Skip to main content
Algemeen

Elco

Meer
11 jun 2013 18:42 #32786 door antoine
Beantwoord door antoine in topic Elco
Gisteren de versterker terug afgeleverd: speelt als nooit tevoren. De twee voedings elco's vervangen door kleinere snap in modellen gemonteerd op een beugeltje (beker elco's van deze grootte helaas niet te vinden). Ook alle kleine elco's preventief vervangen en ook de ingangscondensator vervangen: van 680nF naar 1µF gebracht. Henk merkte het reeds: de solderingen waren inderdaad zeer slecht (vorige reparatie van inferieure kwaliteit!). De twee elco's voor de uitgang zijn niet vervangen (zelfde probleem: 10000µF 63V niet te vinden in deze grootte). Eigenaar heeft gisteren muziek gedraaid van 10 voor tot 2 na middernacht. Nog een opmerking: de komponenten van het linkse kanaal zijn niet steeds dezelfde als deze van het rechter kanaal (zelfde waarde maar andere fabrikant, toch een beetje vreemd voor Quad kwaliteit).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 jun 2013 19:20 - 05 jun 2013 19:21 #32586 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Elco
Bij antoine maar ik zie ook roest van de isolatie
Gebruiken anderen Firma, een beteren
Isolatie plaat. Huub
Laatst bewerkt 05 jun 2013 19:21 door Huub.

Meer
05 jun 2013 19:14 - 05 jun 2013 19:19 #32585 door Jac Janssen
Beantwoord door Jac Janssen in topic Elco
Dan kan ik je geruststellen Henk: hier is duidelijk een amateurprutser aan het knoeien geweest.
Quad soldeert in het algemeen wel goed, en er zijn geen grote weggesmolten stukken isolatie.

Jac

aanvulling. een fotootje van de originele elko's die ik bij mijn 303 een jaar of 9 geleden eens vervangen heb:

Je ziet diverse uitvoeringen van de elko's. Net als van de andere elko's en condensators in 33 en 303. Blijkbaar maar net wat voorhanden is...

.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 05 jun 2013 19:19 door Jac Janssen.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
05 jun 2013 18:43 #32579 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Elco
Als je het soldeerwerk op de ontplofde elco ziet, zou je dat niet verwachten van een zo gerenommeerde fabrikant.

Henk

Meer
05 jun 2013 18:16 #32577 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Elco
Hoi Antoine,

Zo te zien een van de voedingselko's.
De andere daaraan parallel is blijkbaar al een keer vervangen door een soortgelijk type met een nieuwere jas.
Ik heb het niet zo op dit type Engelse elko.
Ze gaan ook bijna altijd bol staan, zeker die in de voeding.

Wat een goed vervangtype is zal in het algemeen wel bekend zijn.
Leuke en goede versterker die Quad!

Groet Frank

Meer
05 jun 2013 18:05 #32576 door antoine
Elco werd gestart door antoine
Dit is een ontplofte elco! (in het verleden is er duidelijk 'vakkundig' aan gewerkt). Het is een Quad 303 versterker (solid state), visueel heeft de trafo geen schade opgelopen.
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena