul 2013 21:16 #34334
door pietblaas
Groeten,
Piet.
Beantwoord door pietblaas in topic Filmpjes van Bernard Terlingen staan online
Ik zie trouwens dat de andere drie filmpjes nog bijna niet bekeken zijn. Voor het geval men ze niet kan vinden: kijk dan even op het YouTube kanaal van de NVHR:
www.youtube.com/user/NVHRvideo
Groeten,
Piet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willem Roseboom
19 jul 2013 20:32 #34330
door pietblaas
Zo kan iedereen wel iets van zijn gading vinden in de lezingen van Bernard.
En dat vind ik eigenlijk wel knap van Bernard. Het weet op die manier een breed publiek te bereiken.
Groeten,
Piet.
Beantwoord door pietblaas in topic Filmpjes van Bernard Terlingen staan online
Ja, dat is het leuke van de lezingen van Bernard, hij komt te pas en te onpas met allerlei grappige anekdotes. Die, en dat maakt het extra leuk, tegelijkertijd een prachtig tijdsbeeld geven.francis grey schreef : Vooral volop gelachen met Bernard zijn anekdotes over de lampentikker en de besteleend.
Zo kan iedereen wel iets van zijn gading vinden in de lezingen van Bernard.
En dat vind ik eigenlijk wel knap van Bernard. Het weet op die manier een breed publiek te bereiken.
Groeten,
Piet.