Algemeen
634A en 634C
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 jan 2013 19:47 #26752
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic 634A en 634C
Hallo Pim ,
De bovenste radio staat nog in de planning om ooit eens te kopen of te ruilen .
Verder maak het ons niet uit hoor gelijk of wisselstroon als ze maar ooit kunnen spelen toch ....
Dank je wel voor de reactie en tot misschien in driebergen ??
Mvgr Marc en Patricia
De bovenste radio staat nog in de planning om ooit eens te kopen of te ruilen .
Verder maak het ons niet uit hoor gelijk of wisselstroon als ze maar ooit kunnen spelen toch ....
Dank je wel voor de reactie en tot misschien in driebergen ??
Mvgr Marc en Patricia
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hoedendoosch
- [Hoedendoosch]
-
Minder
Meer
10 jan 2013 19:22 - 10 jan 2013 19:24 #26751
door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Philips 634A en 634C
Hallo Marc,
Ik heb al jaren een Philips 2636. In mooie staat én spelend. Zoals je weet is dit een gelijkstoomtoestel. Gelijkstoomtoestellen uit deze tijd zijn zeldzamer dan de wisselstroomvarianten. Maar verzamelaars willen meestal wisselstromers omdat je die 'zo' in het stopcontact kunt steken. Mij 2636 heb ik juist kunnen krijgen omdat de vorige eigenaar (verzamelaar) "er toch niks mee deed want een gelijkstoomstoestel". Op ongeveer dezelfde manier ben ik aan mijn Philips 2523 gekomen. Geruild tegen de 2517 (wisselstoomversie van de 2523). Die eigenaar wilde ook een wisselstromer. De gelijkstromers zijn dus zeldzamer, maar over het algemeen minder gevraagd, dus daarvoor is "wat de gek ervoor geeft" nog meer van toepassing.
(Foto van de 2636 is het toestel uit eigen collectie, de Philips 2523 van de NVHR site omdat mijn exemplaar op een lastig te fotograferen plek staat.)
Pim.
Ik heb al jaren een Philips 2636. In mooie staat én spelend. Zoals je weet is dit een gelijkstoomtoestel. Gelijkstoomtoestellen uit deze tijd zijn zeldzamer dan de wisselstroomvarianten. Maar verzamelaars willen meestal wisselstromers omdat je die 'zo' in het stopcontact kunt steken. Mij 2636 heb ik juist kunnen krijgen omdat de vorige eigenaar (verzamelaar) "er toch niks mee deed want een gelijkstoomstoestel". Op ongeveer dezelfde manier ben ik aan mijn Philips 2523 gekomen. Geruild tegen de 2517 (wisselstoomversie van de 2523). Die eigenaar wilde ook een wisselstromer. De gelijkstromers zijn dus zeldzamer, maar over het algemeen minder gevraagd, dus daarvoor is "wat de gek ervoor geeft" nog meer van toepassing.
(Foto van de 2636 is het toestel uit eigen collectie, de Philips 2523 van de NVHR site omdat mijn exemplaar op een lastig te fotograferen plek staat.)
Pim.
Laatst bewerkt 10 jan 2013 19:24 door Hoedendoosch.
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 jan 2013 16:18 #26744
door Marc en Patricia
634A en 634C werd gestart door Marc en Patricia
Goedenmiddag ,
zoals jullie wel weten inmiddels ben ik met een 634C aan het stoeien en mis nog wat onderdelen .
Maar ik vraag mij af of een A of een C meer waard is .
Niet dat ik erop uit ben om te verkopen maar of het wel zin heeft het C chassis geheel in orde te maken .
Hij speelt maar zacht , wel vreemd is het dat de pick up ingang er snoeihard uit komt !
Graag jullie mening ..
Grt Marc en Patricia :thumbsup: :smilythumb:
zoals jullie wel weten inmiddels ben ik met een 634C aan het stoeien en mis nog wat onderdelen .
Maar ik vraag mij af of een A of een C meer waard is .
Niet dat ik erop uit ben om te verkopen maar of het wel zin heeft het C chassis geheel in orde te maken .
Hij speelt maar zacht , wel vreemd is het dat de pick up ingang er snoeihard uit komt !
Graag jullie mening ..
Grt Marc en Patricia :thumbsup: :smilythumb: