Foto's NVHR-dag 13 april 2013
Johannes schreef : Nu je het zegt, er was een foto workshop en ik ben het helemaal vergeten. Ik vermoed toch dat er te weinig reclame voor is gemaakt.
Kan zijn, Hans. Het is wel aangekondigd, maar er had zeker wel meer ruchtbaarheid aan gegeven kunnen worden. In elk geval iets om eens over na te denken. Ik zal nog eens met Dick Zijlmans overleggen.
Ik schrijf dit omdat ik van plan ben om meer met fotografie te gaan doen dan ik al doe en viel mijn oog op een Canon EOS 600D. Hopelijk is dat een mooi toestel om o.a. radio´s te fotograferen.
Alleen mis ik een ingebouwde flitser bij dat toestel...... Bij opnames tijdens een radiobeurs met weinig daglicht is een flitser misschien noodzakelijk.
Ik denk dat de EOS 600D beslist een goed toestel is om radio's te fotograferen! Die is in elk geval vele malen beter dan de EOS 350D waar ik ooit mee begonnen ben (voor wat betreft een digitale spiegelreflex). Flitsen tijdens een radio beurs doe ik liever niet. En met recente digitale spiegelreflexen hoeft dat ook niet. Maar het hangt er wel van af wat je met de foto's doet.
Dit zou natuurlijk ook een onderwerp kunnen zijn van een fotografie workshop tijdens een NVHR-dag. Zeker ook in combinatie met wat Henk al opperde.
Groeten,
Piet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Nu je het zegt, er was een foto workshop en ik ben het helemaal vergeten. Ik vermoed toch dat er te weinig reclame voor is gemaakt. In tegenstelling tot de lezing van Bernard Terlingen over het radiomeubel. Anders was ik zeker komen kijken. Als ik een keuze moest maken tussen radiomeubel en foto workshop had ik voor het laatste gekozen. Echter wist ik niet dat die foto workshop er was.
Misschien is het een idee om naast de radiobeurs slechts één nevenactiviteit te organiseren.
Ik schrijf dit omdat ik van plan ben om meer met fotografie te gaan doen dan ik al doe en viel mijn oog op een Canon EOS 600D. Hopelijk is dat een mooi toestel om o.a. radio´s te fotograferen.
Alleen mis ik een ingebouwde flitser bij dat toestel...... Bij opnames tijdens een radiobeurs met weinig daglicht is een flitser misschien noodzakelijk.
M.vr.gr. Hans
Groeten, Hans
- hkruis
- [hkruis]
-
Ik heb nu een Canon Powershot SX150 IS. Deze ligt gewoon in de buurt waar ik aan het werk ben, wil ik wat fotograferen en knip. Dus geen opstellingen met lampen e.d. Toch zou ik daar best nog meer van willen weten, het inzoomen, uitlichten e.t.c., geen flauw idee wat de mooiste manier is.
De werklampen en ruimte verlichting spiegelen vaak in het object of de foto.
Dus als jullie een cursus\uitleg geven over dit snelle "on the spot" werk zal ik er zeker zijn.
Henk
Gr. Arjen
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
pieterv schreef : Apart vond ik de drie foto's van de Telefunken Bajazzo TS transistor radio.
Ik heb er zelf ook zo een, speelt met behoorlijk goed geluid.
Piet, waarom is deze radio je zo opgevallen?
Weet ik niet.
Nou, ik heb deze radio niet uitgezocht, maar mijn collegafotograaf.
De bedoeling was dat de deelnemers van de workshop met deze radio's konden oefenen met fotograferen van radio's.
Groeten,
Piet.
Prachtige foto s
:thumbsup: