Skip to main content
Algemeen

AG 9163

Meer
22 mrt 2013 10:50 #29953 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic AG 9163

Peter schreef
Het nu gebruikte element is de AG3401, en werkt bijzonder goed.

Peter ik had de AG3400 aangegeven maar bedoelde inderdaad de AG3401.
Dat zelfde element gebruik ik ook op mijn lenco F50 bevalt me uitstekend.

De AG3020 en AG3021 heb ik bij twee van mijn stukken in de verzameling maar wil daar toch een set van verruilen voor de AG3401 plus een soortgelijke met 78 toeren naald als die er zijn.
De AG3020 mits de 3401 uitvoeringen met 78 toeren naald er niet zijn zou gewoon kunnen blijven.

Mg.
Bert.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 mrt 2013 06:41 #29948 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic AG 9163
René, het is wel degelijk AG9163. Is zeer duidelijk leesbaar. Kan best zijn dat dit typenr. niet op de markt is geweest.
Ik denk dat de AG9165 dezelfde versterker heeft, de specificaties komen exact overeen met de 9169.

Bert, het element dat er op hoort is de AG3020/3021 combinatie, dus voor mono platen. Een stereo element kan gebruikt worden door aan de achterkant een schakelaartje om te zetten. Het moet wel een kristal of keramisch element zijn, het afgebeelde element was er nog niet in 1957. Dit doet het toestel echter geen goed. Met een piepkleine modificatie aan het Mono/stereo schakelaartje (wegbuigen van een aardcontact) kunnen nu ook MD-stereokoppen gebruikt worden. Men moet wel een doorverbindstripje op het element plaatsen. Op deze manier kan elke kop gebruikt worden door het juiste stripje te plaatsen.
Toevallig heb ik ook nog een AG 3021 die het opvallend goed doet en dus eigenlijk gebruikt moet worden. De naalddruk valt best mee. Het nu gebruikte element is de AG3401, en werkt bijzonder goed.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
21 mrt 2013 22:31 #29942 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic AG 9163
Peter.
Een mooi tafelmeubel moet ik zeggen lijkt me ook dat er een prima versterker in zit.
Zover ik op de foto kan zien zit er een AG3400 stereo element op.
Lijkt me ideaal gezien de naalgdruk van dit element 4-6 gram ten opzichte van de 7-9 gram van de AG3020 en is daarbij ook nog geschikt om je stereo platen af te spelen.

Mvg.
Bert

Meer
21 mrt 2013 18:29 #29937 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic AG 9163
Hoi Peter,

een Philips AG9163 bestaat niet zal een slechte cijferduk zijn op het stickertje
daar is philips ombekent
als ik AG9168 intyp bij google kom in bij data stress.com en dan is het een apparaat met 12 buizen
valt ook af.
Blijft over AG9165 zal dezelfde versterker hebben als de AG9169
op de engelse philips folder ui 1954 op de HiQGN site staat ook een chairmodel
met 3 knoppen daar kan een AG9000/9006 in zitten.
Ik houd het op de AG9165

Mvg René Daemen

René Daemen
Bijlagen:

Meer
21 mrt 2013 17:54 #29935 door peter1952
AG 9163 werd gestart door peter1952
Beste forumleden,

Afgelopen week heb ik een Philips AG9169 gereviseerd, die ik overgenomen had.
De AG 9169 is een tafelmeubel met daarin een platenspeler AG2009, een Hi-Fi OTL versterker en twee luidsprekers, de AD3700BM en de AD3700BX. Mij viel een stickertje op de versterker op met het type AG9163. Dat typenummer kwam ik op een eerdere draad ook tegen. Weet iemand wat voor toestel de AG9163 is? Ik dacht eerst aan dat Chair-Side meubeltje uit de Hi-Fi catalogus van Philips, maar dat is de AG9165.

Overigens nog iets vreemds met de AG9169: Het geluid klonk soms wat vreemd, het leek of de luidsprekers stonden te klapperen zonder dat je veel bassen hoorde. Bovendien viel het laag vrijwel weg als je er recht voor zat. Toen maar eens de fase van de luidsprekers gecontroleerd. Alles leek goed geschakeld. Echter toen ik met een batterijtje de luidsprekers controleerde, stonden ze toch in tegenfase!
Het bleek dat bij de AD3700BM de rode stip bij de - zat i.p.v. de +! Een ander luidspreker van hetzelfde type was wel goed.
Luidspreker omgepoold en toen liet de AG9169 horen wat hij kon. Het heeft altijd zo gezeten, mij is niet bekend of er in het verleden klachten over het geluid zijn geweest.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: verbeek, NGG, Bert Kn, admin

Gemaakt door Kunena